Gå til innhold

Koble RC helikopter radio til seriell porten

Anbefalte innlegg

Hepp, jeg har kjøpt meg et lite elektrisk helikopter og det fulgte med en seriell kabel som kobles til radioen. Det fulgte også med en simulator, men den var nokså kjip så jeg fikk tak i en ny versjon, problemet er at den finner ikke noen signaler i fra radioen, lurer på om det finnes et lite program som kan konfiguere seriell porten på et aller annet vis ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte Helikopteret på Ebay. Bestillte samtidig 1 ekstra batteri og 2 "crash kits" og betalte ca. 1800 kroner med frakt. Fikk dem til å sende det som gave med en verdi på 65$ så slapp jeg å betale moms. De sendte det faktisk som EMS, så jeg fikk det på døra 2 dager etterpå, ikke verst når en tenker på avstanden Hong Kong-Norge.

Men tilbake til problemet.

Jeg har prøvd PICjoy (PICjoy is a joystick emulator software that processes the Serial-PIC protocol and sends the decoded PPM signals (stick positions) to a HID (human interface device) compliant virtual joystick under the Windows environment). Den finner signalene fra kontrollen men ser ikke ut som den klarer tolke dem riktig.

Ser ut som jeg lære å fly på den gamle måten :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...