Naxos Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Som dere kan se her er itavisen meget overbevist om at 7610 er en av de bedre telefonene Nokia har laget. Endelig har de testet mobilen, og resultatet må sies å være meget bra! Med kommentarer som "En vinner" "Ingen gode alternativ på markedet for øyeblikket" og "Bare Nokia hadde gjort en overhaling av menyene også nå, så kunne vi i ITavisen.no endelig fått gitt ut en etterlengtet sekser til en mobiltelefon." De ble også meget fornøyd med kameraet, og som det står var bildene som ble printet ut via (sikkert bluetooth) printer "Nesten gode nok til å bruke i albumet" Itavisen.no har med andre ord skjønt det! Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 ITavisen er enda dårligere til å teste telefoner enn Amobil. ITavisen viser gang på gang at de har liten peil på telefoner.. Hva søren mener man med blant annet dette: Som vanlig må jeg ri min kjepphest når det gjelder telefonene til Nokia. De må begynne å oppgradere menyene sine. Uansett hvor flott det er at de holder på en standard de har hatt lenge nå, er det på tide å gi Symbian-systemet en overhaling. Systemet er unektelig enkelt å bruke, men når man nesten sovner når man navigerer seg gjennom menyene har man lov til å klage. Det kan da ikke være holdbart for finnene å bli forbigått på brukergrensesnitt av merker som for eksempel SonyEricsson, Samsung og LG. For det første er det feil å si at det er Symbian som trenger en overhaling. Om han mener utseendet er det Series 60 som trenger overhaling. For det andre, på hvilken måte er SE og Samsung og LG forann Series60? Series 60 2.0 gir mulighet til å endre alt fra bakgrunnsbilder, menyfarger, skriftfarger, klokke og mer.. Samsung som testen bl.a. nevner har jo ikke engang støtte for themes i sine nåværende mobiler. Videre er dette en test om 7610 uten å nevne et ord om mangel på stereostøtte. Tåpelig. Synd at sider som ITavisen får tillit av brukere over hele norge. Rett og slett synd. Mobiler har ALDRI vært deres sterke side. Lenke til kommentar
-imen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Et sykt dårlig argument: Søvndyssende menyer Ha! Menyene er jo ganske bra! Brukervennlige...... Hvem i helvete ser på menyene så lenge at de blir søvndyssende??? De er jo bare der for at du skal finne lettest fram. Helt enig at it avisen er ræva til å anmelde mobiler... Bare for å si det så har jeg 7610, så dette er ikke noe dissing av 7610 altså. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) ..EDIT: Ble eid litt her Endret 19. juni 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 "Endelig megapiksel" - det ER JO IKKE MEgaPIXEL kamera en gang ( pirk, 9.95 mpxl, er ikke en ) en liten feil tror jeg... kameraet er på 950'000 pixels, ikke 9.95 megapixels Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 "Endelig megapiksel" - det ER JO IKKE MEgaPIXEL kamera en gang ( pirk, 9.95 mpxl, er ikke en ) Jeg tror det var noen som hadde et godt svar til dette her i forumet for mobiltelefoner. Du bør ta en titt Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) både datating og ScOoT tar feil. Jeg siterer meg selv fra en annen post om temaet: Jo. 7610 har 1 megapixel. Fulgte du kanskje ikke med i timen når dere lærte om å runde opp tall? Trodde ikke dette var et vanskelig tema. Skal man oppgi antall megapixeler 7610 har med 0 desimaler blir det: 1 med 1 desimal: 1,0 med 2 desimaler: 1,00 med 3 desimaler: 0,995 med 4 desimaler: 0,9953 osv osv... .. Det å oppgi bildekvalitet med 3 desimaler er vel relativt sjeldent. Hvis noen spør deg (scoot) hvor bra kamera mobilen din (m65 snart) har sier du vel ikke: "Ja, den har jo et 0,307 megapiksel kamera".... Endret 18. juni 2004 av arehei Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Der kom svaret jeg sikta til Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Kanskje ikke den proffeste testen, nei. Men de var da i hvert fall fornøyd. Og det, bringer meg tilbake til spørsmålet mitt igjen; arhei: fornøyd med telefonen ?! Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Kanskje ikke den proffeste testen, nei. Men de var da i hvert fall fornøyd. Og det, bringer meg tilbake til spørsmålet mitt igjen; arhei: fornøyd med telefonen ?! Hmm. Bortsett fra døde pixler, bortsett fra mangel på stereo og bortsett fra litt skuffende kamera er jeg fornøyd. Skjermen blir ordnet etter en stund, så det går greit. Mangel på stereo visst jeg jo om fra før, men likevel kjipt. Kameraet ble jeg litt skuffet over, men det er jo egentlig ikke såå ille .. Så er vel egentlig ganske fornøyd Men mye for penga, det får man overhodet ikke... Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 hehe.. ok Har vel ca. samme syn på saken da. Bortsett fra at jeg faktisk er rimelig fornøyd med kameraet... Og at jeg syns prisen var på sin plass! Men syns virkelig de skulle hevet inn stereolyd til samme prisen, ja, det kan jeg være enig i! Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Skal man oppgi antall megapixeler 7610 har med 0 desimaler blir det: 1 med 1 desimal: 1,0 med 2 desimaler: 1,00 med 3 desimaler: 0,995 med 4 desimaler: 0,9953 osv osv... Vil ikke det bli slik: 0 desimal: 1 1 desimal: 0,9 2 desimaler: 0,90 osv osv ...? Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Skal man oppgi antall megapixeler 7610 har med 0 desimaler blir det: 1 med 1 desimal: 1,0 med 2 desimaler: 1,00 med 3 desimaler: 0,995 med 4 desimaler: 0,9953 osv osv... Vil ikke det bli slik: 0 desimal: 1 1 desimal: 0,9 2 desimaler: 0,90 osv osv ...? Nei. Nøyaktig utregning er slik: 1152 x 864 = 995328 Enkelt og greit. 7610 tar bilder med 995328 pixler. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Sc0ot og SintBrus = EID! Lenke til kommentar
scoot Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Sc0ot og SintBrus = EID! jepp.. ser sånn ut .. mener og ha lest at det var 9.95 jeg da men.. samma det.. *edit`e* Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Men likevel, aller mest nærliggende å kalle det èn megapixel når du har 0.99(5) megapixler.. Edit: Tror jeg leste litt feil oppover i posten.. Men poenget var i hvert fall at ja, arehei har rett og 7610 har 1 megapixel! Endret 19. juni 2004 av Naxos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå