TCK Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hei, jeg har en Win XP og en Win 2k maskin som jeg har hatt i nettverk ganske lenge. Men sist helg var jeg på ett lite lan, og etter det har jeg ikke fått det til å fungere i hele tatt. Det funka fint før jeg gikk på lan. Kabelen er kryssa og jeg vet at den funker. Instillingene jeg hadde når det fungerte: Win XP: IP-adresse: 192.168.0.1 Nettverksmaske: 255.255.255.0 Gateway: (ikke nødvendig) DNS: (ikke nødvendig) DNS2: (ikke nødvendig) Så passer du på å ha følgende protokoller installert: - internett protokoll (tcp/ip) - ipx/spx (er av og til nødvendig, så legg den til) Win 2k IP-adresse: 192.168.0.10 Nettverksmaske: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.0.1 DNS: 193.75.75.75 (eller en annen dns server) DNS2: (ikke nødvendig, men du kan legge til en om du vil) Protokoller: - internett protokoll (tcp/ip) - ipx/spx (av og til nødvendig, så legg den til) Noen som vet hva som er galt? Får ikke kontakt mellom de... klarer ikke pinge, men jeg får opp nettverkstilkobling når jeg slår på Win 2k maskinen. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) prøvd å resette innstillingene mens de er koblet sammen? I winXP trykker du på repair i nettverksstatus(support slipper). I w2k kan du bruke kommandolinjen, men husker dessverre ikke kommandoen(er lenge siden jeg brukte w2k), men sikkert andre som vet og dersom ikke har du google og help i windows. Skal komme tilbake dersom jeg kommer på hvilken kommando det var. En annen ting, dersom du har innstallert en brannmur, må du stille inn denne slik at windows deling er tillatt. Også dersom du har innstallert SP2RC2 for w2k gjelder dette, i denne er det en innebygd brannmur som muligens har windows deling steng som default. Endret 19. juni 2004 av kindings Lenke til kommentar
TCK Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Har ikke brannmur, men skal ta en repair på begge. Lenke til kommentar
Trønder`n Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 hvilke forandringer har du gjort på maskinene siden sist de var koblet sammen i hjemmenettverk? Var begge PCène med på dette LAN treffet eller bare den ene? Lenke til kommentar
TCK Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Dæven døtte. Den repair tingen gjorde susen. Takker for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå