Bonzoor Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Noen bøker jeg anbefaler: The Wheel of Time-serien Artemis Fowl-bøkene Slaget om tiden (en utrolig bra og fengende bok ) Kaptein Blåbjørns 13 1/2 liv- litt barnslig, men bra Lenke til kommentar
AlexanderOslo Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg har en anbefaling som garantert vil få deg i godt humør: "Gullkorn fra pasientjournalen" Fikk den i gave i forrige uke. Dette er en samling av autentiske sitater fra hva leger har skrevet i pasientjournaler. Her er det kort mellom latterkrampene! Humor på høyt nivå! Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Tor Ulven var visst svært opptatt av døden og menneskets eksistens, noe som er tydelig. Har du fått med deg at det nettopp har begynt en Ulven-oppsetning på Nationalteateret? Jeg skal dit om et par uker, og jeg gleder meg. Lenke til kommentar
synsing Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Tor Ulven var visst svært opptatt av døden og menneskets eksistens, noe som er tydelig. Har du fått med deg at det nettopp har begynt en Ulven-oppsetning på Nationalteateret? Jeg skal dit om et par uker, og jeg gleder meg. Det hadde jeg ikke fått med meg, mange takk for opplysningen. Blir nok til at jeg tar turen dit, ja. Lenke til kommentar
Blax Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Noen som kan anbefale meg ett par krim-bøker? Min bror på 28år ønsker seg krimbok til jul. Han har alt av Jo Nesbø btw. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Menn som hater kvinner av Stieg Larsson anbefales! Lenke til kommentar
cnon Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Noen som kan anbefale meg ett par krim-bøker? Min bror på 28år ønsker seg krimbok til jul. Han har alt av Jo Nesbø btw. Grenseland - Thomas Kanger Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Menn som hater kvinner av Stieg Larsson anbefales! Slenger meg på den. Krim av aller ypperste kvalitet. Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Noen som har noen bra bøker å anbefale, liker veldig godt Krim og bøker som handler om det "tøffe" miljøet, fks som handler om ran osv.. men forfatteren MÅ være Norsk Skal være til en skoleoppgave Lenke til kommentar
Bikkebakke Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 American Psycho - Bret Easton Ellis. The Zombie Survival Guide - Max Brooks. Sjukare bøker finn du ikkje ^ Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Noen som har noen bra bøker å anbefale, liker veldig godt Krim og bøker som handler om det "tøffe" miljøet, fks som handler om ran osv..men forfatteren MÅ være Norsk Skal være til en skoleoppgave Kjeltringer - Nordisk kriminalkrønike. Definitivt. Boka går eit torpedo/dop/ransmiljø etter saumane og vinklar frå båe offer og utøvar sitt syn. Forfattaren er tidligare politietterforskar. Vil i same slengen på det varmaste anbefala Svermen, av Frank Schätzing. Eg er ingen stor fan av krim, men denne boka besette meg aldeles. Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Ser ikke ut som man skal beskrive boken noe mye (etter det jeg har lest) Men slenger dette inn her óg. Marki Marco Med engang jeg var ferdig med den, startet jeg å lese den igjen ! Skal lese bakpå her (sitter med boka i hendene) Den seksten år gamle Marco bur i Moulindam i belgia. Ein morgo då han snik seg inn i slottsparken, oppdagar han ei naken kvinne som står og røykjer. Denne oppdaginga blir starten på den beste og verste sommaran i Marcos liv. Både mafiaen, ein galen skog- vaktar og også Marcos nærmeste familie blir ein livsfare, og Marco må gå i dekning. Som du/dere oppdager er den på nynorsk. Jeg fant det først som et minus, men har mere hatt pluss sider med det. - God kveld, syster.- God kveld, Madeleine, svarer nonna tilbake. - Korleis går det med deg, barnet mitt ? - Jau takk, berre bra, svarer Madeleine og er tydelig ukomfortabel med situasjonen. - Har du hatt utenomekteskapelig sex i lysthuset i det siste ? - Kva!? Jeg synes det hører litt bedre ut med : Kva!? enn : Hæ!? Boka er kjempe bra, med litt humor Den er på snaue 134 sider. Mere info (og bilde av framsida) : http://bokelskeren.blogspot.com/2008/12/marki-marco.html Endret 21. februar 2009 av Steamed Lenke til kommentar
FrakKari Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Twilight serien og Millenium serien (Menn som hater kvinner) Lenke til kommentar
Baron Baron Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hässelby av Johan Harstad. Overraskende bra bok som faktisk handler om Albert Åberg, fra han i slutten av tenårene flykter fra Pappa Åberg, til han som 40-åring jobber på lageret på Clas Ohlson. Boken starter som en ganske ordinær roman, som handler om det dårlige forholdet mellom Albert og faren, om kjærlighet, vennskap og slikt, men utvikler seg til en surrealistisk fortelling som til tider kan bli sykt skummel. Boka tar noen tidshopp frem og tilbake som kan kanskje være forvirrende for noen, men det skal egentlig ikke være noe problem. Egentlig hadde jeg bare tenkt å lese boka fordi jeg syntes hele greia med en fortelling om Albert Åberg som voksen hørtes genial ut, men at det ikke var noen bok jeg forventet så mye av. Men nå som jeg er ferdig, tror jeg boka havner høyt på lista over de beste bøkene jeg har lest. 9/10 Lenke til kommentar
ihorse Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Jeg vil vel anbefale Amalie Skram med Sjur Gabriel og Albertine av Christian Krohg. Treffende bøker fra 1800-tallet. Korthistoriene av Robrt E. Howard om Conan er også svært spennende. Leser for øyeblikket Victoria av Knut Hamsun, noe som er ganske koselig lesning. Lenke til kommentar
Oreius Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 bøkene om den svenske tempelridderen Arn Magnusson av Jan Guillou. Det er flere bøker og handlingen foregår i Sverige og Det Hellige Land. Lenke til kommentar
missvero Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg vil anbefale ei bok som jeg synnes er kjempebra, den er skrevet av Iris Johansen og heter "Forrådt av alle" Hun har flere bøker som også er bra, men jeg likte den her best Jeg er veldig glad at dere har denne tråden, må innrømme det at bøkerne jeg har lest er litt ensporte (spenning og romantikk) så det er veldig kjekt å få anbefalinger på flere områder Lenke til kommentar
A-mi Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg vil gjerne anbefale en serie på fem bøker. Serien heter ''Confessions of a shopaholic'' og bøkene er kjempe bra . Bøkene passer best for jenter og består av: -1. The secret dreamworld of a shopaholic -2. Shopaholic abroad -3. Shopaholic ties the knot -4. Shopaholic and sister -5. Shopaholic and baby Du får også lest bøkene på norsk Lenke til kommentar
Rhinox Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Snømannen av Jo Nesbø og Menn som hater kvinner av Stieg Larsson er rett og slett nydelige. Ingen over, ingen ved siden av. Lenke til kommentar
druevin34 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Ser at tråden har vore litt stille i det siste, så får skape litt aktivitet. Favorittboka mi fortida: The Shadow of The Wind av Carlos Ruiz Zafon. Vil anbefale bøke frå ein japansk forfattar som heite Haruki Murakami. Han skriv heilt fantastiske bøker i surrealistisk stil. Om eg skal kome med ein konkret bokanbefaling vil eg anbefale Kafka on the shore. Dreamcatcher og IT av Stephen King klarte fint å skremme livet av meg. Når det gjeld norsk krim så synas at kriminalromanane til Andre Bjerke er så fantastiske. Hobbydektetiven er noko av det beste eg har lest. Og ja, Frankenstein av Mary Shelley er ein bok ein må få med seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå