M5Glenn Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Har akkurat oppgradert PC´en min. Kjøpte Soyo SY-P4S Dragon Ulltra. (P4 1,8A 256Mb OCZ PC3000 Ram, ATI Radon8500 Retail). http://www.soyo.com.tw/product/p4s-dragon-ultra.htm Har UPC kabelmodem, og på den gamle PC´en hadde jeg 3Com Ethernet nettverkskort som funket greit. Nå har jeg instalert de nye komponentene (drivere osv), men får ikke liv i det integrerte nettverkskortet... Noen som har dette hovedkortet, eller har tips ? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Har du enabla det i BIOS? Prøv å last ned konfigurasjonsverktøyet til chipen. Test med kryssa kabel mot annen PC el.l. Lenke til kommentar
M5Glenn Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Jepp, den er enabla i BIOSen. Men, hvor finner jeg konfigureringsverktøy til chippen ? En annen ting for dere som har dette kortet; Det lyser orange lys i kontakten i kortet - er dette riktig ? Står ikke noe om dette i manualen eller på Soyos suport på nettet. Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Har et Dragon PLus! (AMD) og det skal lyse orange i nettverksporten, og mitt integrerte nettverkskort funka bare fint etter at det var enabla i BIOS. XP (build 2600 USA) hadde til og med drivere innebygget, i 2000 måtte jeg dog installere driverne men etter dette funka kortet veldig bra. Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Har et Dragon PLus! (AMD) og det skal lyse orange i nettverksporten, og mitt integrerte nettverkskort funka bare fint etter at det var enabla i BIOS. XP (build 2600 USA) hadde til og med drivere innebygget, i 2000 måtte jeg dog installere driverne men etter dette funka kortet veldig bra. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 we got you the first time? Lenke til kommentar
ligebli Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 hadde samme problem under win 98 se, men det gikk som ei kule under w2k. Lenke til kommentar
FRODESTORDALEN Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Høyre klikk på "My Computer" og velge "Manage" Klikk på Device Manager, se om kortet har en IRQ konflikt eller om det i det hele tatt er installert.... Bare et tips... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå