mhw357 Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hei, jeg har en Intel P4 1,6GHz. Den virker veeeldig treg ved normalt bruk i Windows dvs. at den henger bare jeg åpner mapper el. "Bruk av CPU" kan henge på 100% lenge! Tempraturen ligger på rundt 50grader. Er det mye? En dag jeg skulle sette inn mer minne så jeg at ei ledning fra vifta på kabinettet bare lå der. Skal den kobles til hovedkortet? Hovedkortet er: Asus P4S333. Jeg har 768mb ram. Hvorfor henger maskinen? Er 1,6Mhz aaalt for lite for Windows XP Prof? Kan prossesoren være overopphetet? Håper noen kan hjelpe meg, for jeg holder ikke ut at den henger! Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Hei, jeg har en Intel P4 1,6GHz. Den virker veeeldig treg ved normalt bruk i Windows dvs. at den henger bare jeg åpner mapper el. "Bruk av CPU" kan henge på 100% lenge! Tempraturen ligger på rundt 50grader. Er det mye? En dag jeg skulle sette inn mer minne så jeg at ei ledning fra vifta på kabinettet bare lå der. Skal den kobles til hovedkortet? Hovedkortet er: Asus P4S333. Jeg har 768mb ram. Hvorfor henger maskinen? Er 1,6Mhz aaalt for lite for Windows XP Prof? Kan prossesoren være overopphetet? Håper noen kan hjelpe meg, for jeg holder ikke ut at den henger! Ta en reinstall av win xp og formater. 768mb ram og 1.6 hz funker helt fint med xp. 50 grader er helt normalt, hvis det er standard kjøler. Endret 18. juni 2004 av Kuffe Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 En dag jeg skulle sette inn mer minne så jeg at ei ledning fra vifta på kabinettet bare lå der. Skal den kobles til hovedkortet? Går ikke vifta rundt, må du nok kople den til en av fan kontaktene på hk-et, se i så fall manualen hvis du ikke finner ut hvor kontaktene er. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har samme problem som deg med cpu. Bare eg har ein Athlon Xp2800+. Har heller ikke funnet ut hvorfor dette skjer. Men det er meget plagsomt ja. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 prøv og kjør addaware eller antivirus prog. sikkert noe som ligger i bakgrunnen og suger CPU kraft Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hei, jeg har en Intel P4 1,6GHz. Den virker veeeldig treg ved normalt bruk i Windows dvs. at den henger bare jeg åpner mapper el. "Bruk av CPU" kan henge på 100% lenge! Tempraturen ligger på rundt 50grader. Er det mye? En dag jeg skulle sette inn mer minne så jeg at ei ledning fra vifta på kabinettet bare lå der. Skal den kobles til hovedkortet? Hovedkortet er: Asus P4S333. Jeg har 768mb ram. Hvorfor henger maskinen? Er 1,6Mhz aaalt for lite for Windows XP Prof? Kan prossesoren være overopphetet? Håper noen kan hjelpe meg, for jeg holder ikke ut at den henger! Ta en reinstall av win xp og formater. 768mb ram og 1.6 hz funker helt fint med xp. 50 grader er helt normalt, hvis det er standard kjøler. Selv kjører jeg xp pro på en 800MHz, 256MB sdram Funker bra det, stabilt nok, lite hakking... Du kan jo kjøpe ny prosessor, med tanke på at 1,6 er vel den minste hastigheten på P4, og 2,8 koster 1600. Dersom du har penger og behov. Hadde samme problem før, med Windows 98, det var bare tull. Brukte ofte 1-2 min på å åpne en mappe, og maskinen trengte ikke å ha stått på i mer enn 10-15 min kanskje... Problemet ordna vi med å innstallere XP, og siden ikke merka så mye til det... Lenke til kommentar
dominus Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 En dag jeg skulle sette inn mer minne så jeg at ei ledning fra vifta på kabinettet bare lå der. Skal den kobles til hovedkortet? hvor kommer denne ledingen fra? kassa eller hovedkortet? alt summert er det litt tidlig å si noe som helst om hva som kan være galt... er cpu kjøleren ordentlig på plass? er det et termisk bindeledd mellom cpu og kjøleribba? er cpuvifta kobla til slik at den får strøm? og så videre... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har samme problem som deg med cpu.Bare eg har ein Athlon Xp2800+. Har heller ikke funnet ut hvorfor dette skjer. Men det er meget plagsomt ja. Kan være noen korrupte avi filer som messer opp (søk her på forumet). For å stoppe galskapen midlertidig, kan du gå inn i oppgavebehandling -> velge prosser -> finne explorer -> høyreklikke og velge avslutt prosess. Deretter velger du fil og ny oppgave i oppgavebehandleren og skriver inn explorer.exe, og du har en nystarter explorer prosess igjen. PS: Når du velger avslutt explorer, vil startlinjen forsvinne, men den kommer igjen når du velger start ny prosess og explorer.exe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå