Gå til innhold

Beyerdynamic DT-234 headset bra?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg nytt headtset (med mic), jeg skal bruke det hovedsaklig til CS og Ventrilo. Jeg kan bruke opptil ca 1000. Mitt forrige headset, Sennheiser Headset PC 150, var meget bra, men siden de gikk i stykker skal jeg kjøpe meg nye. Kan hende jeg kjøper Sennheiser PC150 igjen, men vil finne ut av om det finnes noe bedre.

Ser at Digital Impuls har Beyerdynamic DT-234, er dette bra, Jeg har aldri hørt om Beyerdynamic, lager de kvalitets headset/hodetelefoner? Og er det bedre enn Sennheiser PC150?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har også DT770 Pro, og kan ikke helt skjønne hvordan du har greid å sprenge dem.

Antakeligvis har du spilt litt for høyt fra en kilde som ikke har gitt dem tilstrekkelig med strøm. Da kan man svi av spolen i elementet på grunn av signalet "klipper" eller forvenger mye tidligere og mer voldsomt.

Hvis man sammenlikner med vanlige høyttalere og stue-forsterkere, er det MYE lettere å ødelegge et par høyttalere med å bruke en forsterker som gir for lite strøm til krevende elementer, enn å spille høyt med en kvalitetsforsterker som har nok av krefter.

Noen spesielt mer solide hodetelefoner enn Beyerdynamic tviler jeg du finner, de er bygd for profesjonelt bruk på alle måter.

Jeg har vært borti Sennheiser, AKG, Sony, Vivanco, Technics, Audio-Technica og mye annet. Med et mulig unntak av noen studio-modeller fra Sennheiser og AKG, er det ingen som kan måle seg med byggekvaliteten til Beyer.

Lenke til kommentar

Tja, i min forbindelse er det kun brukt med Mackie mixerboard, eller Fostex headphone amp/distro. Mulig jeg har vært uheldig med mitt par. I tillegg til at de sprang merkelig tidlig så synes jeg de også gir litt for mye, og spiss topp. Greit nok for passiv lytting, men ikke til å skru lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...