arkhanien Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Ok, jeg synes strømforsyningen i mitt Aashima Maxitower bråkte for mye, og gikk til innkjøp av to nye vifter. Den ene, en Papst 8cm 12db, har jeg satt inn i strømforsyning. Som jeg mistenkte, økte temperaturen 3 grader. Derfor kjøpte jeg en ekstra vifte i tillegg, en Enermax 92x92mm med regulator. Denne skal forhåpentligvis ordne en noe lavere temperatur. Men hvor skal jeg plassere denne andre viften? Jeg har plass til den under strømforsyning bak, eller i inntak i bunn foran. Hva er best, og hvorfor ? (CPU vifte er ThermalTake Silent Viking) Noen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
thomasolsen Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Beste plassen er #&/##%&(O)(L fordi da blir det %&%7 Lenke til kommentar
arkhanien Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 øøøh. noen andre ? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Ville plassert den helt nede i maskinen, ofte kaldest nede ved gulvet=> kaldere luft inn i maskin. Lenke til kommentar
Inkontinentus Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 jo, men er cpu varm så er det vel best å sette den oppe.. hvilken vei kommer an på hvem vei cpu-vifte blåser. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Er ikke rart cpu er varm hvis du ikke har noe kabinettvifter..hvis prossesorkjøleren din ikke får noe kald luft å jobbe med, sier det seg egentlig selv at den ikke klarer å kjøle prossesoren noe særlig bra. Lavere kabinett temp = lavere cpu temp (så langt prossesorkjøleren greier det da, det gjelder jo ikke evig, eller?) Øh, jo, en ting til: hvilken vei vifta skal gå (dvs. om kabinettvifta skal blåse ut eller suge inn) har jo med plasseringa av vifte å gjøre. I alle fall i et normalt kabinett, blir luftstrøm lagt opp slik at det tas luft fra nede foran i kabinettet, og lufta skal ut oppe bak. Det sier seg jo egentlig selv hvilken vei en kabinett vifte skal plasseres da hvis du skal følge vanlig mønster for luftstrøm og har bestemt deg for hvor du vil ha vifta.. [ Denne Melding var redigert av: thomasr på 2002-04-17 14:50 ] Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Jeg har i mitt a-open hq45 kabinett skåret hull under psd og satt inn en Enermax 92mm vifte. Denne blåser inn kald luft til cpu vifta og opp under psd'en.. har oxo en 80mm vifte nede forran i kabinettet som blåser kald luft den andre veien. Skal så sette inn to 80mm vifter i toppen som blåser ut den varme luften.. (varm luft stiger) Venter bare på ny psd på mer watt <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Marzo på 2002-04-17 15:05 ]</font> <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Marzo på 2002-04-17 15:05 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Marzo på 2002-04-17 15:07 ] Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 det beste ville vel vært at du lagde en fanduckt som går fra side dekselet helt inn til prossesorvifta, og satte 92mm vifta til å blåse luft utenifra, gjennom ducten og inn på prossesor vifta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå