Gå til innhold

Hva med denne?

Anbefalte innlegg

Har fått nedenstående tilbud av NETSHOP. Maskinen skal brukes til videoredigering, multimedia, litt spilling m.m. Hva synest dere om sammensetning og pris ? Bør vel skifte ut prescotten med en "vanlig" CPU ?

Prod. nr. /Alt. prod. nr. Produkt beskrivelse Antall Enhet Enhetspris Sum

11817 Intel Pentium 4 - 3.0GHz / 800MHz / 1MB 1 Stk 6 730,21

BX80546PG3000E Socket PGA478 Boxed "Prescott, 90nm"

10035 Seagate 160GB S-ATA 7200RPM 1 Stk

ST3160023AS Barracuda 7200.7 8MB cache

11370 Asus A9600XT Radeon 9600 128MB DDR 8x 1 Stk

ASUS A9600XT/TVD/128 modell A9600XT/TVD/128M

13052 NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern 1 Stk

8X dual layer sort, bulk

12460 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB 1 Stk

VS512MB400 Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

10962 AOpen H500B 300W Silent, ATX Tower. 1 Stk

91.97120.B01 Midi Tower

11544 Abit AI7 Hovedkort S478, SATA, µGuru 1 Stk

AI7 ATX/S-ATA/LAN/LYD/Firewire/

10684 Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort 1 Stk

MPF920Z121 Sony MPF 920 - Diskstasjon

12352 Produksjon og testing av PC 1 Stk

PCMONTERING

11184 Creative Desktop Wireless 6000 Retail 1 Stk 269,79 269,79

7300000000097 Trådløst tastatur og optisk mus USB

Særavgifter 0,00

Netto sum eks. mva. 7 000,00

1 680,00

Merverdiavgift

Totalt inkl. mva. 8 680,00

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg til en kjøler, f.eks. denne, som jeg har bestilt, 500kr, og en vifte, f.eks. denne, som jeg også har bestilt, 150 kr, så får du en klokkingsmaskin... :green:

EDIT: Ellers: kjøp en til RAM, og spør om å få bytte skjermkort i 9800PRO... Da har du konge PC. Faen hvorfor har ikke jeg sett det før? Bestilte ny i går...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Bør vel skifte ut prescotten med en "vanlig" CPU ?

Vanlig = Northwood

Dersom du skal spille og videoredigere, kan det være en idé å klokke, slik jeg skrev, og da er Prescott kos. Nå må jeg legge til, slik jeg alltid gjør for sikkerhets skyld, at overklokking kan medføre skade på komponenter, og tap av garanti, og gjøres fullstendig på eget ansvar, og helst kun dersom du vet hva du gjør. Ellers; foretrekk Northwood, og dropp klokkingen (og dermed også kjøleren jeg skrev, men vifte kan være kjekt)...

Lenke til kommentar
Dersom du skal spille og videoredigere, kan det være en idé å klokke, slik jeg skrev, og da er Prescott kos.

Har du ikke noe annet enn luftkjøling er ikke en Prescott å anbefale. Uansett om du skal klokke eller ikke. (hvis ikke du har en turbinkjøler :p )

En NW klarer no minst å klokke like langt som en Prescott.

EDIT: manglet en "ikke"

Endret av svalbard
Lenke til kommentar
Dersom du skal spille og videoredigere, kan det være en idé å klokke, slik jeg skrev, og da er Prescott kos.

Har du noe annet enn luftkjøling er ikke en Prescott å anbefale. Uansett om du skal klokke eller ikke. (hvis ikke du har en turbinkjøler :p )

En NW klarer no minst å klokke like langt som en Prescott.

Vel... nå skal ikke jeg skryte på meg den peilingen jeg ikke har, men Prescott klokker vel bedre enn Northwood, om enn noen ekstra MHz, uansett. Men det er vel kanskje slik at Prescott først begynner å vise seg når den kommer opp på et høyere nivå, ikke vet jeg. Men slik har jeg oppfattet det...

EDIT: Kunne jo ha gått for vannkjøling da? Selv synes jeg det bare blir stress, jeg er ikke så hekta, så jeg gikk for en enkel luft, som antagelig kan klokkes ganske høyt med likevel, når jeg omsider velger å begynne å klokke den (skal bare nyte garantien litt først :D )...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

I og med at dette blir den andre maskinen jeg kjøper i år, samt at jeg nettopp bestilte en samsung 173 T LCD, blir nok ikke min bedre halvdel blid hvis jeg bruker mye mere peng enn skissert på vifter og kjøleløsninger. Antar at jeg kan klokke litt med standardvifta??

Jeg går for et 9800 pro i stedet for 9600 XT Samt Northwood i stedet for prescott

Lenke til kommentar
I og med at dette blir den andre maskinen jeg kjøper i år, samt at jeg nettopp bestilte en samsung 173 T LCD, blir nok ikke min bedre halvdel blid hvis jeg bruker mye mere peng enn skissert på vifter og kjøleløsninger. Antar at jeg kan klokke litt med standardvifta??

Jeg går for et 9800 pro i stedet for 9600 XT Samt Northwood i stedet for prescott

raaaam.... ekstra raaam... hinthint, ellers riktig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...