tbone Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Hvis du hadde sett litt lenger opp i tråden så hadde du kanskje sette denne Sitter her med bruksanvisningen til T630 der det står: "Lad telefonen omtrent 4 timer, eller til ikonet viser at batteriet er fulladet." Edit: se side 5 her. Ta en titt på side 5 du... Endret 22. juni 2004 av tbone Lenke til kommentar
jendor Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) BATTERIFAKTA 1. Li-ion batterier er normalt ca. 80% fulladet etter en halvtimes lading. 2. Når lade-indikatoren viser fullt, så er det ikke vits i å lade lenger. 3. Li-ion batterier har en innebygget ladekrets, som kutter ladestrømmen når batteriet er fulladet - det er derfor ingen vits i å lade 14 timer hvis batteriet iflg. boka er fulladet etter 4 timer. 4. Li-ion batterier har godt av klattlading. 5. Li-ion batterier har godt av å bli utladet en gang i blant. 6. Li-ion batterier er helt forskjellige fra gammeldagse Ni-Mh batterier. Comprende? Endret 22. juni 2004 av jendor Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg tok en titt, men tenkte mer på at det ikke står at man må lade utover det som er normalt i noen bruksanvisninger. Kjenner en som påstår at Nokia og Sony Ericsson anbefaler å lade telefonene sine i 18 timer. Sorry, bare lurer. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Kjenner en som påstår at Nokia og Sony Ericsson anbefaler å lade telefonene sine i 18 timer. Han som påstår det tror jeg ikke vet hva han snakker om...... Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 BATTERIFAKTA 1. Li-ion batterier er normalt ca. 80% fulladet etter en halvtimes lading. 2. Når lade-indikatoren viser fullt, så er det ikke vits i å lade lenger. 3. Li-ion batterier har en innebygget ladekrets, som kutter ladestrømmen når batteriet er fulladet - det er derfor ingen vits i å lade 14 timer hvis batteriet iflg. boka er fulladet etter 2 timer. 4. Li-ion batterier har godt av klattlading. 5. Li-ion batterier har godt av å bli utladet en gang i blant. 6. Li-ion batterier er helt forskjellige fra gammeldagse Ni-Mh batterier. Comprende? Skål. Hvor fant du den informasjonen? Lenke til kommentar
-imen Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 BATTERIFAKTA 1. Li-ion batterier er normalt ca. 80% fulladet etter en halvtimes lading. 2. Når lade-indikatoren viser fullt, så er det ikke vits i å lade lenger. 3. Li-ion batterier har en innebygget ladekrets, som kutter ladestrømmen når batteriet er fulladet - det er derfor ingen vits i å lade 14 timer hvis batteriet iflg. boka er fulladet etter 2 timer. 4. Li-ion batterier har godt av klattlading. 5. Li-ion batterier har godt av å bli utladet en gang i blant. 6. Li-ion batterier er helt forskjellige fra gammeldagse Ni-Mh batterier. Comprende? Skål. Hvor fant du den informasjonen? http://amobil.no/art.php?artikkelid=5117 Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Ja jeg har lest den artikkelen, men ser ikke noe klart svar på at man ikke trenger å lade mangfoldige timer første gangen. Lenke til kommentar
Puuma Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Har også akkurat kjøpt ny mobil. En Nokia 3200. Noen som vet om det er noe forskjell på å lade telefonen når den er på, eller når den er av. Skal den lades avslått førstegangen? Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hallo folks De sa 16 timer til meg, når jeg var og kjøpte 7610,n på elkjøp igår Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Var innom en lokal forretning som sies å være den mest seriøse i området. Der sa de at betydningen av å lade 16 timer første gang på ingen måte kan sammenliknes med "gårsdagens" batterier. Men jeg tviler ennå siden forhandlere tydeligvis ikke er enige. Endret 23. juni 2004 av Broseen Lenke til kommentar
-imen Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Fikk beskjed å lade den 15 timer. Lenke til kommentar
Grimboo Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hallo folks De sa 16 timer til meg, når jeg var og kjøpte 7610,n på elkjøp igår Jeg har også kjøpt meg en 7610. Til meg sa de at jeg skulle lade den i 16 timer 3 ganger Lenke til kommentar
jendor Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Da vet de jo tydeligvis ikke hva de snakker om.... (svært få på Elkjøp gjør det) Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Da vet de jo tydeligvis ikke hva de snakker om.... (svært få på Elkjøp gjør det) og hvordan vet vi at du vet hva du prater om? Lite tyder på det når du trekker slike tåpelige generelle slutninger. Jeg leste et intervju med en Nokia teknikker som klagde på at folk ikke forsto at batteriene i Nokia telefoner skulle lades opp 3x 16 med full utladning imellom. Husker desverre ikke hvor, skal prøve å finne det. Og ja det gjaldt li-on batterier. Om det fremdeles gjelder dagens batterier er en annen sak Poenget mitt er vel ikke kom med bastante beslutninger hvis du ikke har noe holdbart, bak dine påstander, ellers ha en god kveld Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 fra Sony Ericsson sin support database: How to charge a new phone battery for the first time You can charge a new battery in the same way as you normally do. For more information about charging, see: How to charge the phone battery The battery delivered together with your mobile phone has not been used before. It is, however, not fully charged. When charging a new battery, it may take up to 30 minutes before charging is indicated in the display and/or by a led. Charge the battery for approximately 4 hours to make sure it is fully charged. ikke så veldig interessant, men tar det med: How to charge the phone battery 1. Make sure the battery is properly inserted in the phone. 2. Plug the charger into a mains socket. Use only Sony Ericsson batteries and chargers. 3. Connect the charger into the bottom (jack) of the phone. The flash symbol on the charger must face upwards. 4. The battery icon in the display shows charging status. It may take a while before it gets visible. 5. Charging is complete when the meter in the battery icon is full. 6. Remove the charger by tilting the plug upwards. Disconnect the charger from the mains socket. Full charging can take up to approximately 3 hours, but may vary depending on certain conditions, e.g. if the phone is switched on or not. It is normal for the phone to become slightly warm, but not hot, when charging. Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Nokia 6230, ikke så matnyttig men merk dette med å lade et par ganger før den er fullt ladet: Telefonen drivs med ett laddningsbart batteri. Observera att ett nytt batteri fungerar bäst först när det har laddats upp och ur helt två eller tre gånger! Batteriet kan laddas och laddas ur hundratals gånger, men så småningom har det tjänat ut. När drifttiden (samtalstid och passningsläge) börjar förkortas märkbart är det dags att köpa ett nytt batteri. Använd endast batterier som är godkända av telefontillverkaren, och ladda endast batterierna med laddare som är godkända av tillverkaren. Dra ut kontakten till laddaren när du inte använder den. Lämna inte batteriet anslutet till laddaren mer än en vecka, eftersom överladdning kan förkorta batteriets livslängd. Ett fulladdat batteri som inte används laddas så småningom ur. Extrema temperaturer påverkar batteriets laddbarhet. Använd endast batteriet för avsett ändamål. Använd aldrig laddare eller batteri som är skadade. Kortslut inte batteriet. Batteriet kan kortslutas oavsiktligt om det t.ex. förvaras i fickan eller i en väska tillsammans med ett metallföremål (ett mynt, ett gem eller en penna) som samtidigt kommer i direkt kontakt med batteriets + och - poler (de metallband som finns på batteriet). Kortslutning av polerna kan skada batteriet och det föremål som kortsluter polerna. Om du lämnar batteriet i värme eller kyla, t.ex. i en stängd bil på sommaren eller vintern, minskar batteriets kapacitet och livslängd. Försök att alltid förvara batteriet mellan 15° C och 25°C. En telefon med överhettat eller nedkylt batteri kan tillfälligt upphöra att fungera, även om batteriet är helt laddat. Batteriets prestanda försämras avsevärt vid temperaturer under fryspunkten. Kasta aldrig batterier i öppen eld! Kassera batterier i enlighet med gällande regler och föreskrifter (t.ex. för återvinning). Släng inte batterierna med hushållsavfallet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Da vet de jo tydeligvis ikke hva de snakker om.... (svært få på Elkjøp gjør det) Ahahahahahahhahahahahahhaha EDIT: Grunnen til at enkelte sier dette, er at vi gjerne har erfaring med at folk kommer tilbake og vil heve kjøpet fordi de ikke har skikkelig batterikapasitet, og mener vi har gitt feil info. Så de vil være på sikre siden. EDITX2: Hinthint jendor: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2387082 Endret 23. juni 2004 av Alastor Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 En ting er i alle fall sikkert. Et lithium batteri skal IKKE lades helt ut. Fullstendig utladning er SKADELIG for et lithium batteri. Hvis dokumentasjon trengs for den påstanden kan dere ta et søk på google. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 fra Sony Ericsson sin support database: How to charge a new phone battery for the first time You can charge a new battery in the same way as you normally do. For more information about charging, see: How to charge the phone battery The battery delivered together with your mobile phone has not been used before. It is, however, not fully charged. When charging a new battery, it may take up to 30 minutes before charging is indicated in the display and/or by a led. Charge the battery for approximately 4 hours to make sure it is fully charged. ikke så veldig interessant, men tar det med: How to charge the phone battery 1. Make sure the battery is properly inserted in the phone. 2. Plug the charger into a mains socket. Use only Sony Ericsson batteries and chargers. 3. Connect the charger into the bottom (jack) of the phone. The flash symbol on the charger must face upwards. 4. The battery icon in the display shows charging status. It may take a while before it gets visible. 5. Charging is complete when the meter in the battery icon is full. 6. Remove the charger by tilting the plug upwards. Disconnect the charger from the mains socket. Full charging can take up to approximately 3 hours, but may vary depending on certain conditions, e.g. if the phone is switched on or not. It is normal for the phone to become slightly warm, but not hot, when charging. Oj, link please. At det er skadelig å tømme batteriet helt strider vel mot artikkelen om batterier på denne siden hvertfall, om jeg ikke husker feil da. Noe om at det er bra å tømme det en sjelden gang. Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Det er i praksis umulig å tømme et Li-Ion batteri helt, da telefonen skrur seg av lenge før batteriet er helt tomt. Når det faktisk er helt 100% tomt har jeg forstått det som at batterisyren går til angrep på batteriet, mener å ha lest dette på BatteryUniversity. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå