Torjus Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Kjøp AMD 64 939 når du først skal bruke 25000 ( - 9000kr)! Lenke til kommentar
hushovd Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg er så imponert over hvor hyggelige dere er til å hjelpe! Tusen takk jihn og Macfan. Tilbudet du satt opp jihn er veldig bra - Gode komponenter hele veien og ingenting glemt og med linker til hvert produkt - takk for hjelpen! Men VIVO får jeg se på om jeg vil ha. Og investerer ikke i en Raptor. Veldig bra strømforsyning. "Husk å kjøp en god mus og tastatur" Å ja! Veldig viktig. Sitter så pass mye foran PCen at å investere 200 kr mer for en god mus er en selvfølge. I forbindelse med X800 og pris -jeg tar den billigste. Men hvis det en annen retale utgave med bedre bundel som bare koster litt til så er jeg villig til å betale for det. Lenke til kommentar
jihn Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Kjøp AMD 64 939 når du først skal bruke 25000 ( - 9000kr)! ehhh jah, da får du jo masse bra ellers i pcn... billigste 939 prosessoren er kr 4.595,- Lenke til kommentar
hushovd Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Kjøp AMD 64 939 når du først skal bruke 25000 ( - 9000kr)! Den pcen jeg tenker meg er ganske lik den du har. Er ikke du fornøyd da? Og 939 er dyrt og vil, selvsagt, bli billigere men det vil fortsatt koste mer og da får jeg ikke så god råd til tilleggs komponenter av høyere kvalitet. Enig? Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Kjøp AMD 64 939 når du først skal bruke 25000 ( - 9000kr)! Det dummeste jeg har hørt på lenge. For det første så kommer ikke du til å merke noe forskjell siden CPUen heletiden må vente på HD, siden den ikke er rask nok. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Den pcen jeg tenker meg er ganske lik den du har. Er ikke du fornøyd da? Jeg er stor fornøyd, men var jeg deg vill jeg hatt: CPU: Bedre enn AMD 64 3200+ HK: SAmme som meg RAM: Samme som meg HD: En 74 GB Raptoron og en vanlig 200GB Skjermkort: PowerColor/Sapphire X800 Og VANNKJØLIG! EDIT: Kabinett: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC75BUSB Vindu til kabinettet: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=W75B (litt dyrt?) DVD-brenner: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=122609&cks=PRL Billig og grei! (Jeg skal kjøpe denne i sommer! ) Endret 19. juni 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
jihn Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Vil påpeke at jeg har den musa jeg linka til selv Er en fornøyele å bruke, men det er da selvfølgelig smak og behag da. Nei, er jo klart ikke nødt til å ha VIVO Du sparer noen kroner på å ikke ha det vil jeg tro. Sikker på at du ikke vil ha en Raptor? Eller en egen HD til Operativsystem og PhotoShop hvis du driver noe med det da? Gleder meg til å få min PC nesten helt lik din, men som sagt du har annet kabinett...ellers er det vel ingen stor forskjell tror jeg Lenke til kommentar
jihn Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Og VANNKJØLIG! Vannkjøling koster også veldig masse, det er ikke noe du trenger umiddelbart...Ikke med en pc som allerede yter så bra. Mener selv han kan kjøpe vannkjøling på et senere stadie hvis han har noen interesse av å clocke pcn sin da... Har du tenkt å clocke pcn din hushovd? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Bare en sitat fra en artikkel her på www.hardware.no Socket 940 kommer til å fortsette å eksistere for Opteron-plattformen, og vil fortsatt kreve buffret minne. Støtte for Cool'n'Quiet vil ikke komme her med det første. 940 vil også være SMP-plattformen med støtte for minst 16 prosessorer (i teorien). Socket 939 vil være den nye "high-end"-plattformen for Athlon 64 og Athlon 64 FX, og tilbyr doble minnekanaler, støtte for Cool'n'Quiet og krever altså ikke ubuffret minne. Layouten på pinnene i en 939-prosessor er ikke lik som på 940, og vil derfor ikke fungere i et 940-oppsett. Den ene pinnen i forskjell er i følge AMD en pinne som er nødvendig for å fungere i SMP-konfiguarsjoner. Socket 754 blir den nye "low-end"- og "mainstream"-plattformen, og vil fortsatt kun tilby enkle minnekanaler. Her vil man etter hvert se 32-bits-prosessorer basert på K8-kjernen, og Athlon 64 vil trolig etter hvert totalt emigrere over til Socket 939. Vi regner med at Socket 754 kommer til å fases ut innen 12-18 måneder. Endret 19. juni 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
hushovd Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 jihn - Fungerer Photoshop bedre med en Raptor?! Og da kanskje også til video redigering? -Adobe Premiere også da kanskje? Jeg er jobber bare med grafiske prog. så hvis det hjelper på dem så er det veldig interessant! Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Vanlig S-ATA HD: S-ATA 8MB cache 7200RPM Raptor S-ATA: S-ATA 8MB cache 10000RPM Raptor er altså ganske så mye raskere! Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) jihn - Fungerer Photoshop bedre med en Raptor?! Og da kanskje også til video redigering? -Adobe Premiere også da kanskje? Jeg er jobber bare med grafiske prog. så hvis det hjelper på dem så er det veldig interessant! En raptor og mer ram, vil forbedre ytelsen. Siden da trenger ikke CPUen å vente på HD. Men ikke kjøp en 36GB Raptor, de er ikke noe særlig raskere enn vanlige 7200RPM. Mens 74GB Raptor har i noen tester klart å få like god score som en 15K SCIS HD. Endret 19. juni 2004 av Macfan Lenke til kommentar
jihn Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Vel, Raptor hd er raskere, derfor jeg har valgt å ha den som bare Windows og PS HD. En kammerat av meg har win og ps på sin raptor disk...han mente det gikk raskere enn når han bare hadde sin 160gb barracuda disk. Det er utifra det jeg har valgt å gå for en raptor disk. Lenke til kommentar
hushovd Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Interessant. Så hvis en først skal investere i en Raptor så bør det være en 74gb for en så stor forskjell som du påpeker Macfan er betydelig. Ellers bør en la være. -Systemet blir 754 og uten vankjøling. Ellers blir oppsettet ca likt som jihn satt opp tidligre i forumet. + den Iiyama 20,1 LCD skermen til 9000. Det står om den raptoren.... Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Du kan jo lese om det http://www.technewsworld.com/story/34202.html Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Du går vel for AMD 64 3200+ eller høyere/bedre? Lenke til kommentar
jihn Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Du kan jo lese om det http://www.technewsworld.com/story/34202.html Virka jo skikkelig bra da....nå sku jeg ønske jeg hadde litt mere penger Lenke til kommentar
jihn Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Du går vel for AMD 64 3200+ eller høyere/bedre? Du kan jo ta til å lese litt hva som har blitt skrevet av forslag tidligere da vet du... Så ser du hva han har tenkt seg sånn ca. Den Iiyama 20,1 LCD skjermen virker kul da, sku likt å hatt penger å bruke på en slik skjerm Lenke til kommentar
hushovd Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 vel... pris / ytelse i betraktning... vet ikke. Max 3200+ (pga pris) men kan godt bytte ned til 3000+ for å få noe bedre av de andre komponentene. CPUen er ikke alt i systemet jeg skal ha. Lenke til kommentar
hushovd Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 å ja. Gleder meg til den Å kunne jobbe med en sån må blir bra. -Også å spill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå