eggi Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hepp, jeg har kjøpt meg et lite elektrisk helikopter og det fulgte med en seriell kabel som kobles til radioen. Det fulgte også med en simulator, men den var nokså kjip så jeg fikk tak i en ny versjon, problemet er at den finner ikke noen signaler i fra radioen, lurer på om det finnes et lite program som kan konfiguere seriell porten på et aller annet vis ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Alle programmer som bruker serie port vil selv konfigurere porten. Så det skal ikke være behov for noe annet program. Men Windows har innebygd et kommunikasjonsprogram, det heter HyperTerminal. Lenke til kommentar
Power-Z Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hva slags RC helikopter var det da? pris? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Du finner noen tips her: http://www.game-revolution.com/download/pc...c_simulator.htm :-) Lenke til kommentar
eggi Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg kjøpte Helikopteret på Ebay. Bestillte samtidig 1 ekstra batteri og 2 "crash kits" og betalte ca. 1800 kroner med frakt. Fikk dem til å sende det som gave med en verdi på 65$ så slapp jeg å betale moms. De sendte det faktisk som EMS, så jeg fikk det på døra 2 dager etterpå, ikke verst når en tenker på avstanden Hong Kong-Norge. Men tilbake til problemet. Jeg har prøvd PICjoy (PICjoy is a joystick emulator software that processes the Serial-PIC protocol and sends the decoded PPM signals (stick positions) to a HID (human interface device) compliant virtual joystick under the Windows environment). Den finner signalene fra kontrollen men ser ikke ut som den klarer tolke dem riktig. Ser ut som jeg lære å fly på den gamle måten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå