TLZ Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Eg har for en stund nå hatt sansen for politisk musikk. Musikken får som regel mye mer mening, fordi om eg ikke nødvendigvis er helt enig med budskapet. Her er noen band eg hører på som har en del eller flere politiske sanger(hvorvidt de tar politkken sin seriøst varierer...: Rage Against The Machine Gatas Parlament System of a Down Sepultura Clawfinger Bob Dylan Pink Floyd (har noen sanger om det ihvertfall (Money fks.) Amen Sex Pistols Public Enemy Asian Dub Foundation Slovo Pro-Pain Viss det er noen som har flere så må de gjerne komme med det.... PS:Trenger ikke være venstre poltisk... (men nazisme/rasisme liker vi ikke) EDIT:La til flere band Endret 19. juni 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Black Debbath. Ingen over, ingen ved siden. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Black Debbath. Ingen over, ingen ved siden. Agreed Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Tupac..?? (Noen av låtene ihvertfall) Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Black Debbath. Ingen over, ingen ved siden. Viss eg ikke tar feil så har du såpass musikkkunnskaper at du vet om flere... Kan du nevne de? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Black Debbath. Ingen over, ingen ved siden. Viss eg ikke tar feil så har du såpass musikkkunnskaper at du vet om flere... Kan du nevne de? Tja, Tool (til en viss grad, ikke direkte politisk, men samfunnskritisk), se spesiellt Opiate, Third Eye og Ænima. Kan anbefale artisten Bobby Conn (en av mine 5 favorittartister), her er det mye politisk, anti-religiøst og satirisk. Albumet "Rise Up" tar seg av hans religiøse standpunkter, mens albumet "The Homeland" (som for øvrig kom ut i våres) tar seg av det kraftig USA-kritiske og krigs-politiske. Fantastisk gode tekster, fantastisk bra musikk. Selv om de to overnevnte album er de mest markant politiske, er vel "The Golden Age" mitt favorittalbum. Alle som er glad i god musikk burde få tak i disse, og kanskje spesiellt The Golden Age. (The Golden Age har også litt gjennomgangstema, men ikke fullt så direkte-politisk.) Endret 19. juni 2004 av HalTan Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) The Offspring. "L.A.P.D", fra skiva "Ignition", for eksempel. De har jo tapt seg enormt de ssiste åra da, men helt frem til "Smash" spillte de bra musikk. Edit:Tull Endret 19. juni 2004 av aero^^ Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 The Offspring. "L.A.P.D", fra skiva "Ignition", for eksempel. De har jo tapt seg enormt de ssiste åra da, men helt frem til "Smash" spillte de bra musikk. Edit:Tull Seriøst? Hva med Americana? Det er seriøst et genialt album! Lenke til kommentar
sete Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 NOFX - The War on Errorism Et meget bra album fra NOFX, der de synger om hva som er galt med verden og Amerika pluss andre ting. Ikke et helpolitisk album, men det mest politiske fra NOFX så langt. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Steffyboy: Joa, Americana er ikke dårlig, men sammenlignet med de forrige, er det for ujenvt.. litt kjedelig, syns jeg. Låta "Americana" er jo knallbra.. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Manic Street Preachers. Vet ikke om det er musikk du kan like TLZ, men politisk er det i hvert fall. Har mye bra etter min mening. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Black Sabbath - War Pigs. Jeg er 100% enig med Ozzy i at krig er forkastelig. Lenke til kommentar
Captain_Poon Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Randy ,et ufattelig fett svensk punk band Lenke til kommentar
monstar Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Black Debbath. Ingen over, ingen ved siden. Agreed helt enig Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Dolly Parton Ultima Thule Lenke til kommentar
Thallia Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 NOFX- masse politiske budskaper! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå