oby Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Skal kjøpe meg nytt headtset (med mic), jeg skal bruke det hovedsaklig til CS og Ventrilo. Jeg kan bruke opptil ca 1000. Mitt forrige headset, Sennheiser Headset PC 150, var meget bra, men siden de gikk i stykker skal jeg kjøpe meg nye. Kan hende jeg kjøper Sennheiser PC150 igjen, men vil finne ut av om det finnes noe bedre. Ser at Digital Impuls har Beyerdynamic DT-234, er dette bra, Jeg har aldri hørt om Beyerdynamic, lager de kvalitets headset/hodetelefoner? Og er det bedre enn Sennheiser PC150? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Kjøp Sennheiser. De er det bedre kvalitet på. Og bedre lyd! Lenke til kommentar
oby Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Ser at komplett har begynt å selge Plantronics DSP500 Hva er best av Plantronics DSP500 og Sennheiser PC 150 man tro? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg har PC 150 og har prøvd Plantronics DSP500 og jeg må faktisk si PC150 om man trekker inn pris som et argument.. Lenke til kommentar
oby Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 så DSP500 er bedre om man ikke tenker på prisen antar jeg da... Lenke til kommentar
bertil_low Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Grado er ganske bra,men kansje mere til hifi. Jeg bruker selv Grado 325 på pc litt over kill . Lenke til kommentar
ketilmorstøl Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Kjøp Sennheiser. De er det bedre kvalitet på. Og bedre lyd! Hylo burde i det minste prøve beyerdynamic før han uttalte seg.. beyerdynamic DT-231 beyerdynamic DT-234 Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg har Beyerdynamic DT-770 (for ref.) og de ble sprengt rimelig fort, tatt i betraktning at faktisk kosta 2.500,- spenn. Men de låt veldig bra så lenge de funka... Har ikke rota meg til å få og fått kjøpt meg nye, men tror ikke det blir BD neste gang. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg har også DT770 Pro, og kan ikke helt skjønne hvordan du har greid å sprenge dem. Antakeligvis har du spilt litt for høyt fra en kilde som ikke har gitt dem tilstrekkelig med strøm. Da kan man svi av spolen i elementet på grunn av signalet "klipper" eller forvenger mye tidligere og mer voldsomt. Hvis man sammenlikner med vanlige høyttalere og stue-forsterkere, er det MYE lettere å ødelegge et par høyttalere med å bruke en forsterker som gir for lite strøm til krevende elementer, enn å spille høyt med en kvalitetsforsterker som har nok av krefter. Noen spesielt mer solide hodetelefoner enn Beyerdynamic tviler jeg du finner, de er bygd for profesjonelt bruk på alle måter. Jeg har vært borti Sennheiser, AKG, Sony, Vivanco, Technics, Audio-Technica og mye annet. Med et mulig unntak av noen studio-modeller fra Sennheiser og AKG, er det ingen som kan måle seg med byggekvaliteten til Beyer. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Tja, i min forbindelse er det kun brukt med Mackie mixerboard, eller Fostex headphone amp/distro. Mulig jeg har vært uheldig med mitt par. I tillegg til at de sprang merkelig tidlig så synes jeg de også gir litt for mye, og spiss topp. Greit nok for passiv lytting, men ikke til å skru lyd. Lenke til kommentar
ketilmorstøl Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 I en periode monterte beyerdynamic to dioder paralellt med menbranene som en slags sikring. Hvis hodetelefonene er helt døde, er det nok disse diodene som har tatt kvelden og ikke membranene. Dette fikses enklest ved å klippe vekk diodene. Ketil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå