Gå til innhold

Overrasket over Harman/Kardon

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne dele min positive og overraskende opplevelse av Harman/Kardon med dere!

Jeg har nå testet Harman/Kardon AVR 330 i 2 dager og er MEGET fornøyd både på film og musikk! (Jeg har JBL Northridge E-90,E-10,EC-35 og Dynabel Arges sub) Anbefaler denne reciveren sterkt til dem som liker trykk,bass og morro!

Jeg vet at Harman/Kardon ikke skryter på seg watt,men at denne var så kraftig som den er hadde jeg ikke trodd.Jeg hadde en Yamaha RX-V 1300RDS før denne.Yamahaen var oppgitt til 6*100 watt rms i 8 ohm og AVR 330 er oppgitt til 7*55 watt ftc i 8 ohm.I brukermanualen til Yamahaen sto det at den trekker 420 watt fra strømnettet (mistenkelig lite synes jeg),men i brukermanualen til Harman/Kardon står det at den trekker maks 890 watt! Harman reciveren spiller faktisk høyere en Yamahaen.Har virkelig fått erfare at "papir watt" ikke er det samme som fakta watt.Så var det utseende på Yamaha vs Harman/Kardon.Yamahaen ser ut som en 80 tals reciver i forhold til Harman/Kardon.Jeg har hatt mye rart forsterkeri de siste 5-6 årene i prisklasser opp til 40000 kr og må si at denne Harman/Kardon reciveren imponerer stort!

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harman Kardon er kjent for å ha strømsterke forsterkere. Men det er vel også det. Mange av de store Harman Kardon forsterkerne jeg har testet ut (x<=25000,-), har ikke samme lydkvalitet som gode forsterkere fra f.eks. Pioneer (AX-serien), Sony (ES-serien). Jeg skal ha meg ny forsterker nå, og ender mest sannsynlig opp med en liten pioneer forsterker.

Men er det basstrykk og volum du er ute etter, så er nok HK et godt alternativ..

Lenke til kommentar
Går 330'en dypt? Makter den lave frekvenser?

Ja den går dypt.Hvertfall dypere en Yamahaen jeg hadde før denne (RXV1300).Faktisk ikke så langt unna Cayin 252b som jeg også har hatt.Selfølgelig ikke like kraftfull som Cayin,men likevel imponerende bra.

Lenke til kommentar
Hmm tøft!

Vurderer nykjøp av receiver snart, kanskje de nye hk'ene kunne passet greit med Dali Blue..?

De Daliene dine er 4 ohms,men H/K reciveren er strømsterk så det skulle nok gå bra.Jeg har hatt Dali 808 og 6006 selv.Anbefaler deg å bytte til JBL Northridge.Jeg hadde Dynaudio Audience 82 før JBL.Dynaudio var konge de men Yamahaen hadde problemer med å drive de,så jeg kjøpte JBL E-90.Dynaudioene var selfølgelig mye bedre på ALT,men JBL koster bare halvparten og til prisen er de veldig bra synes jeg.Bassene på JBL veier sikkert dobbelt så mye som i Daliene,så det er mye mer trykk i de.H/K og JBL er rett og slett skikkelig moro!

Lenke til kommentar
Hmm tøft!

Vurderer nykjøp av receiver snart, kanskje de nye hk'ene kunne passet greit med Dali Blue..?

De Daliene dine er 4 ohms,men H/K reciveren er strømsterk så det skulle nok gå bra.Jeg har hatt Dali 808 og 6006 selv.Anbefaler deg å bytte til JBL Northridge.Jeg hadde Dynaudio Audience 82 før JBL.Dynaudio var konge de men Yamahaen hadde problemer med å drive de,så jeg kjøpte JBL E-90.Dynaudioene var selfølgelig mye bedre på ALT,men JBL koster bare halvparten og til prisen er de veldig bra synes jeg.Bassene på JBL veier sikkert dobbelt så mye som i Daliene,så det er mye mer trykk i de.H/K og JBL er rett og slett skikkelig moro!

Jeg har endelig klart og få meg komplett dali surround så jeg tror utskiftning blir litt frem i tid. Det skal nevnes at jeg har en Yamaha yst-sw1500 som tar seg av det meste innen bass :yes: Og det skal i tillegg nevnes at jeg ikke er verdens største bassfreak, liker balanserte anlegg som har gode allroundegenskaper.

Lenke til kommentar

Jeg har JBL E-100 og harman/kardon AVR5500 og må si meg enig i at recieveren overrasket meg stort med dens krefter! Den er noen av de bedre forsterkerene som kan levere skikkelig trøkk i både film og musikk, spesiellt i film! Hvis det er noe harman er gode på, så er det bass! Den er opgitt til å gi 5 x 75-watt, men har mye mer å gå på enn en Marantz SR-5400 som er oppgitt til å klare 6x90W i 8 ohm.

JBL E-100 sammen med AVR5500 er også veldig morro. Jeg kan dra på utrolig, å få alle veggene i huset til å riste av redsel! Også utrolig bra diskant og mellomtone

:thumbup:

Noe av det som er morsomt med de høyttalerne og den forsterkeren min er at de får synet mitt til å riste! Har faktisk klart å sprenge diskanten i den ene fronthøyttaleren min en gang :blush:

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Jeg har JBL E-100 og harman/kardon AVR5500 og må si meg enig i at recieveren overrasket meg stort med dens krefter! Den er noen av de bedre forsterkerene som kan levere skikkelig trøkk i både film og musikk, spesiellt i film! Hvis det er noe harman er gode på, så er det bass! Den er opgitt til å gi 5 x 75-watt, men har mye mer å gå på enn en Marantz SR-5400 som er oppgitt til å klare 6x90W i 8 ohm.

JBL E-100 sammen med AVR5500 er også veldig morro. Jeg kan dra på utrolig, å få alle veggene i huset til å riste av redsel! Også utrolig bra diskant og mellomtone

:thumbup:

Noe av det som er morsomt med de høyttalerne og den forsterkeren min er at de får synet mitt til å riste! Har faktisk klart å sprenge diskanten i den ene fronthøyttaleren min en gang :blush:

Enig,JBL-Harman/Kardon "rocker big time"...skikkelig gøy å ha i hus! :thumbup:

Lenke til kommentar
Hi-Fi Center Kjeden har satt ned AVR 330 til 5995! Løp å kjøp!!!

Så det i dag, jeg og faren min skulle ned og se på forsterkere. Vi endte på denne siden han bare har to fronter og en sub. 2x120W i 8 ohm er ikke dumt det for 5000kr ;)

Harman all the way baby! :w00t:

Lenke til kommentar
lurer litt på harman om dagen jeg og..

noen tanker på hvordan de spiller, og hvordan en eventuell "parring" med et par seas thor ville utarte seg?

harman er vel mer "kino lyd" en pent spillende?

Vet ikke hvordan H/K passer til dine høyttalere,men kan si såpass at de nye H/K reciverne spiller mye penere enn den gamle serien fra H/K.

Lenke til kommentar
Er den nye serien til hk lysere i klangen enn den gamle?

Etter det jeg har lest,så er de ikke det.Det sto også at oppløsningen er mye bedre på den nye serien.

Sinnsykt synd at et så spennende produkt som H/K ikke vil passe sammen med mine ht...

Lenke til kommentar
Hi-Fi Center Kjeden har satt ned AVR 330 til 5995!  Løp å kjøp!!!

Så det i dag, jeg og faren min skulle ned og se på forsterkere. Vi endte på denne siden han bare har to fronter og en sub. 2x120W i 8 ohm er ikke dumt det for 5000kr ;)

Har lurt litt på å kjøpe denne.. funker den bra ? positivt\negativt med den?

er på jakt etter en stereoforsterker som kan drive store høytalere uten å miste kontroll..

Noen som veit åssen denne er i forhold til nad sine forsterkere i noenlunde samme prisklasse?

tenker da på 352 og 372..

Lenke til kommentar
Hi-Fi Center Kjeden har satt ned AVR 330 til 5995!  Løp å kjøp!!!

Har lurt litt på å kjøpe denne.. funker den bra ? positivt\negativt med den?

er på jakt etter en stereoforsterker som kan drive store høytalere uten å miste kontroll..

Noen som veit åssen denne er i forhold til nad sine forsterkere i noenlunde samme prisklasse?

tenker da på 352 og 372..

Hvor store høyttalere har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...