wil Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 ja, nå har jeg kjørt Windows XP PRO Eng ganske lenge på laptoppen min som er en HP Omnibook XE3. 800 MHZ 128 MB SDRAM og 20 GB harddisk. nå har det seg som sagt slik at jeg har kjørt XP ganske lenge. så i dag tenkte jeg at jeg skulle bytte fra Windows XP til Windows 2000. dette gikk fint men allerede under installasjonen av Windows 2000 da den første hvite skjermen der det står Windows 2000 basert på NT teknologi skjermen kom ante jeg at Windows 2000 ville allikevel bli kjappere enn XP på min pc. lurer litt på hvorfor Windows 2000 er kjappere på min enn det Windows XP er. det er nøyaktig samme software (nesten iallefall) og alt sånn der. maskina er den samme. for all del det gjør ikke noe at maskina bli kjappere, men synes det er litt rart. siden at alle kauka om at XP skulle være så mye mer kjappere enn alle de andre Windows versjonene. noen tips? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvorfor det er kjappere? Fordi Windows XP er Windows 2000, bare med mer ressurskrevende GUI, guider, hjelpefunksjoner osv. Kanskje litt på kanten, men men. Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 joda, sant nok, men synes det er litt rart allikevel liksom. eneste problemet med Windows 2000 nå er at den er på Norsk. er ikke særlig vandt til å ha Norsk Windows, nå fortia men det går vel seg til tenker jeg. Lenke til kommentar
TechBoy Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Det er nok en del GUI funksjoner osv som er slått på som kan fjernes, XP er raskere ved noen ting og tregere på andre av erfaringer. Oppstarttiden er generelt lengre på en Windows 2000 maskin. Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 ikke noe særlig på min laptoppen ihvertfall. jaja, gir blanke egentlig. er bare gla jeg for at maskina er kjapp med den Windowsen jeg liker aller best. nemlig Windows 2000 PRO. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 2 hovedårsaker: 1. RAM. XP vil så veldig gjerne ha 256MB ram, det hjelper enormt. 2000 er fornøyd med 128MB. 2. Tilpass GUI'en for ytelse: kontrollpanel - system - avansert - ytelese- innstillinger - "Tilpass for best ytelse". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå