Xizor Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Hei Leser inn et tall fra en fil. Dette tallet blir definert som en string, men jeg må ha det som et number/tall. Hvordan løser jeg dette??? - Xizor Endret 18. juni 2004 av Xizor Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hva mener du? Du leser inn et tall og det skal gjøres om til en tekst (?), men allikavel skal det være et tall? Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Nei nå misforstår du litt. Tallet jeg leser inn fra fila, blir av vbscriptet definert som en string. Tester dette med: WScript.Echo "Type: " &VarType(temprature) Testen returnerer type 8 som vil si at dette er en string. Se www.w3schools.com/vbscript/func_vartype.asp Jeg trenger tallet som leses inn fra fila som type 5 (double) eller type 2 (integer). Hjalp dette? - Xizor Endret 18. juni 2004 av Xizor Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Det er vbskript du driver med? Kan ingen ting om vbs, men har det noe å si om det er en string? Har hatt tall i string og brukt de i funksjoner og det har alltid funka. Det er vb da Edit: Funker dette i vbs? Dim mitttall as double mitttall = minstreng Endret 18. juni 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Nei det funker ikke uheldigvis Lenke til kommentar
svamp Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Kanskje det går med en av disse? cdbl(stringvariabel) 'konv. til double val() 'konv. til integer clng() 'konv. til long Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå