andrenos Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Er det noen som kan forklare meg hva funksjonen Push-to-talk er?? Får 7610 til mandag og den skal visst nok ha denne funksjonen, så jeg vil gjerne vite hva det er Takk for raske svar Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Sende korte talemeldinger over GPRS... Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Den største nyheten er imidlertid PTT, som best kan beskrives som en walkie-talkie funksjon for mobiltelefoner. Man taster inn nummeret til den man vil snakke til og slår en spesiell knapp for å aktivere mikrofonen. Så er det bare å snakke inn beskjeden, som siden blir videresendt over GPRS-nettet og avspilt på mottaker-telefonens høyttaler I likhet med walkie-talkie utstyr kan man kun snakke én vei av gangen, men man har til gjengjeld mulighet til å sende til flere brukere samtidig. Det mest aktuelle bruksområdet er utvilsomt i jobb-sammenheng, der man ofte er i situasjoner hvor man kun har behov for å overhøre fellesbudskap som blir sendt ut - helt til man blir adressert direkte. Både taxi og hotell-bransjen er aktuelle eksempler. Nokia har allerede varslet at de kommer til å satse for fullt på Push-To-Talk. Det kommende året vil flere av selskapets telefoner, inkludert Symbian-modellene, komme med fullverdig PTT. Og fra og med 2005 vil samtlige av den finske produsentens telefoner på markedet være utstyrt med teknologien. Dette er sitert fra artikkelen Nokia med Push-To-Talk. Amobil har skrevet endel om det. Søk på PTT eller push-to-talk. håper dette hjalp. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har 7610 denne funksjonen? Lenke til kommentar
andrenos Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Det hjalp veldig.. Men er det sånn at jeg kan bare snakke med en over PTT mellom korte avstander eller kan jeg snakke med en som er f. eks. 5 km unna?? Hadde vært litt tøft det azz Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 GPRS går over litt lengre avstander enn 5km ja... Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Det hjalp veldig.. Men er det sånn at jeg kan bare snakke med en over PTT mellom korte avstander eller kan jeg snakke med en som er f. eks. 5 km unna??Hadde vært litt tøft det azz Tror at så lenge mottaker er i område med gprs dekning så kan han være på andre siden av jorda for den del.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå