Gå til innhold

x800 pro og ytelse i CS

lostone

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått meg dette skjermkortet, og sliter med å få god og stabil fps i CS ( med vsync på, uaktuelt med det av ). FPSen er værre enn da jeg hadde nvidia geforce3 ti 200.

Jeg har prøvd de nyeste omega driverne, og de nyeste catalyst driverne.

Noen tips for å få bedre FPS ?

Utenom hardware bytte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATI kort har som kjent litt problemer med cs.. Er denne fpsdroppen merkbar, eller iriterer du deg kun fordi du ser fpsmåleren droppe?

Spillte cs 1.6 med g2ULTRA og xp1900 og hadde konstant 99fps, med r9800pro og barton2500+ kan jeg se dropp på måleren. Men jeg kan ikke se at det lagger.. så jeg bryr meg fint lite.

Det skal visst finnes en patch et sted.. Ta en kikk i google.

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar
Unnskyld at jeg spør, men kjøpte du det kortet for å spille CS?

unskyld meg men man kan spille flere spill på en pc. bare fordi at han har Ubert skjermkort så får han ikke lov til å spille cs?

Sa jeg det? Næmmen, nei det gjorde jeg ikke... Bare vet det er mange som kjøper seg monster PC'er og skal bare spille CS... Vet også at man kan spille andre spill på en PC, tror nok det er derfor jeg har ett X800Pro sjøl...

Lenke til kommentar
Unnskyld at jeg spør, men kjøpte du det kortet for å spille CS?

unskyld meg men man kan spille flere spill på en pc. bare fordi at han har Ubert skjermkort så får han ikke lov til å spille cs?

Sa jeg det? Næmmen, nei det gjorde jeg ikke... Bare vet det er mange som kjøper seg monster PC'er og skal bare spille CS... Vet også at man kan spille andre spill på en PC, tror nok det er derfor jeg har ett X800Pro sjøl...

sa jeg at du sa det?, nei..... vet at folk gjør det

Lenke til kommentar
nå burde jo x800 pro ha en høy fps i cs, vis ikke du sitter med en 20 mhz og 4 mb ram ;) hva mener du med stabil fps?

stabil fps som med alltid 100 fps ( untatt kanskje i smoke ), når instillingene er fps_max 100 og developer er 0... jeg får bedre ( og mer stabil ) med mitt geforce 3ti200.. ;p xp 2100+ 1.7ghz og 1 gb ram

og nei jeg kjøpte ikke skjermkortet bare for å få bedre fps i cs.. :> kjøpte det for å få bedre ytelse generelt i alle spill. :>

skal prøve den guiden fra overklokking.no ellerno.. takk for tipset :D

Lenke til kommentar

Ingenting har fungert..

Jeg har ca 60fps over brua på aztec, med vsync på.. Dette er betydelig dårligere enn hva mitt Geforce 3ti200 kort klarer, der jeg får ca 90 over bruen.

Er det noen eldre drivere som kan fungere med x800 ?

Lenke til kommentar

må du ikke låse refreshraten på de forskjellige oppløsningene da? Hvilken oppløsning og instillinger kjører du? med eller uten aa & af?

edit: til de som whiner: selv er jeg delvis anti-cs og mener at de som kjøper seg fet pc BARE for å spille CS er lame. Men klart, selv om jeg har feit pc, betyr det nødvendigvis ikke at jeg aldri kan ta meg et slag CS mot noen kamerater bare for moro skyld! Men jeg er av den typen at skal jeg først bruke det, så skal det funke; mest mulig optimalt. Derfor skjønner jeg spørsmålet.

Personlig er jeg skuffet over CS ytelsen på mitt 9600 pro fbe @506/330 i forhold til mitt gode gamle gainward GF3 ti200. Kjører i 1600x1200 (openGL) uten aa & af og har stabilt 99fps, men i smoke dropper det noe.

prøvd å skru av trueform?

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

jeg vet ikke om jeg kjører aa & af.. :p har kjørt refreshforce, så det er ikke det som er feil :p sikkert at driverne ikke funker ordentlig med cs... går det ann med eldre drivere på x800 pro?

(ps : kjøpte ikke ny pc bare for cs ;P)

Lenke til kommentar

AA er antialialisering og gjør kantene i et bilde mykere.

AF er antitropisk filtrering.

Begge to forbedre grafikken. Og begge to kan stilles inn en eller anne plass i skjermkortets egenskaper. Høyrekikk på skrivebordet->egenskaper->instillinger->avansert (så finner du det en eller annen plass her)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...