jingt Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) "A short history of nearly everything" av Bill Bryson Tittelen lyver litt, for den er på 478sider med middels stor skrift, og en side er litt større enn halvparten av et a4-ark Handler om universet, vitenskap og de greiene der, Endret 11. april 2005 av illvit Lenke til kommentar
jingt Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Sofies Verden av Jostein Gaarder!!!Glemmer den aldri Syntes den var litt jalla jeg. Filosofi delen var meget bra. Men historien om sofie ble litt "barnslig" for min del. Det var filosofien som var bra da. Historien om Sofie fungerer mer som fyllstoff synes jeg. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 noen som vil anbefale rainbow 6 av tom clansy? Lenke til kommentar
ParaNode Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 "Beatles" av Lars Saabye Christensen. Knallgod bok. oppfølgeren også er knallgod. (ikke det at jeg husker hva den heter, men..) Er på 500-og-noen sider. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Lenge siden eg leste Beatles, men den er bra ja. Seier enn del om det å vera ung sjølv om det er på 60 talet handlingen er. Lenke til kommentar
CrizzBee Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 "Beatles" av Lars Saabye Christensen. Knallgod bok. Må si meg enig med deg. Er nettopp ferdig med den, og det er absolutt en av de beste bøkern jeg har lest. Lenke til kommentar
rickyledouche Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Ringenes Herre er uten tvil den beste boka jeg noen gang har lest. Tidshjulet er også en superbra fantasy serie, neste bok kommer ut i oktober Ellers er Alkymisten en av de mest meningsfylte bøkene jeg har lest, mens DaVinci koden er den mest spennende, sammen med Angels and Demons, som jeg nesten syntes var enda bedre. Nå leser jeg The Shadow of the Wind av Carlos Ruiz Zafon, og den begynner å bli spennende. Av norske bøker liker jeg Are Kalvø sine bøker, spesielt Bibelen 2, som er hysterisk morsom. Beatles er også en kjempebra bok. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hobbiten, Ringenes Herre, Silmarillion, Ufullendte Fortellinger.. I den rekkefølgen. Ellers er jo ikke Max Manus å forakte.. Heller ikke "Desperation, Nevada" av Stephen King.. (Det meste av Stephen King er bra, da.. Filmene er som regel ikke like bra.. ) Lenke til kommentar
hingsten Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Morgan Kane serien er drit bra. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 "A short history of nearly everything" av Bill Bryson Tittelen lyver litt, for den er på 478sider med middels stor skrift, og en side er litt større enn halvparten av et a4-ark Handler om universet, vitenskap og de greiene der, Må slenge meg på denne her, veldig god bok som alle burde lese for kunnskapens alene (er også veldig godt skrevet så det blir verken tørt eller kjedelig). Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Ellers er jo ikke Max Manus å forakte.. Støttes. Når en leser bøkene (har lest "Det vil helst gå godt" og "Det blir alvor") må en sannelig lure på hvordan han overlevde, så mye uhell og motgang han hadde. Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 noen som vil anbefale rainbow 6 av tom clansy? Nei, kan ikke si jeg vil anbefalen den... Jeg føler at har man lest en bok av clancy, har man lest alle. Synes personlig ikke den var spesielt bra, men en kamerat av meg synes den var bra. Anbefaler deg å sjekke ut da vinci koden hvis ikke du har lest den.. Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Anbefaler The wheel of time og bøkene The damnd og Sword of night and day (de 2 siste er en serie skrevet av david gemmele, meget bra bøker) Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Liker du science fiction kommer du ikke unna "A fire upon the deep" av Vernor Vinge Jeg må også si at Peter F Hamiltons siste bok, Pandora's star er ypperlig underholdning. Gleder meg som en unge til Judas unchained kommer. Lenke til kommentar
String-Jurgen Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Har lest en hel haug med bøker av Wilbur Smith og nesten alle er utrolig bra, anbefales på det sterkeste Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Altså ingen som har nevnt Gert Nygårdshaug?... Vil anbefale disse bøkene av han: Mengele Zoo Himmelblomstreets muligheter Prost Gotvins Geometri Afrodites basseng (i nevnt rekkefølge) Dessuten kan jeg anbefale Nullpluss og de fleste krimbøker han har skrevet. Kommer jo ikke utenom Henning Mankell, og Ringenes Herre Lenke til kommentar
simerix Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Og så var det på tide med dagens anbefalninger: Berlin, nederlaget 1945 av Antony Bevor. Veldig spendene bok om situasjonen i tyskland fra Ardener offensiven i desember, til gatekampene i Berlin våren 1945. I hitler bunker, det tredje rikets siste dager, av Joachim Fest. Handler om den 2.verdenskrig siste periode fra 16 april-8.mai 1945. GULAG, arbeidsleirene i sovjetunionen 1917-1989 av Anne Aplebaum. Handler om GULAG leirsystemet i det tidligere sovjetunionen. Også kan jeg anbefale boka Marx, for begynnere av Rius. En lettlest bok, som beskriver de viktigste tingene i Marxismen. Artig og intresant. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Og så var det på tide med dagens anbefalninger: Berlin, nederlaget 1945 av Antony Bevor. Veldig spendene bok om situasjonen i tyskland fra Ardener offensiven i desember, til gatekampene i Berlin våren 1945. I samme slengen er det vel bare å ta med Stalingrad, av samme forfatter. Den beskriver hendelsene fra Tyskland starter offensiven i Russland, til en desillusjonert 6. arme må overgi seg etter å ha blitt omringet ved Stalingrad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå