Ellingsen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvis jeg har en textbox hvor jeg putter inn informasjon, hvordan kan jeg da få programmet til og endre en bokstav til noe annet? Hvis jeg vil at "a" skal bli "b" og "b" skal bli "c" osv. Slik at abc blir automatisk gjort om til bcd? Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Lenge siden jeg har skrevet noe i VB. Tar forbehold om feil. Dim inndata as String Dim utdata as String Dim i as Integer inndata = "abc" for i = 1 to i = len(inndata) utdata = utdata & chr((asc(mid(inndata, i, 1)) + 1) next Du må nok sikkert legge inn en if-setning for å gjøre om å til a. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Er det en Cæsar kryptering du leter etter? I så fall kan du bruke denne funksjonen: Public Function Crypt(Text As String, Value As Long) As String Dim Buff$, Tell&, tmpVal& Buff = Space(Len(Text)) For Tell = 1 To Len(Text) tmpVal = Asc(Mid(Text, Tell, 1)) + Value If tmpVal > 255 Then tmpVal = tmpVal - 255 If tmpVal < 0 Then tmpVal = tmpVal + 255 Mid(Buff, Tell, 1) = Chr(tmpVal) Next Crypt = Buff End Function Crypt "abc", 1 blir da til bcd. Men Crypt "xyz", 1 blir dessverre ikke til yza, men til yz{. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå