Gå til innhold

Første gangs oppladning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du lader den til batteri indikatoren er full. Det er slutt på det styret med at telefonene må lades i 16 timer osv...

Så vidt meg bekjent, bør lithium batteriene lades lenge første gangen, men deretter kan du ladde så mye du vil. Det er ikke nødvnendig å lade batteriet helt ut før det lades opp igjen (det skader faktisk batteriet i stedet).

Det gjør heller ingenting om du lar laderen stå i batteriet over natten, selv om batteriet er fullt.

Lenke til kommentar
Du lader den til batteri indikatoren er full. Det er slutt på det styret med at telefonene må lades i 16 timer osv...

Så vidt meg bekjent, bør lithium batteriene lades lenge første gangen, men deretter kan du ladde så mye du vil. Det er ikke nødvnendig å lade batteriet helt ut før det lades opp igjen (det skader faktisk batteriet i stedet).

Det gjør heller ingenting om du lar laderen stå i batteriet over natten, selv om batteriet er fullt.

Hvis det er slik som du sier, hvorfor tror du ikke de nevner noe om det i manualen da?

SE har jo alt å tjene på at kundene får så mye ut av batteriet som mulig. Da får de mer fornøyde kunder.

Det å skrive en setning om førstegangslading i manualen hadde neppe vært mye stress for dem.

Lenke til kommentar
Hvis det er slik som du sier, hvorfor tror du ikke de nevner noe om det i manualen da?

At det skal lades lenge første gangen vet jeg ikke om er standard på alle Lithium batterier, men det stod i allefall i manualen til PDA'en jeg kjøpte nylig at den skal lades i 8 timer (er fulladet etter ca 1 time). Mulig SE har en annen type Lithium batterier hvor dette ikke er nødvendig.

Resten av det jeg skrev vet jeg i alle fall at stemmer, og er helt generelt om Lithium-Ion batterier.

Lenke til kommentar
Ja hva er konklusjonen da? Noen som har pålitelige kilder som kan bevise at batteriene ikke trenger å lade mer enn 3-4 timer første gang? :dontgetit:

Konklusjonen er vel at du skal følge det som står i manualen. Men samtidig så skader det i alle fall ikke om du lader den mer enn det som står der.

Lenke til kommentar

Jo seff kan jeg det, men etter det jeg forstår er ikke det nevnt i bruksanvisningen? Vi holder på med en diskusjon skjønner du. For meg virker det litt meningsløst å la laderen stå i når batteriet er ladet opp, da vil det jo kun vedlikeholdslade. Om det skjer innen 16 timer vet jeg ingenting om, men hadde vært kjekt med en link el noe som kan bekrefte/avkrefte saken en gang for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...