chris Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Animal Farm, burde være allmenn viten. dessessopp: Animal Farm er historien om dyrene som tar over gården, og jager bort bonden. Boka utarter seg som en fortelling om maktmisbruk og ideologisk fravik. Hele hovedkonseptet er at boka er et allegori på Sovjetunionen, hvor du mens du leser vil oppdage at de forskjellige karakterene/hendelsene står til tilsvarende under Sovjetunionen. Boka er en god tankevekker, en klassiker alle burde lese, og svært godt skrevet. Har sett den i tegneserie, film altså. Lenke til kommentar
Janne_blondie Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 les BOOK OF THE DEAD (handler om hva pyramidene egentlig var laget for.) jævlig spennende dog det er en faktabok! Lenke til kommentar
chris Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Definitivt Fight Club av Chuck Palahniuk. takk for tipset, må få lest den. Noen som kunne skrevet en liten liste over bøker som er det er blitt laget film utfra og omvendt? Noen anbefalinger? Takker på for hånd. Beklager kankankje litt utenom topic Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Det blir ikke akkurat en kort liste, du. Begynner vi på IMDB-toppen så har vi Gudfaren, Ringenes Herre, Shawshank Redemtion, To Kill a Mockingbird, Schindlers Liste, One flew over the cuckoo's nest, osv osv... Lenke til kommentar
chris Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Takk, flere kjente utenom Ringenes Herre, Harry Potter, Gudfaren? Takker Lenke til kommentar
knutby Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Som sikkert flere har nevnt anbefaler jeg Dan Brown - Da Vinci Koden og Engler og Demoner. Sinnsykt spennende bøker begge to. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Sofies Verden av Jostein Gaarder!!!Glemmer den aldri Syntes den var litt jalla jeg. Filosofi delen var meget bra. Men historien om sofie ble litt "barnslig" for min del. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 The Green King på engelsk (orginaltittel: Le Roi Vert) Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) "Naiv. Super" av Erlend Loe er en meget god bok. Full av humor og artige historier Endret 20. mars 2005 av Grundig Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) "The Damage Done" av Warren Fellows.. <Twelve years of hell in a Bankok Prison> Jeg er ingen bokorm..men denne bet jeg meg merke i.. Boken handler om en australier som blir tatt i tollen i Thailand med heroin i bagasjen. Den handler om hvordan det faktisk er å være fengslet i Thailand for smugling av narkotika. Det er/var ingen dans på roser! Jeg kan sitere litt om Maha Chai fra boken: "It was in Building Two that the prisoners feared the most. Building Two was the punishment buliding, and it housed some of the darkrooms. These were rooms big enough for about 10 people to live in very uncomfortably - there were usually about 20 prisoners in one room at a time. It was said that absolutely no sunlight penetrated the blackness in the darkrooms. Prisoners were allowed out for five minutes in the morning, to eat inedible food and wash. The usual bucket was in the corner and it was never emptied. No matter what crime you had commited to deserve a strech in the darkroom, the minimum sentence of one month applied. And you were in there for for 23 hours and 55 minutes a day. The five minutes in the morning to wash and eat were the highlight of the day. The rest of the time they simply did not open the door. Sometimes, prisoners would be in darkrooms for up to three months. Three months without light, medical attention, decent food or any semblance of hygiene" Dette er en bok jeg synes fortjener å bli postet her. Jeg synes det var en kraftig bok. Hvilke tilstander det er/var i fengslene i Thailand. Jeg har ikke lest mange bøker, men denne kan jeg med god sammvittighet anbefale. Boken har 211 lettleste sider og har du mulighet til å lese den..les den..! Edit: dette kan jo virke som en tegneserie mht forfatterskap og antall sider..uansett så er det en bra bok! Edit: Kom på en artig ting..dama kjøpte boka på tur hjem fra Thailand..på flyplassen..hehe final edit: ja, den er fra virkeligheten..1978 Endret 26. mars 2005 av Xander^ Lenke til kommentar
smetho Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Xander^: tror faktisk jeg har sett filmen Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Xander^: tror faktisk jeg har sett filmen Er den filmatisert? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Ja, ihvertfall noe veldig likt. Husker ikke navnet, men det er jo nærliggende å tro at det er det samme som boken Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg har sett den der det var to jenter som ble tatt for smuglingen. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg har sett den der det var to jenter som ble tatt for smuglingen. Ja, det er meget mulig det..men tror ikke det var akkurat the damage done Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Stephen King - The Dark Tower-series. Tidenes beste adventure-bokserie. Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 "Krigsjunkie" av Jon Steele. Skremmende bra. Lenke til kommentar
CrizzBee Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 "Naiv. Super" av Erlend Loe er en meget god bok. Full av humor og artige historier Naiv. Super er virkelig en bok men bør lese.Hvis du likte den så er Erlend Loes siste bok, Doppler en bok jeg kan anbefale på det varmeste. Erlend Loe skriver boka som om det skulle vært en barnebok, veldig underholdende, morsom og lettlest, men den passer veldig godt for alle som vil ha en underholdene bok med en mening. Det er skjelden jeg flirer høyt når jeg leser bøker, men med disse bøkene gjore jeg det. Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Neil Gaiman med Neverwhere og American Gods! De to er veldig høyt ranket på min liste! Les dem! Lenke til kommentar
Flens Vrangnæs Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Good Omens - Terry Pratchet og Neil Gaiman. Kjempemorsom bok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå