Gå til innhold

Asus P2B-s finner ikke pci wlan-kort

Anbefalte innlegg

Mellomting mellom "internett og nettverk" og "hovedkort, prosessor og minne", så jeg tar i bruk denne kategorien i håp om at moderatorene er i godt humør hvis det skulle finnes en bedre kategori for problemet mitt. Det er som følger:

Har kjøpt et Asus wlan PCI kort som jeg skal bruke i serveren min, men Windows registrerer ikke at kortet er satt inn. Når jeg prøver wlankortet på hobbykassa (P4C800) blir kortet funnet umiddelbart.

Jeg har prøvd alle PCI-slot`er samt tatt ut alle andre pci-kort. Jeg har også tweaket litt rundt i bios uten at det har hjulpet. Har prøvd med en clrcmos også. Begynner å bli litt rådløs...

Serveren min består av hovedkortet i emnet, med en moddet Tua-Celly 1.4ghz og 640 MB ram. Det står et TNT2 skjermkort, et nettverkskort og et lydkort i tillegg til wlan-kortet. Scsi-brenner, et par scsi disker, noen ide disker osv.v Råskinn en gang i tiden denne...

Noen tips før jeg bytter hovedkort med tilbehør?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar! Har lagt merke til at det står "PCI 2.1 support - en/disable" i bios, så det stemmer nok at 2.2 ikke støttes da.

Tenker jeg gjør det veeeldig enkelt jeg; Spretter ei eske med Epox/nForce2/MX440 til barneTV i morgen kveld, slenger på en XP2000+ og en Silent Breeze jeg har liggende....så må jeg bare handle ei rambrikke og kanskje en disk til i samme rennet...så er serveren oppgradert litt.

Har alltid ønsket meg en boks å titte på Linux med...nå blir P2B-kortet hjertet i PC nr. 4 som nok skal brukes til formålet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...