Gå til innhold

Hvor stor må maskinen være?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å redigere endel familiefilmer jeg har liggende. Hvor stor bør maskinen min være og i tilfelle hvilket redigeringsprogram bør jeg bruke?

Jeg har bare litt erfaring med redigering og maskinen min er ganske gammel med følgende "mål": 700mhz prosessor, 256mb DDR ram 160GB harddisk, win2000.

Har tenkt til å oppgradere men har veldig lite penger. Bør jeg oppgradere prossesoren eller minnet? Tenkte jeg kanskje kune kjøpe en 512mb brikke.

Hilsen meg. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg ville kjøpt meg en 256MB brikke til og en ny prosessor. Sjekk hva hovedkortet ditt takler og kjøp raskeste mulige prosessor.

Det hadde helt klart hjulpet med en 512Mb brikke til, men tror du klarer deg med 512Mb totalt, 256Mb er litt for lite til å redigere.

Prosessoren spiller en stor rolle under rendring. Her vil du tjene masse tid på å ha en rask prosessor.

Lenke til kommentar

Det lar seg nok gjøre å redigere med maskinvaren din (Windows Movie Maker kanskje?), men vær forberedt på at dette kan gå veeeeldig tregt. Helt enig med JoergenJonassen at du må starte med RAM-oppgraderingen til 512 Mb, men prosessoren din er for svak til å kjøre de vanligste videoredigeringsprogrammene med nogenlunde hastighet. Du begir deg i alle fall inn på gygnende grunn med så svak maskinkraft.

Lenke til kommentar

Maskinen min er en xp 1800 prossessor(1150 mhz) 256 mb ram og 40 GB harddisk.

Har aldri hatt problemer med denne verken i adobe after effects eller tidligere versjoner av premiere..bruker nå premiere pro men er litt plaget her med forstyrrelser i lyden, under exportering til tape...dette er veldig irriterende...noen som har logiske svar på dette?

Lenke til kommentar
Maskinen min er en xp 1800 prossessor(1150 mhz) 256 mb ram og 40 GB harddisk.

Har aldri hatt problemer med denne verken i adobe after effects eller tidligere versjoner av premiere..bruker nå premiere pro men er litt plaget her med forstyrrelser i lyden, under exportering til tape...dette er veldig irriterende...noen som har logiske svar på dette?

feil tråd. har ingenting med dette å gjøre.... holle seg ontopic :]

G5en "min" nå har bare 256 mb ram, og Final Cut slutter uventet stadig! - Jeg har en sterk misstanke om at det er for lite RAM. - For å jobbe med video ér 512 minimum! (men nå igjen, vi jobber jo på forskjellige nivå alle sammen, tror ikke du trenger så veldig kraftig pc for en liten familiefilm i ny og né redigert med Studio 9)

Lenke til kommentar

Jeg ville enten spart pengene og spleiset med foreldre på en helt ny PC etterhvert, ellers ville jeg gått for minneoppgradering først.

Finn i så fall ut hva slags hovedkort du har, det høres rimelig gammelt ut og det er ikke alle slags minnetyper som passer på alle slags hovedkort.

Velmont:

Visste ikke at G5 kom med bare 256MB minne jeg, trodde vi snakket minimum 512?

Lenke til kommentar
Jeg ville enten spart pengene og spleiset med foreldre på en helt ny PC etterhvert, ellers ville jeg gått for minneoppgradering først.

Finn i så fall ut hva slags hovedkort du har, det høres rimelig gammelt ut og det er ikke alle slags minnetyper som passer på alle slags hovedkort.

Velmont:

Visste ikke at G5 kom med bare 256MB minne jeg, trodde vi snakket minimum 512?

trodde jeg også.. Men vi har bestilt 1024mb ekstra nå...

Lenke til kommentar

Men det er jo bare å teste Pinnacle Studio 9. Tror de har en demo som kan prøves i 30 dager. Så kan du se hvordan det går på maskinen.

Dette er et greit program å starte med. Selv har jeg bare testet studio 8 en times tid. Veldig lettfattelig til lett redigering. Så har man også noen demoer fra www.ulead.com som også er lett å sette seg inn i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...