EirikO Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Anbefaler dere å ha vanlig tastatur og mus stående på skrivebordet? Er vel bedre å jobbe med? Noen produkter som er å anbefale? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Mus er et must, etter min mening. Tastatur kan du fint klare deg uten om du er vant til tastaturer på bærbare (plassering av tastene), hvis du ikke er det, råder jeg deg til å bli det. Det er jo tross alt en bærbar, og det blir litt teit å ha meg seg ekstra tastatur ved siden, kanskje? Lenke til kommentar
klo Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg liker tastaturet som er på latopen min, men jeg liker ikke den lille knotten så derfor har jeg alltid ekstra mus. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Pekepinnen/styrepinnen liker jeg faktisk. Men touchpaden er ikke noe særlig. Blir liksom aldri vandt til den. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har selv ikke laptop, men når jeg skriver på laptopen til en kompis, kommer jeg alltid borti touchpaden, slik at musen flytter på seg, markerer tekst, eller flytter markøren slik at jeg begynner å skrive midt inni der jeg hadde skrevet fra før. For en ukes tid siden, lukket faktisk word seg uten varsel og uten å lagre det jeg hadde arbeidet med i 2 timer, men tviler på at det hadde noe med mus/tastatur å gjøre... Uansett; liker ikke knappene heller. Har vurdert å kjøpe laptop selv, til skolebruk, og da må jeg ha eget tastatur og mus... Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har selv ikke laptop, men når jeg skriver på laptopen til en kompis, kommer jeg alltid borti touchpaden, slik at musen flytter på seg, markerer tekst, eller flytter markøren slik at jeg begynner å skrive midt inni der jeg hadde skrevet fra før. For en ukes tid siden, lukket faktisk word seg uten varsel og uten å lagre det jeg hadde arbeidet med i 2 timer, men tviler på at det hadde noe med mus/tastatur å gjøre... Uansett; liker ikke knappene heller. Har vurdert å kjøpe laptop selv, til skolebruk, og da må jeg ha eget tastatur og mus... Vil si at litt av poenget blir borte nå en må ha eksternt tastatur. Poenget er jo at en bærbar skal være "mest" mulig mobil. Ser litt dumt ut når en skal drasse med seg et tastatur hele tiden. Mus er dermed en nyttig ting å ha eksternt. Du får jo kjøpt mus som er laga for å brukes med bærbar. Og du kan vel deaktivere touch pad'en eller pinna hvis du bruker ekstern mus?? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Ja, man kan ihverfall deaktivere touchpaden på mac når man bruker mus (det skjer automatisk hvis man ønsker det). Vet ikke hvordan det er på PC, men det burde jo fungere sånn. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har selv ikke laptop, men når jeg skriver på laptopen til en kompis, kommer jeg alltid borti touchpaden, slik at musen flytter på seg, markerer tekst, eller flytter markøren slik at jeg begynner å skrive midt inni der jeg hadde skrevet fra før. For en ukes tid siden, lukket faktisk word seg uten varsel og uten å lagre det jeg hadde arbeidet med i 2 timer, men tviler på at det hadde noe med mus/tastatur å gjøre... Uansett; liker ikke knappene heller. Har vurdert å kjøpe laptop selv, til skolebruk, og da må jeg ha eget tastatur og mus... Vil si at litt av poenget blir borte nå en må ha eksternt tastatur. Poenget er jo at en bærbar skal være "mest" mulig mobil. Ser litt dumt ut når en skal drasse med seg et tastatur hele tiden. Mus er dermed en nyttig ting å ha eksternt. Du får jo kjøpt mus som er laga for å brukes med bærbar. Og du kan vel deaktivere touch pad'en eller pinna hvis du bruker ekstern mus?? Det er jo faktisk for så vidt riktig. Jeg kunne kanskje klart meg uten tastatur dersom det hadde en knott og ikke touchpad, og ihvertfall ikek touchpad som man alltid kommer borti når man skriver. Men som standard, bruke ekstrent tastis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå