-Teddy- Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Etter jeg har fått meg ADSL så har pc'en begynt å be meg om å skrive inn brukernavn og passord når jeg skrur på pc'en. Det står "Microsoft klient pålogging" i boksen som kommer opp. Jeg bare trykker på ok (uten noe passord innskrevet, men navnet mitt står i brukernavnet) og alt laster som vanlig og pc'en virker bra. Men hvordan får jeg skrudd av at den skal spørre meg om dette? Den spør meg ikke om det hvis ADSL modemet er av. Jeg har TELE2 så jeg installerte ingen programvare da jeg fikk ADSL'en min. Etter at jeg installerte den nye printeren min (HP psc 2175 all-in-one) så "instalerer" pc'en skriverer hver gang jeg: -Skrur på pc'en -Setter inn en CD-ROM -Skrur på printeren Kommer bare opp en boks hvor det står windows-et eller annet. Den lukker seg av seg selv når den er ferdig. Noen som har en løsning på disse problemene? (Eller i alle fall et av dem?) Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 nå er jeg ikke helt sikker, men er nesten sikker på at selv om du er kobla inn direkte til ADSL modemet (hvis du er det da) så skal du ikke trenger å installere Telenor programvaren (eller hva noe enn levrandør du har) jeg formaterte maskina mi seneste i dag å har aldri installert Telenor sin programvare som ligger på ADSL cd`en. eneste jeg gjør under Windows installasjonen er å velge Automatisk IP og brukergruppen min, så er jeg på nett med en gang. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg har ikke installert noe heller, fulgte ikke med noen CD fra TELE2, bare stilte på noe greier, noe sånn som du beskriver. Men meldingen kommer allikervel. Hjelp meg litt da folka? plz Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 husker ikke hvordan du fjerner den men den er der pga at du er tilkoblet ett nettverk. antar at det er win 9x Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Det eneste nettverket jeg er koblet til er internett. Kun gjennom et nettverks kort og et ADSL modem. Hva er win9x? Jeg kjører Windows ME... *HO*dritt windows*ST* Skal ha XP nå strax! Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 oooooops, det hadde jeg ikke fått med meg at du ikke kjørt XP. trodde faktisk at du kjørte XP jeg skjønner du, men det er det samme greiene i Win 2000 som det er i XP. Win9x eller Windows 95 og oppover tror jeg. eller så var det bare Windows 98. husker ikke helt jeg. Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 hmmmm, er ikke helt sikker, men kom nettopp på at når jeg har vært på skolen å de maskinene der så har jeg sett at det er sånn klient pålogging og vanlig Windows pålogging. kan hende det er noe sånt hos deg også. de pc`ene på skolen har Windows 98. husker ikke helt i farta hvordan du gjorde det. sitter her med XP og Windows 2003 server. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Microsoft nettveks pålogging er det det står, klient pålogging var visst et annet sted det... Men det står altså Microsoft nettverks pålogging. ME og win2000 er IKKE det samme, bare sånn for sikkerthets skyld! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå