Gå til innhold

Hvordan installerer jeg en ny HD?

Anbefalte innlegg

Disken min virker fint, og alt er bra. Etter jeg hadde formatert den så spurte den om jeg ville kjøre grundig scandisk på den, men det tok så lang tid, så det droppa jeg. FDISK på win98 disken viste at jeg hadde 48935MB stor harddisk. Den hadde feil. Etter jeg lagde en partisjon med samme FDISK så var den på 111GB-og-noe. Så ingenting er galt... Hehe... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg installere XP, men da jeg installerte denne nye HD'en spurte ME om jeg ville ha støtte for store disker, og hvis jeg svarte ja ville disken ikke kunne brukes med andre operativ systemer... (jeg svarte JA) Jeg skal installere XP på den, så skal jeg en annen dag denne uken skal jeg formatere den gamle HD'en. Men er det noe problem dette med "store" disker?

Lenke til kommentar

En ting til; Er det samme jumper settings på alle HD'er? Vet ikke hva som er "slave" på den gamle HD'en. På den nye HD'en er "slave" å ta bort ALLE jumper'ne, gjelder dette alle disker? Skulle gjerne ha satt den gamle som slave, og den nye som master etter at jeg har installert XP...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...