TanNKreM Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Jeg har prøvd å installere WinXp utallige ganger men alltid har jeg fått feilmeldinger under innstallasjonen, det er alltid en eller annen fil som ikke vil bli kopiert... Det er ikke den samme fila, det er mange forskjellige... Jeg fikk også melding om at alt jeg hadde av hardware ikke var kompatibelt med Xp... * Så testet jeg å bytte rambrikke, tok ut min 256mb ddr-ram brikke, og satte inn en brikke på 64sdram... Da hadde installasjonen ingen problemer, alt av hardware var kompatiblet og alle filene ble kopiert under installasjonen... Er det noen mulighet for at ram-brikka mi er ødelagt... Den blir jo registerert i biosen og i windows men systemet er dønn ustabilt.. Noen som vet ? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Last ned memtest86 (tror det er http://www.memtest86.com faktisk) og test minnet. _________________ SI-korrekt sig: MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7 [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-17 11:05 ] Lenke til kommentar
TanNKreM Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Jeg har testet minnet med mange forskjellige programmer og der funker minnet, men når jeg skal installere programmer og slikt så er det noen filer den alltid ikke får kopiert... Med sd-rammen funker det fett. Lenke til kommentar
TanNKreM Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Den testen som du gav link til har jeg nå kjørt... Jeg fikk 19233 errors... *hmmm* Tror rambrikka er ødelagt... Kan hovedkortet ha ødelagt brikka ?? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Det er nok sjeldent at et hovedkort ødelegger RAM. Det var nok ødelagt da du fikk brikken. Du får sikkert ny på garanti/reklamasjon. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 hadde en maskin med lingnende problem...etter mye feilsøking, så visste det seg at det ble fikset når jeg fjernet RAM-brikken...hadde 2 brikker, 1 på 512MB, og en på 128MB (som sto i når maskinen ble kjøpt)....alle tester jeg kjørte visste at RAM'en funket..men filer ble korrupte når de ble kopiert fra CD-ROM (under innstallasjon av OS, enkelte filer)....hadde mye rare symptomer med den...hadde problemer med å lese MS-DOS bootdisketter, men ikke PC-DOS disketter (har ennå ikke skjønt den saken??)....byttet skjermkort for å teste...plutselig så leste han alle typer disketter (?)....men satte det tilbake og fjernet 128MB brikken...da så det ut til å funke....funker nu fortsatt.....men har nu lært en ting: stol for all del ikke 100% på at de som setter sammen maskinen før levering vet hva de gjør (...hint: en webshop) Lenke til kommentar
TanNKreM Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Jeg sender brikka tilbake til komplett så fort som mulig... Tenker jeg bestiller en ny en med en gang, hva slags merke burde jeg kjøpe ? Er 256 nok ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå