Frackenpohl Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Noen som kan anbefale noen bøker til meg? Er ute etter noe assassins creed historie( mystikk og historie blandet isammen). vet ikke hvordan jeg skal forklare meg helt. Vertfall noe historisk som blir blandet med noe konspirasjonsting feks. takker for de som klarer å hjelpe meg! Tom Egelands "Bjørn Beltø" serie. Mye bedre enn Dan Brown! Må helt klart prøve å leses en gang. A song of ice and fire anbefaler jeg sterkt! Dere som vil ha den på norsk kan begynne med: I vargens tid, Kampen om jerntronen, og kongenes kamp(?) Wheel of time er også veldig bra men bok 7-10 er bare bullshit etter min mening. The first law triologien. Bartimeus-triologien. De fire og han som gjør galt verre (Genialt xD) Inheritance cyclus. (Mange sier dette er herming etter ringenes herre. Det kan godt være, men jeg liker disse bedre pga jeg kommer meg aldri gjennom ringenes herre, kommer bare til gamleskogen eller Tom Bombadil :S) Lest Bartimeus, og har (nesten) blitt tvunget wheel of time på meg av min lokale bibliotekar Bartimeus er en veldig bra bokserie! Ikke så uvanlig å ikke komme gjennom Ringenes Herre, i alle fall når man kommer til periodene når Sam og Frodo går over slettene i Mordor! Uutholdelig kjedelig. 2 Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Alt av Elin Brodin. Har nylig lest Ulvekvinnen og Bivirkninger. Hun skriver særdeles godt, og det er utrolig fascinerende. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Syntes man kan skrive litt mer om bøkene når man anbefaler tunge titler som wheel of time og first law :-) 1 Lenke til kommentar
Frackenpohl Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Jeg vil anbefale Thure Eriks Lunds Compromateria. Det er ei bok jeg har holdt på med ei stund nå, men fremdeles ikke kommet meg gjennom. Boka er veldig vakker, språket har en helt særegen rytme som forsterkes av Lunds egne sci-fi ord. Handlingen er lagt til en fremtidsverden som blir kontrollert av noe som kalles Compromateria. Så vidt jeg har forstått så er dette en slags overnaturlig datakraft som kan påvirke evolusjonen som kontrollerer "menneskenes" språk og er en slags gud/diktator. Ting henger på mange måter ikke på greip i denne boka, men det er heilt OK, for du føler likevel at boka prater til deg på sin helt særegne måte. (føler meg litt dum nå som jeg svarer på et 6 år gammelt innlegg) Det er på samme måten med mange andre bøker av han. Må gjerne lese langt for å forstå noe, for meg gikke det mye bedre etter første boka, siden jeg da var "trent" opp i hans måte å skrive på. Elsker også hvordan han bruker hermetegn Lenke til kommentar
meowmjau Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Fluenes Herre, av William Golding. Kjempefin, tankevekkende bok og utrolig dyktig skrevet. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) A Song of Ice and Fire - George R.R Martin - A Game of Thrones - A Clash of Kings - A Storm of Swords - A Feast for Crows - A Dance with Dragons - The Winds of Winter - Kommer - A Dream of Spring - Kommer Tar handling i landet(Verdenen?) Westeros. Kapitlene er delt opp i perspektiv til hver av hovedpersonene. Fult av rare skapninger og spesielle ting, kjærlighet, tortur og vold, sex og voldtekt og kanibalisme. Endret 19. juli 2012 av Zoku Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Jeg er for øyeblikket stuck i forsvaret og tenkte jeg skulle begynne å lese for å få tiden til å gå. Jeg har lest særdeles lite bøker fra før av, så alle forslag mottas med takk. Det eneste kriteriet er at det ikke er alt for tunglest. Jeg er også en sucker for coming of age. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) "Rystende dokumentasjon av hvordan vi kaster bort penger i jakten på bedre helse ... En svært viktig bok, som bør føre til debatt også i Norge." Sten Inge Jørgensen, VG Endret 11. november 2012 av thrice 1 Lenke til kommentar
Utah Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Lurer på om none kunne ha anbefalt meg noe mørk grotesk fantasy? Lest A song of ice and fire btw. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Lurer på om none kunne ha anbefalt meg noe mørk grotesk fantasy? Lest A song of ice and fire btw. The Blade Itself (The First Law, #1) Lenke til kommentar
Utah Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Lest alle 3 + Best served cold. Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Lurer på om none kunne ha anbefalt meg noe mørk grotesk fantasy? Lest A song of ice and fire btw. Patrick Rothfuss - The Kingkiller Chronicle R. Scott Bakker - Prince of Nothing Glen Cook - The Black Company Scott Lynch - The Gentleman Bastard Sequence Mark Lawrence - The Broken Empire Trilogy Guy Gavriel Kay - Tigana Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Steven Erikson - The Malazan Book of the Fallen Lenke til kommentar
Antoniette Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Jeg har lest ganske mange bøker men yndlingene må være hestenesklan, demonata, Jo Nesbø sine bøker. Disse er veldig brae! Jo skumlere jo bedre Lenke til kommentar
Utah Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Noen som kunne fortalt litt om The Black Company serien av Glen Cook? Kryr av spoilers på google Lenke til kommentar
exterminate Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Gert Nygårdshaug sin Mengele Zoo er en favoritt hos meg, Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Noen som kunne fortalt litt om The Black Company serien av Glen Cook? Kryr av spoilers på google Den er verdt å lese. Militærfantasy som tør å være mørk og realistisk, sentrert rundt en hær med leiesoldater over ganske lang tid. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Nettopp ferdig med: Guds Venstre Hånd, av Paul Hoffmann. Dette er den første boka i triologien om Thomas Cale og Befrierne. Bok nummer to heter "De fire siste ting", og den siste boka kommer i April 2014, og heter "The beating of Wings". For å ikke spoile noe, gir jeg bare terningkast: 5 Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Lest mye både-og om de to første bøkene i serien, og særlig folk som har vært skuffet etter, deres mening, overhype. Men virker noenlunde interessant, så tenker kanskje å sjekke den ut hvis jeg har tid i fremtiden. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 De fire siste ting ligger i postkassen når jeg kommer hjem, og skal sikkert fortæres ila helgen tenke jeg. Har ikke fått med meg noen hype, gikk bare inn på iTunes topp 10 liste, og sjekka hva som lå der. Har hatt lesestopp et års tid etter masteroppgaven ble levert, så har ikke lest av egen fri vilje på en stund. Hadde som sagt ingen forventninger, så boka trengte ikke å leve opp til noe. Storyen er det litt å utsette på, du sitter igjen med en del spørsmål etter bok 1, jeg mener jeg vil ha svaret på. Ikke slike spørsmål man sitter igjen med som får deg til å hige etter bok 2, men spørsmål som burde vært besvart. Utover det, skaper boka sitt eget lille postakopalystiske univers, men en blanding av middelalder og moderne landskap/byer og skikkelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå