Nikern Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) At USA klager over at deres folk nå blir drept i Midtøsten som de ser på sitt eget (igjennom Irak) så blir jeg ganske forundret. Hvis man ser på historien så kan man ikke EN plass finne et "land"/"sivilisasjon" som ikke har grepet til makt for å bekjempe invasjonen/okkupasjonen. Her er Nord-Irland et godt eksempel (er vel ca 600 år siden de ble okkupert). Men slik USA tror det er, er at Irakerne bare skal legge seg ned å godta at de bestemmer. Men når da en gruppe tar til våpen blir de terrorister (slik som "gutta på skogen" var her hos oss under andre verdenskrig). Aldri i verden om vi hadde gitt opp å kjempet hadde vi også blitt okkupert her i Norge. Slik ser du ennå i Palestinia, Nord-Irland, Afghanistan og nå i Irak. Folk godtar bare ikke at noen "utenforstående" skal komme med makt å ta over styret, særlig ikke noen med en annen religion, som har undertrykt de siden den industrielle revolusjonen. Mitt poeng er at USA får bare det de glemte å ta med i regningen når de gikk til krig, - Motstand i form av drap på deres personell. Nå må INGEN komme å si at en Amerikaner i Irak er noe annet enn en okkupant. Det er det han er, ikke noe annet. Hvilken måte er vel bedre å okkupere ett land enn å sende sine egne landsmenn til et okkupert land for å ta over jordbruk/industri osv. for å få kontroll. *edit. skrivefeil Endret 24. juni 2004 av Nikern Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Men vi alle kan vel glede oss over en ting. Pax Amerika er vel snart slutt (25-150 år kanskje, kanskje før.), det er vel eneste måten å få slutt på dette. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Bra innlegg Nikern, som jeg skulle sagt det selv Men folk, og amerikanerne, kan sikkert påstå at de ikke er okkupanter, men det hjelper lite når irakerne ser på de og deres oppførsel og handlinger som okkupanter/okkupasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå