Muffinman Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Mellomting mellom "internett og nettverk" og "hovedkort, prosessor og minne", så jeg tar i bruk denne kategorien i håp om at moderatorene er i godt humør hvis det skulle finnes en bedre kategori for problemet mitt. Det er som følger: Har kjøpt et Asus wlan PCI kort som jeg skal bruke i serveren min, men Windows registrerer ikke at kortet er satt inn. Når jeg prøver wlankortet på hobbykassa (P4C800) blir kortet funnet umiddelbart. Jeg har prøvd alle PCI-slot`er samt tatt ut alle andre pci-kort. Jeg har også tweaket litt rundt i bios uten at det har hjulpet. Har prøvd med en clrcmos også. Begynner å bli litt rådløs... Serveren min består av hovedkortet i emnet, med en moddet Tua-Celly 1.4ghz og 640 MB ram. Det står et TNT2 skjermkort, et nettverkskort og et lydkort i tillegg til wlan-kortet. Scsi-brenner, et par scsi disker, noen ide disker osv.v Råskinn en gang i tiden denne... Noen tips før jeg bytter hovedkort med tilbehør? Lenke til kommentar
knut Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Grunnen er at hovedkortet ditt ikke støtter pci 2.2 bussen som de aller fleste nyere trådløse kort benytter seg av. Du kan f.eks. benytte deg av en bridge eller ethernet klient. Dette finner du i produktguiden vår: http://produkt.barbara.no, gå inn på alle og velg tilkobling (for klientkort): ethernet Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Takker for svar! Har lagt merke til at det står "PCI 2.1 support - en/disable" i bios, så det stemmer nok at 2.2 ikke støttes da. Tenker jeg gjør det veeeldig enkelt jeg; Spretter ei eske med Epox/nForce2/MX440 til barneTV i morgen kveld, slenger på en XP2000+ og en Silent Breeze jeg har liggende....så må jeg bare handle ei rambrikke og kanskje en disk til i samme rennet...så er serveren oppgradert litt. Har alltid ønsket meg en boks å titte på Linux med...nå blir P2B-kortet hjertet i PC nr. 4 som nok skal brukes til formålet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå