LittOmAlt Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Hei skal brenne 4 gbyte i kveld, trenger tips om hvordan optimalisere slik at hver cd er så full som mulig. Jeg spør om erfaringer og om hvilke program som er best, gjerne freeware. Beklager at jeg SKRIKER denne gangen Endret 18. juni 2004 av LittOmAlt Lenke til kommentar
granhus Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) bruk WinRAR! hvis det er en fil høyreklikker du bare på filen i windows og "add to archive".. så velger du "split to volumes".. der kan du velge f.ex 700mb.. filen blir da delt opp så mange deler som nødvendig. hvis det er mange filer anbefaler jeg at du først pakker innholdet i EN zip\rar fil og følger metoden ovenfor.. lykke til Endret 18. juni 2004 av granhus Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Takk for svar! Tanken min var å skrive de til cd som rene mp3 filer slik at jeg kan lese de i en mp3 spiller. Jeg har en del hele album som enkelfiler, derfor er det nødvendig å sortere filene slik at - som sagt - hver cd er så full som mulig. Dersom ikke det er nødvendig kan jeg jo bruke et tradisjonelt backup program i stedet for winrar. Noen flere råd til en rådløs? Lenke til kommentar
granhus Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) 4GB blir 6cder.. hvis du passer på å ha minst 670mb på hver plate går det helt fint. på 6 stappfulle 700mb cder får du 4,2GB ca. Endret 18. juni 2004 av granhus Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) huff, det var ikke 4, det var 21, tok feil i farten. Seff kan jeg brenne litt og litt, men det er en jobb jeg tenkte et program kunne hjelpe meg med... har lest om et slikt program en gang... lenge siden... Fant ikke programmet jeg søkte, men brukte NTI sin backup sw. Den skriver sekvensielt fil for fil (optimaliserer ikke). 21 gig medførte 35 cd LØSNING: Har ikke forsøkt, men i-tunes kan brenne en hver spilleliste, også om den går over flere disker. Neste gang skal jeg bruke i-tunes (som forøvrig er et lekkert gratisprogram, men det er vel fy å skryte av Mac sw jeg som har PC ;-) Endret 22. juni 2004 av LittOmAlt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå