Melfacion Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 alt av Hans Rotmo / Vømmøl spellemannslag er temmelig politisk ladet. Hellbillies har et par låter med politisk budskap (Bryelva, Sur som rognebær, by og land) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 En nattlig spammer sørget for å bumpe denne med et par-tre år. Spammen er fjernet, men tråden kan vel få være aktiv. Emnet er aktuelt idag også. Geir Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Totalt Jävla Mörker har vel ganske politiske tekster. Bare å skjønne hva de sier Lenke til kommentar
partat12 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) ... Endret 15. november 2012 av Larse_rn Lenke til kommentar
sh- Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Sex Pistols (og Metallica ..And Justice For All) Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Jeg synes Skambankt bør nevnes. I det minste de eldre sangene. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Kan man si at mye av John Lennon er politisk? Edit: Anti Flag har da nesten bare politisk musikk. aha fra 2004 Endret 2. april 2007 av Sebbe Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 The Clash og Bright Eyes, hvor Bright Eyes synger om mye dagsaktuelle tema (men det finnes også noe som ikke har forandret seg siden sytti-/åttitallet). Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) The Clash må selvfølgelig med på en slik liste. Edit: Hehe, mannen over slo meg med to minutter Endret 2. april 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
norstein_79 Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Et band som helt klart må være med er Dr Kosmos fra Sverige! Også kan jo amerikanske The Coup nevnes, som på mange måter er ekvivalenten til våre egene Gatas Parlament. http://www.myspace.com/doktorkosmos11111 <- politisk morro http://www.myspace.com/thecoupmusic <- politisk hiphop (sjeldent i dag.. spiller i oslo snart) Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Green Day, albumet American Idiot for eksempel. Jeg vil ikke si musikken er gjennomsiret politisk, men du ser det på for eksempel videoen til "when septemer ends" og i de aller fleste sangene. Se bare på coveret: Endret 3. april 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Dying Fetus De tekstene jeg har sett virker ganske standard death metal, men bandet skal i følge andre være mye mer politisk orientert enn andre band. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Endel av det gamle Pink Floyd, og Roger Water's solo matriell er politisk ladet, To gode eksempler er Money og It's a Miracle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå