Gå til innhold

Pumpa ikke langt nokk unna monitor!

MysticoN

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! jeg har endelig blitt ferdig med vannkjølinga mi, men til min STOOORE skuffelse så funker pumpa og monitoren så veldig bra sammen:( når jeg har kabinettet mitt atmed monitoren så blir det noe jævelig med flimring. og ja jeg er sikker på at det er pumpa ja.

jeg vet at det er noe med pumpa, MEN kan det vere at strømledningen som går fra pumpa som ligger for nærme pumpa? jeg har denne pumpa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde dette problemet selv, og det er ikke noen innstillinger som kan fjerne det. Stille Hz hjelper litt, men for meg så hjalp det ikke mye hvertfall. Pumpa sender ut signaler som forstyrrer bildet, og for å forhindre dette må du avskjerme pumpa. Måten du kan gjøre dette på

er:

- Pakk inn pumpa i clingfilm(sånn sølvpapir. Dårlig med navn) og koble en ledning til kabinettet fra filmen. Husk luftehull slik at du ikke koker pumpa. Fikk aldri dette til å fungere selv..

- Hønsenetting rundt pumpa, og så koblet til kabinettet.

Sistenevnte fungerte for meg, men om skjermen står rett inntil pumpa så får jeg fortsatt litt flimring, men langt i fra så ille som før.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
ok, jeg har et plexi kabinett har det noe å si?

Sikkert derfor du har problemer med EMS fordi plexi ikke stopper det. Vanlige kabinett er jordet og lager et EMS skjold rundt hw. Du bør ihvertfall jorde skjoldet runt pumpa(sort kabel fra molex).

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar

ok! da er det bare å pakke inn pumpa med sølvpapir (er vel det samme som Aluminiumfolie sikkert) og demontere en molex kontakt og feste den svarte ledningen til sølvpapiret. stemmer?

ja jeg skal lage lufte hull til pumpa!

men en liten ting til! det er vel ikke så bra for HD'ene mine at det er ei pumpe som dirver å sender ut EMS? sikkert litt av grunnen til at jeg har hatt et så ustabilt system i det siste det?

Bamsefar--> den UV tilsettingen som jeg kjøpte på www.frozencpu.com er bra:) har vel hatt vannkjøling i snart ei uke no og fargen er like sterk:)

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

hva er best?

1. at jeg demonterer en molex kontakt og fester den svarte (jord) til hønsenettingen/sølvpapir.

2. at jeg ikke demonteree en molex kontkat men legger ei ledning fra hønsenettingen/sølvpapir til molex kontakten? da må jeg vel finne en måte å koble den inn på.

Lenke til kommentar

har du en loddebolt, litt tinn og litt teip, er det hele veldig enkelt!

Lagg et lite snitt i en av de svarte ledningene til en av molexkontaktene (helst så lite snitt som mulig). Lodd fast en en ny ledning du har liggenes en vei, og isoler godt med teip. Trenger ikke masse teip, men sørg for at den sitter.

Dermed slipper du å ødelegge en av molexkontaktene.

ELLER, PSU'et ditt har kanskje to strømledninger til diskettstasjon. Så sant du ikke har veldig bruk for to diskettstasjoner, kan du demontere en slik kontakt istedet.

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar

Er egentlig hips om haps hvordan du gjør det. Demonterer du molexen må du bare huske å teipe de andre kablene som du ikke bruker slik at de ikke kommer i kontakt med andre ting i kabinettet og lager en kortslutning.

Uansett hva du gjø bør du gjøre det som ser best ut, og det er nok å koble sølvpapieret/nettingen til en ledning som du kobler til jord i en tom molex kontakt som du setter inn i en ledig molex.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

vel jeg har no festet HD med skruer, MEN jeg vet ikke om de leder strøm. tror ikke det.

jeg har ingen hjemme side, men vist du vil at jeg skal sende deg noen bilder så er det bare å poste e-mail adr! glelder alle det:)

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...