Torjus Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Nå har jeg sittet ved denne datamaskinen i minst 10 timer og bare formatert og installert XP med 3 forskjellige cd'r! Dette er 6 gangen jeg har formatert, cd'n jeg brukte nå er ny, så jeg vet ikke om den virker eller ei. Jeg har ikke installert skjermkort driver enda! Problemet er at etter jeg har installert alt software så restarter plutslig windows og jeg får meldig om at jeg mangler en "C:\system32\hll.dll" fil, jeg putter i XP cd'n og velger "reparer", men det virket ikke. så jeg puttet i en annen XP cd og installerte windows. Samme skjedde, men jeg fikk ikke feilmld om at det manglet en fil men windows greier ikke å boote! Den kommer til bootscreen'n er ferdig så restarter den seg automatisk så forsetter det slik i en evighet. Jeg sykler hit og henter en fersk XP cd hos en kjent. Installerte windows nå og venter spent på om jeg kan starte om igjen uten at PC går til (en stygg plass) Kan noen med litt erfaring hjelpe meg? EDIT: Her er data specs: Kabinett: Raidmax Miditower m/vindu, Sort HK: Abit KV8-MAX3 Hovedkort for Socket 754 RAM: Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB CPU: AMD Athlon 64 3000+ HD: Maxtor DiamondMax Plus 200 GB og en 20 GB Skjermkort: PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB Datamaskinen er bare 1mnd gammel Endret 18. juni 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Lettest hvis du har original XP-CD og lisensen i orden, fordi du da kan ta kontakt med microsoft sin supporttelefon. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Lettest hvis du har original XP-CD og lisensen i orden, fordi du da kan ta kontakt med microsoft sin supporttelefon. Jada, men er det noen andre som har lyst til å hjelpe meg? Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg vil foreslå at du ringer microsoft's supporttelefon og ber de sende deg ny cd, og samtidlig sjekke at den betalte og originale lisensen din ikke blir brukt av noen andre. Håper inderlig at du ikke har piratkopiert windows xp og bruker ulovlig lisens, da vil jeg bruke muligheten til å be andre om å ikke hjelpe deg, siden piratkopiering av programvare o.l. er en fæl ting som folk ærlig talt burde klare seg uten. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) *slette* Men spøk til side... Sånn går det når man prøver å kødde med M$... Snart kommer det skumle menn i sorte dresser på døra di og tar deg med... Scary! *slette* ENDRET: Skumle menn i mørke dresse TVANG MEG!!! Endret 18. juni 2004 av kyrsjo Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Selvfølgelig har sikkert FuZzY^ orginalversjonen av XP, som alle andre. Har han det ikke skal uansett slike ting ikke diskuteres her. Retningslinjene punkt 8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. Videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og medfører utestengning. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Har jeg sagt jeg har pirat versjon? Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Fuzzy: Jeg la forresten merke til at du listet opp kabinettet ditt under hardware specs, men du, kabinettet har vel ærlig talt ikke noe som helst med problemet ditt å gjøre? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har jeg sagt jeg har pirat versjon? Nei, jeg har jo sagt jeg at du har original versjon, slik som alle har og det du skal gjøre er å ta en telefon til Microsoft, så vil nok de hjelpe deg. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 kabinettet har vel ærlig talt ikke noe som helst med problemet ditt å gjøre? hehe, jeg kopierte det fra ei liste så jeg gadd ikke å fjerne det! Nå har jeg restartet 3 ganger (av egen vilje) og det ser ut til å virke! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Nå har jeg restartet 3 ganger (av egen vilje) og det ser ut til å virke! Ja, der ser du Microsofts supporttelefon hjelper deg med det meste. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Krever ikke den cpu'en en egen versjon av XP da? 64-bit http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/e...on/upgrade.mspx Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Krever ikke den cpu'en en egen versjon av XP da? 64-bit http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/e...on/upgrade.mspx Nei, mener bestemt at Amd 64 bits prosessorer er fult kompitable med 32 bits windows. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Virker 100% med 32bits men bare litt xtra i Windows 64! (sies det) Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Virker 100% med 32bits men bare litt xtra i Windows 64! (sies det) Ekstra bloat altså. Fasinerende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå