Gå til innhold

Hvordan installerer jeg en ny HD?

Anbefalte innlegg

Det var merkelig synes jeg. Det så jo ut som at den var 120GB i BIOS.

Du er sikker på at du skrev inn 100 hvor det sto hvor stor du ønsket at den nye partisjonen skulle være? (100%). Det skal stå % der også.

Hvis du har gjort dette og laget 1 partisjon så må du slette den igjen. Og deretter lage 1 ny.

Sveinl.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke laget noen ny partisjon eller noe jeg. Jeg bare trykka på Change drive eller noe, og der stod det at drive 2 hadde 48935MB, og at 48935MB var ledig. Har ikke valgt % eller noe jeg! Bare sa at det stod at drive 2 var på 48935MB. Skal jeg prøve å lage en partisjon?

Lenke til kommentar

Siden min harddisk også sier samme tallet så kan det hende at når du oppretter ny partisjon så spiller LBA en rolle. Mulig at windows registrerer riktig størrelse.

Jeg ville prøvd å opprette 1 primary partisjon og tilordne 100% diskplass.

Jeg er litt rusten pga. at det er lenge siden jeg gjorde dette (ca. 4 år).

Mulig at det står feil i FDISK.

Opprett 1 partisjon med 100% plass så tar vi resten senere. Du ødelegger ikkeno... da fdisk kan kjøres om igjen og man kan slette partisjonen og opprette ny.

Prøv.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Det er visst et disc wizard program til seagaten, skal jeg teste det? Skal lage diskett osv. der også.... Vet ikke hva det er, jeg kan visst laste det ned på http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html

Jeg prøver "online" greia nå... Det kan vel ikke skade...? Jeg prøver nå uanz.

EDIT: Du posta mens jeg posta. Jeg prøver det du sier først!

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Jeg har laga en partisjon (på den nye HD'en), og den gamle HD'en er fremdeles inntakt. Jeg har fått opp ett nytt ikon, en ny HD på min datamaskin. Trykker jeg på den nye HD'en spør den meg om jeg vil formatere den nye disken. Det skal jeg vel svare ja på? Jeg bare spør jeg, sånn for sikkerthets skyld!

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Fikk ingen spm i windows, annet enn om jeg ville formatere. Den spurte om det da jeg trykket på den nye HD'en. Da formaterer jeg! Lurer på hvor stor den nye disken er jeg... TUUUSEN TAKK FOR AT DU HAR HJULPET MEG I NÅ SNART, JA I ALLE FALL MANGE TIMER! 1k thx!

Lenke til kommentar
Fikk ingen spm i windows, annet enn om jeg ville formatere. Den spurte om det da jeg trykket på den nye HD'en. Da formaterer jeg! Lurer på hvor stor den nye disken er jeg... TUUUSEN TAKK FOR AT DU HAR HJULPET MEG I NÅ SNART, JA I ALLE FALL MANGE TIMER! 1k thx!

hehehe.... ikke si takk ennå da.. kan fremdeles hende at størrelsen er feil.

En 12000000000 B disk er 12000000000/1024 = 117187500 KB

117187500 KB /1024 = 114440,91796875 MB

114440,91796875 MB/1024 = 111,758708953857421875 GB

Så windows skal rapportere 111.75 GB dersom alt er gjort riktig.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...