Gå til innhold

A64 pc til 20-25 tusen

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal ha meg en ny PC og jeg lurte på om dere har noen anbefalinger?

Først å fremst så skal jeg ha en komplett PC - med alt.

Skjerm har jeg alt bestemt meg om -nemlig;

Iiyama 20,1 LCD til 9000 kr.

Så alt der er vi høyt i pris.

Ellers vil jeg har

AMD 64 -939 eller 754

1 gig ram

Radeon x800pro

DVD brenner

STILLE kabinett og PSU

Har du et forslag til disse preferansene?

Takker så mye for all hjelp du gir :)

Pris 20000-25000

PS: PCen skal kjøpes gjennom "hjem pc ordningen"

Arnfinn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

HK: EPoX EP-8KDA3J Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Lyd

Minne: Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-3-2-6-T1, 400MHz

Skjermkort: Sapphire Radeon X800PRO 256MB GDDR3 AGP,ATI X800PRO,DVI-I,TV-Out, Full-Retai

Kabinett & PSU: Chieftec BX Tower m/dør Sort og Sølv Kabinett m/360W BX-03B-B-SL P4 / AMD

Disse er fra Komplett.no

Lenke til kommentar

Yeah Blib :)

Nytter ikke med chieftec i den prisklassen veit du. Har det kabinettet selv, og er utrolig fornøyd :) Jeg var nylig på digital impuls, og må innrømme at jeg synes at det er sølvfargede Lian Li som er vakrest. Anbefales! :)

Lenke til kommentar

næh...

er det ikke sånn at 20" LCD skjermer støtter 1600 x 1280 px oppløsning da? mot 19" LCD skjermer som kun støtter 1280 x 1024 px, noe som også 17" gjør... med andre ord så blir 1 px stor og dermed går det ike helt glatt eller no....

men jeg er enig... 9000 kr. er alt for stivt for en skjerm...

gå for en 19" eller et par 17"... :thumbup:

Lenke til kommentar

SKERM

Ja. 9000 kr for en skerm er sinsykt mye -men jeg vil ha høy oppløsning og jeg kjøper som sakt PCene gjennom hjem pc ordning så da blir det bare ca 5000. Men like vell.... Mye penger.

Sant det du sier med at jeg har da bare 15-16000 kr til PCen.

så da må jeg kansje begrense meg med de mest ambisiøse kromspringene i komponet samenhengen.

Lenke til kommentar
CPU: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

HK: EPoX EP-8KDA3J Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Lyd

Minne: Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-3-2-6-T1, 400MHz

Skjermkort: Sapphire Radeon X800PRO 256MB GDDR3 AGP,ATI X800PRO,DVI-I,TV-Out, Full-Retai

Kabinett & PSU: Chieftec BX Tower m/dør Sort og Sølv Kabinett m/360W BX-03B-B-SL P4 / AMD

Disse er fra Komplett.no

Et Lilan kab så er det et kongeforslag, du trenger ikke mer CPU kraft, kjøp heller noen Raptor disker, og mer ram hvis du trenger å bruke så sykt med peng. Synes at den skjermen er helt ok. Skjermer faller ikke i nærheten så fort i pris. Og utviklingen går tregere.

Lenke til kommentar

Ja enig -CPU er ok - Bare viktig med en stille og stabil PC - og i det kabinettet skal det vel bli stillere.

"sykt mye penger" Det er det som er så fint med "hjem PC ordningen". Hvis jeg kjøper en PC til 25000 så betaler jeg bare 15000! Blir trukket i lønn av arbeidstager og får ca 44% rabatt.

X800 Pro. Hva er forskjellen på dem som er på markedet nå? Store pris forskjeller -Hva ville dere valgt?

Lenke til kommentar

Vel det er ikke noe ytelses forskjell mellom X800Pro kortene. Ta det billigste, det er vel Sapphire som er billigst. Husk å kjøp en god mus og tastatur, det hjelper lite med en raks maskin hvis du ikke har den god og behagelig mus og tastatur.

Det finnes flere triks for å gjøre maskinen så stille som mulig. Det som lager mest bråk er PSU vifter, CPU viften og HD. Hiathic og samsung har svært stille HD, og du kan jo kjøpe en pasiv CPU kjøler.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...