cool_boy Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 god kveld god kveld!=) jeg har fått med meg no "gøgge" fra jobben,som vi bruker til varmeoverføring og kontakt av skinner(type el) denne pastaen er laget av sinkpartikler(pulver maybe) og vaselin(no lignende) og sink kan jo funke,men det fettet... hva mener dere? burde jo virke siden det er brukt som varmeoverførings pasta? jeg kjører nå uten noen goop og temp'en er akseptabel fordet,skal jeg satse eller ikke? har noen synspunkter..? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 nr1. du MÅ ha goop / kjølepasta nr2. hvorfor ikke bare prøve ? det skade jo ikke.. men stor sannsynlighet vil du få mindre temps hvis det faktisk er "termisk ledende pasta" Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 nr1. du MÅ ha goop / kjølepasta nr2. hvorfor ikke bare prøve ? det skade jo ikke.. men stor sannsynlighet vil du få mindre temps hvis det faktisk er "termisk ledende pasta" Du må ikkje ha kjølepasta for at ei maskin skal fungere smertefritt. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 men det er sterkt å anbefale uansett. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 men det er sterkt å anbefale uansett. Så absolutt! Alle maskiner som blir sjølvbygd i dag utan Boxed burde bruke kjølepasta, men det er ikkje 100% nødvendig. Såg eit tråd der ein moderator kjefta på folk som var skråsikre i sin sak utan å ha rett, og den tråden falt meg inn då eg leste at du "må ha kjølepasta". No hard feelings Lenke til kommentar
Flames Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hmm.. hvis deler av denne "pastaen" ser ut til å bestå av vaselin så hadde jeg ikke prøvd. Hvis det er vaselin, så vil det smelte og renne utover når det blir varmt. Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 den består for det meste av sink,og den er grå farget,bruker på strømskinner for å unngå varmegang osv..så hadde den smelta ville vel dette ødelagt no veldig på strøm anlegg? eller hva? men skader jo ikke å prøve om det virker..slår av om det blir for ille.. Lenke til kommentar
Locci Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 det du kan gjøra for å finne ut åssen det er når det blir vart er å legga litt i en spise skjed me treskaft eller.no og varme dette me lighter så ser du om det blir flytende. Men jeg lover ikke at det vil vera bra å ha på cpu,n over lengere tid Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 jeg bruker tannkrem og det funker Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 jeg bruker tannkrem og det funker SERIØST? Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) ja gikk ned 10 grader Endret 2. juli 2004 av Ripz911 Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 ja gikk ned 10 grader Var det 'Colgate Total' da eller? Fatter ikke hvorfor de ikke bruker dette i reklamene :!: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Man MÅ ikke ha varmeledende pasta mellom core og kjøler, men det er nær sagt idiotisk å ikke bruke det. Tannpasta fungerer faktisk bra som "goop", og det gjør ganske sikkert også den guffa som trådstarter har tilgjengelig. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hmm.. hvis deler av denne "pastaen" ser ut til å bestå av vaselin så hadde jeg ikke prøvd.Hvis det er vaselin, så vil det smelte og renne utover når det blir varmt. Man har vel ikke på så mye at det renner utover som du sier? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Det er vel ganske innlysende at det ikke er vaselin. Antakelig er det et silikonfett, som tåler ganske mye varme. Bare prøv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå