MaxCPU Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Problemet er nemlig at jeg innimellom får opp feilmeldingen "for lite virtuelt minne" ++ noe i den duren nå jeg restarter eller slår av maskinen. Har formatert og lagt inn windows på nytt men den samme feilmeldingen fortsetter å kommer innimellom! Hva er galt? Bruker forøvrig windows xp pro. Lenke til kommentar
Joar Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Får samme feilmelding når pc'en har være på en stund (12 - 36 timer). Jeg har 50Mb virtuelt minne (koble ut funket ikke, da tok windows det den ville ha..) -og 1024Mb ram. For å bli kvitt denne meldingen må man vel la Windows velge størrelsen selv ? (bruker også XP pro) Joar Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 hmm.... dette burde jo være standard når du installerer windows da! det var det ikke ohs meg! har satt opp til at windows skall bestemme nå så får jeg så hvordan det går.... Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 10:35, MaxCPU skrev:Problemet er nemlig at jeg innimellom får opp feilmeldingen "for lite virtuelt minne" ++ noe i den duren nå jeg restarter eller slår av maskinen. Har formatert og lagt inn windows på nytt men den samme feilmeldingen fortsetter å kommer innimellom!Hva er galt?Bruker forøvrig windows xp pro. en jeg kjenner som også har det hovedkortet og win xp pro har akkurat samme problemet. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 50MB er for liten page-file, en del programmer krever en viss page file uansett hvor mye ram du har (bla AOE må ha 130MB uansett ram), så det kan være et problem. Hvis du setter dem statisk til ca 500 burde det holde lenge, windows bruker ikke mer swap selv om den er litt stor. Lenke til kommentar
staagri Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Har samme problemet på min maskin, har prøvd med fast størrelse på 500mb og nå lar eg win avgjøre størrelsen, men får meldingen uansett. Lurer på om det kan komme med win update?? kan ikke huske at det skjer etter clean install og før jeg kjører update?? Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 samme her når jeg tenker meg om. Tror det kom etter første windows update... Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Anbefalt størrelse fra MS er ram * 1,5. Har man 1Gb ram er anbefalingen 1,5Gb "vekslefil". Dette om man setter fast størrelse. Vil nok alikevel tro at de fleste, ikke alle, klarer seg med en fil på 300-500Mb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå