Gå til innhold

problemer med windows explorer. Help pls!

Anbefalte innlegg

1. Reinstallerte windows xp

2. Etter å ha innstalert service pack 2 og oppgradert windows media player, skjer det noe merkelig med windows explorer. Når jeg browser enkelte mapper på disken, gjør skjermen en refresh der kun bakgrunnsbildet vises --> alle ikoner og programmer som kjørte dukker opp igjen men ikke windows explorer :cry:

helt ufattelig. Fant en del andre på nettet som har hatt akkurat samme problem men ingen hadde svart på deres emne :thumbdown:

Noen eksperter der ute? :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet XP SP2 litt, og den virker ikke helt god. Alt gikk i halv fart og vinduer slet litt med å oppdatere seg. Det kan jo ha vært noe galt på min maskin, men det kan også være et tegn på at SP2 ikke er helt ferdig enda (er jo en grunn til at den heter RC2).

Lenke til kommentar

Først av alt. Fjern SP2. Du bør først vere sikker på at maskinen fungerer som den skal før du legger inn beta versioner av SP, spessielt så omfattende oppdateringer som SP2 er. Du bør dessuten tenkte deg om et par ganger før du installerer denne typen programvare, og vere sikker på hva du driver med.

mar: Jeg hadde en god opplevelse av SP2 syntes det hele fungerte både bedre og raskere (systemet hadde raskere respons og oppstart), men som sagt det er en grunn til at den fortsatt er på beta stadium. Jo lenger den blir der jo bedre, selv om jeg venter i spenning på endlig version :)

Lenke til kommentar

Takker for svar. Tviler på at det er virus. Etter reinstall av os innstallerte jeg norton antvirus 2004 før jeg gikk på nett. Kjørte nettopp en scan og norton fant ingen virus. Virker heller ikke som det har med divx å gjøre. Hvis jeg f.eks går til d:\downloads og prøver å scrolle ned så skjer denne feilen. Skjer også dersom jeg prøver å klikke på en annen mappe en annen plass på disken.Skal prøve å avinstallere SP 2...

Endret av stianerl
Lenke til kommentar
Først av alt. Fjern SP2. Du bør først vere sikker på at maskinen fungerer som den skal før du legger inn beta versioner av SP, spessielt så omfattende oppdateringer som SP2 er. Du bør dessuten tenkte deg om et par ganger før du installerer denne typen programvare, og vere sikker på hva du driver med.

mar: Jeg hadde en god opplevelse av SP2 syntes det hele fungerte både bedre og raskere (systemet hadde raskere respons og oppstart), men som sagt det er en grunn til at den fortsatt er på beta stadium. Jo lenger den blir der jo bedre, selv om jeg venter i spenning på endlig version :)

Vill tro de driver og tester SP2 på det meste at systemkonfiguresjoner nå. Er alltid noen kombinasjoner av hardware/software som bare ikke vill fungere som det skal ved slike oppdateringer. Er slikt som tar tid, sånn sett har jo Apple en mye lettere jobb med OSX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...