-apocalypsis- Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg så noen hadde lest Orson Scott Card - Enders Game. Trodde jeg var den eneste som hadde lest den. Bra Sci-Fi bok selv om jeg generellt sett ikke liker sci-fi. Også så jeg noen hadde lest The Catcher in the Rye, og likte den . Det er en av de værste bøkene jeg har lest noen sinne tror jeg. grusom. Så også noen som likte Stephen King's Dark Tower bøker. Jeg lesete den første og likte den ganske bra. Så kjøpte jeg de fire andre som er kommet ut i paperback, jeg pløyde meg hjennom toern og trern. Og jeg har ingen planer om å lese firrern. Nr. 2 og 3 likte jeg ikke i det hele tatt, ingenting som skjedde, og ingen sammenheng i historien Men til favorittbøkene mine: Sword of Truht serien av Terry Goodkind. Utrolig bra fantasy. Beste serien jeg har lest. Hvis du liker fantasy og ikke har lest denne serien har du gått glipp av no stort. Løp å kjøp Terry Goodkind - Wizard's First Rule, 1. boken i serien. Utrolig bra. Men den beste boken jeg har lest noen gang må være Orson Scott Card sin Heart's Hope. Men det kan være vanskelig å få tak i. Neimen, hva var galt med Catcher in the Rye da? Synes den var ganske fin, jeg. Catcher in the Rye er en utrolig bok. Sword of Truth-serien til Goodkind derimot klarer jeg meg fint uten... Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Jeg har hittil lest to bøker av en svensk krimforfatter som heter Henning Mankell, og jeg liker arbeidet hans. Tittlene på disse to bøkene er følgende: - Hundene I Riga - Den Hvite Løvinne Har ikke lest så veldig mye krim tidligere, men må si at jeg ble positivt overrasket over denne sjangeren. Endret 24. august 2004 av Hisoka Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg har hittil lest to bøker av en svensk krimforfatter som heter Henning Mankell, og jeg liker arbeidet hans. eg leser Brannveg no. Den er jo veldig bra Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Men jeg kan av all mitt hjerte anbefale Ringenes Herre og Silmarillion. Fantastiske bøker som kan holde deg fengslet i dagevis De bøkene er egentlig allerede blitt anbefalt en 10-15 ganger. Etter å ha lest Wheel Of Time, The Eye Of The World må jeg bare få lov til å si at LOTR bøkene blekner i forhold, så de er egentlig ikke så mye å anbefale, men dette er min mening, det er jo opp til vær enkelt. Konklusjonen min er at hvis du likte LOTR må du lese Wheel Of Time bøkene så du virkelig kan finne ut hvor stusslig LOTR egentlig er. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hvis det er noen som liker historie, og er glade i å lese, må jeg få anbefale Berlin og Stalingrad av Antony Beevor. Kan være litt tungt å lese noen ganger, og du kommer til å gå i surr når det gjelder navn på armeer og militære enheter, men det spiller liten rolle når bøkene er så interresante og spennende som de er. Løp og kjøp. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 ... Hoi, kanskje gjøre historielæreren min stolt og lese "Berlin"? Mener bestemt han nevnte denne boka forrige time. Den var god og tjukk eller? Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Tja, den er vel på 300-400 sider eller noe sånt. Kanskje ikke veldig spennende hvis du ikke er spesielt interresert i historie, men den gir deg SÅ mye mer informasjon enn det du leser i historieboken. Der blir slutten av krigen ofte bagatellisert, noe som er en grov undervurdering. To millioner kvinner ble ifølge Beevor voldtatt på Den røde hærs ferd gjennom Tyskland. Tyskerne selv var rene engler i Russland/Sovjetunionen i forhold. Det sier vel sitt. Tror også du stiller godt forberedt til historietimen hvis du leser denne boken Edit: Glemte to ord. Endret 24. august 2004 av Oovz Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Kanskje jeg gjør nettopp det. Er nok over gjennomsnittet interresert i historie i hvert fall. Edit: Herregud! Hvordan skrives det igjen, "interresert"? Endret 24. august 2004 av nr.4 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Kanskje jeg gjør nettopp det. Er nok over gjennomsnittet interresert i historie i hvert fall. Edit: Herregud! Hvordan skrives det igjen, "interresert"? Interessert? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Artemis Folwl,er en alver-under-bakken-aka-harry potter.Svinbra. Utrolig mye bedre enn Harry Potter, litt sånn sci-fi-preg over det hele... er alver under bakken also known as Harry Potter? Men uansett: De beste bøkene jeg har lest er "Haikernes guide til galaksen" serien, "Dude, where's my country" og Harry Potter bøkene Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Paulo Colelho - Alkymisten er en fin liten bok Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Heisann folkens!! Jeg har vel anbefalt denne boka et eller annet sted her før, men velger likevel å gjøre det igjen. Det fortjener den. ____________________________ The Dice Man - av Luke Rhinehart ____________________________ *Few novels can change your life, this one will* If that dice has a "one" face up, I thought, I'm going downstairs to rape Arlene. "If it's a one, I'll rape Arlene" kept blinking on and off in my mind like a huge neon light and my terror increased. But when I thought if it's not a one I'll go to bed, the terror evaporated and excitement swept over me: a one means rape, the other numbers mean bed, the die is cast. Who am I to question the dice? So Luke Rhinehart, novelist, autobiographer and bored phsycologist, makes his first dice decision. Rape accomplished, he begins to live the dice life in earnest. With every move he makes determined by a throw of the dice, he rampages from one outrage to the next, from uninhibited promiscuity to murder... Dette er rett og slett ei bok som slår deg midt i magen, men vekker nysgjerrigheten din noe helt sinnsykt... "Kanskje jeg også skal sette opp ei lita liste med valg av oppførsel for de neste tre timene?" - Den tanken får du helt sikkert etter å ha lest boka. Jeg har gjort det mange ganger og elsker det. Selvfølgelig setter jeg ikke opp slike brutale alternativer som den godeste Luke Rhinehart, men noen ganger fucker terningen skikkelig opp likevel. Og andre ganger gjør den enkelte situasjoner 1000 ganger bedre. Les den... og kanskje dere kjøper dere en liten terning også edit: trykkleifer og andre småting Endret 10. september 2004 av PSION Lenke til kommentar
Dr. Panda Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Sikkert noen som har nevnt de her før, men i såfall fortjener de å bli nevn igjen, og det er Jan Guillos serie om tempelridderen Arn Magnuson. Robert Jordans "Wheel of time" serie kan også være verdt å lese.... Lenke til kommentar
arianar Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Ja Tempelridder serien er gode. Den beste boken jeg har lest er vel Master and Margarita av Michail Bulgakov. Birdsong av Sebastian Faulks er også fin. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 1. Tom Clancy - Rainbow 6 2. JRRT - Silmarillion 3. Tom Clancy - Bjørnen og Dragen (har ikke lest ferdig enda) Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Tolstoy - Krig og fred Dostojevskij - Brødrene Karamazov Norman Mailer - De nakne døde Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Robert Savosnick - Jeg Ville Ikke Dø Kjempe bra bok! Les mer HER Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 John Steinbeck - Of Mice and Men Kongebok. Mange interressante karakterer, og en flott handling... Filmen med samme navn med Gary Sinise og John Malkovich i hovedrollene er basert pa boken. J.K. Rowling - Harry Potter og Foniksordenen Ble absolutt ingen skuffelse. Likte veldig godt tilbakeblikkene pa ting og hendelser fra de andre bokene. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 A Drink Before The War - Dennis Lehane Fengslende og litt brutal krimhistorie om de mer skitne strøkene i Boston. Liker du krim, kommer du nok til å like denne. Liker egentlig ikke krim selv, men likte denne godt. Ikke en helt ny bok, men tror ikke det skal være noen problemer med å få tak i den. Innholdet kort fortalt: Handler om to privatetterforskere og forholdet de imellom og om gjengkriminalitet. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Må slenge på noen bøker til: Tom Clancy-Rainbow Six Alle HP bøkene, unntatt 3 og 2 som jeg er drittlei. En av de beste bøkene jeg har lest så langt i WOT-serien må nok være Lord of Chaos. Den Lille Vampyren bøkene synes jeg var konge når jeg var en del mindre.... Jungelboken av Rudyard Kipling, får frysninger når jeg tenker på den lydboka, må være den boka jeg har vært gjennom flest ganger (mellom 10 og 15) Storkoser meg fortsatt når jeg leser noen av av Roald Dahls barnebøker som SVK, MAthilda og Danny og den store fasanjakten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå