Gå til innhold

Tidshjulet (lydbok)

Anbefalte innlegg

Jeg har dyseleksi så jeg har melt meg på her http://www.nlb.no/

Jeg har her funnet at de har Tidshjulet på lydbok.

Jeg vurderer nå å låne de. Er det noe dere anbefaler meg å gjøre?

Jeg har hørt mye bra om den serien, men den er veldig lang (Noe som er en possitiv ting om serien er bra).

Jeg elsker fantasy, så jeg trur denne er noe for meg. Men jeg vil gjerne høre va andre sier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at Wheel of Time serien er på nivå med Lord of the Rings, men er skrevet i en helt annen stil, og kan ikke sidestilles. Begynte å lese serien på norsk for 9 år siden, og ville ikke ødelegge "samlingen". På norsk utgis en bok av serien ca. i september hvert år.

Anbefales på det sterkeste!

5 av 5 thumbs!

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Nå kommer jo "A New Spring" eller noe sånt, som starter før de andre bøkene, på samme måte som silmarillion starter før LOTR. Jeg har lest ded 5 første bøkene i Wheel of Time på norsk, men jeg har glemt en del av dem. Når den nye boka kommer, skal jeg kjøpe hele serien og lese alle. Absolutt verdt å anbefale !! Jeg liker den forøvrig bedre enn LOTR.

Lenke til kommentar

JEg har hørt den første del av bok en nå "Flukten fra Emorsmark", eller no sånt.

Har kunn funnet dem på norsk lydbok, så det får duge for meg. Jeg er så løen til å lese at jeg aldri i livet kan sette ut på et så stort prosjekt som det å lese hele denne serien.

Klarer også leve meg mye mer inn i det når jeg hører.

En annet veldig possitiv ting med lydbok er at jeg kan bruke det mens jeg gjør jobber som å male. Tia går fortere en lynet når jeg hører på lydbok å gjør slike jobber sammtidig (trenger jo ikke tenke i slike jobber). Det blir da sykelig lettjente penger. :w00t:

Foresten.

Det jeg har hørt til nå er sykelig bra. Er på lik linje som feks. Tolkiens verk.

Lenke til kommentar

Mange bøker som blir en brå slutt på p.g.a. forlagene. Forfatterne kommer i gang og skriver meget bra, men så flyr sideantallet i været. Da begynner de å tynne ut bøkene mot slutten.

Burde være extended version av mange fantasy-bøker. Under skapelsen av den siste LOTR filmen var f.eks. regissøren fornøyd med filmen når den var 4 - 1/2 time lang, men den måtte kuttes. Noen har det på samme måte med bøker, noe som er både synd og skam.

Lenke til kommentar

Wheel of Time har tapt seg veldig de siste bøkene. jeg vil tro Jordan har problemer med å avslutte det han har begynt på. I de siste bøkene er det så mange forskjellige hovedpersoner delt rundt overalt at man får høre minimalt om de i hver bok. Og det vi hører om de er for det meste skildringer og beskrivelser. Det skjer jo ingenting! Et eksempel er da de slemme aiel-folka kommer og kidnapper kjæresten til Perrin og hun dronninga (veldig lenge siden jeg leste dette nå :blush::) ) i slutten av "Path of Daggers" (var det ikke det?). Deretter bruker de hele "Winter's Hear" til å lete etter de, for å så finne de først i "Crossroads of Twilight". Da de endelig har funnet de gjør de ingenting.

Har ikke lest "New Spring" enda, men det sier jo litt at han skriver en prequel da. Han har ingen anelse hvordan han skal fortsette og avslutte det han har begynt på.

Lenke til kommentar

holder på å lese serien nå. er kommet til bok 5 del 1,

Har lest massevis av bøker, har god erfaring med denne sjangeren. Jeg mener den er like_god eller bedre enn LOTR, avhengig av hvordan man ser på det. flotte bøker :w00t:

Hadde særoppgave om Robert Jordan aka James Oliver Rigney og tidshjulet bøkene. veldig innteressant. fikk 5 :green:

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Andre bok på engelsk er umulig å skaffe, og gidder av en eller annen grunn ikke å lete gjennom nettet. Før eller senere kommer den vel...

Avalon sin nettbutikk har i hvertfall alle mulige versjoner av de fleste bøkene på nett, hvis du ikke har funnet den noe annet sted.

http://www.avalon.no/shop.cfm?path=2,349,712,1743

Leser serien for 3 gang nå, og synes den er like spennende hver gang! :)

Lenke til kommentar

Har kommet et lite stykke ut i den aller første boken; Verdens Øye. Er blitt helt oppslukt, og at det er så mange bøker (som jeg nettop fant ut ved å se her :p ) er bare bra :thumbup: , så har jeg noe å lese i fremmover :D . Har lest Hobbiten, Silmarillion og Ringenes Herre, syntes faktisk Tidshjulet er enda bedre :yes: (hittil :dontgetit:). Jeg gruer meg nesten til de siste bøkene, ettersom noen av dere sier at de blir dårlige etterhvert :( Får håpe dere tar feil. :p

Noen som vet hvor mange sider det er til sammen? eventuellt en side der det står hvor mange sider hver bok er på.

Denne New Spring boken dere snakker om, går det fint å lese den etter bare å ha lest en bok, eller er det best å vente til man har lest alle de andre?

Håper noen svarer :thumbup:

Edit: noen skriveleifer...

Endret av Icluz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...