Gå til innhold

Problemer med 9800pro kort (kan noen hjelpe meg)

Spole18

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen tengte det at i mitt første inlegg ville jeg dele problemene jeg har på skjermkortet mitt med noen andre...

Her er følgende problem, dette skjer i henholdsvis to spill (the suffering og Manhunt

Her er hva som skjer etter ca 10-15 minutter fryser bildet.. er det noen som kan vite hva det kan være..

Håper noen kan hjelpe meg... :)

Endret av Spole18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så sant så sant, men har du noen forslag til hva jeg kan gjøre???

Takker

Jeg har Hercules radeon 9800pro med en vga silencer vifte.

Somsagt, det kan være noe driverproblemer...

Tviler på at det er varmen egentlig.

Lenke til kommentar
så sant så sant, men har du noen forslag til hva jeg kan gjøre???

Tja du kan jo prøve og avinstalere skjermkort driverne,så kan du instalere f.eks. Omega sine. Med hensyn til varmen kan du jo prøve og ta av sidedøren til kabinettet. Jeg har også Hercules 9800pro med vga kjøleren.Det jeg merket meg når jeg monterte den, var at ramma rundt gpu var litt for høy sånn at det ikke ble skikkelig kontakt. Det jeg gjorde var å file den ned med en neglfil. (man tager det man haver) Kjøleren er også ganske tung så man må skru den hardt fast da festene på baksiden bøyer seg. ( festene=kjøleribbe).Men det er nok et driver problem.

Endret av bertil_low
Lenke til kommentar
hvis det er et Radeon 9800 pro som må ha en 300W UPS .. det kan kansje være at du ikke har en 300W-UPS :hrm:

Det er anbefalt minst 300w PSU til radeon9800pro, men så lenge PSU'en er en kvalitets PSU så går det fint å ha mindre. (Se bare på shuttle systemer med en 200-250PSU)

Siden du har VGA silencer kan det hende at kontakten mellom GPU og kjøleribba ikke er optimal. Begynte problemene etter du monterte VGA sliencer?

Hvis ja, så anbefaler jeg å montere den på nytt.

Lenke til kommentar
Kansje du må laste ned en patch til spillet du spiller.

Ja når de kommer så, men spillene er så nye at det ikke er kommet noen patch til spillene...

Nei jeg har ikke hatt problemene før nå med silencer, jeg har hatt den ca 6mnd...

Jeg har målt tempen på kortet med aerogaten min nå. Den var 41-42c idle etter en runde i 3dmark var den 50-52c. Dette ble målt på baksiden av kortet er dette mye???

Endret av Spole18
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...