Hebrew Hammer Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 jeg skal kjøpe en Thundra 1557X pro og 512 ekstra DDR-ram..noen sier at viss jeg får to brikker på 256 så vil det ikke være plass til begge i maskinen..er dette rett? Jeg skal bestille: "512MB DDR PC2100 266MHz SO-DIMM CL2.5 32x8 2.5-2.6V Golden Dragon Series, GDS2100-512".. Er dette en pakke med bare en DDR-ram brikke? Jeg har også hørt at mhz på bærbare er høyere enn det som er oppgitt.Jeg skal kjøpe Thundra1557X pro og den er på 1,7Ghz..Hvis dette er tilfelle hvor mange Ghz/mhz kan vi da si at laptopen har? Lenke til kommentar
Cera Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Det er bare plass til 2 rambrikker ja, så du må påse at når du kjøper laptopen at du får ett 512mb og ikke to 256mb (noe som er billigere) Lenke til kommentar
Filla Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg har også hørt at mhz på bærbare er høyere enn det som er oppgitt.Jeg skal kjøpe Thundra1557X pro og den er på 1,7Ghz..Hvis dette er tilfelle hvor mange Ghz/mhz kan vi da si at laptopen har? Hehe, det var en pussig måte å si det på (men jeg forstod hva du mente). P-m (CPU delen av Centrino oppsettet), yter omtrent som en P4 som er 1 GHZ høyere klokka. En 1,7 GHZ P-m er med andre ord sammenlignbar med en P4 2,8 GHZ. Dette er dog omtrentelig, og gjelder ikke for alle deler av jobbene en prosessor gjør. Lenke til kommentar
akerman Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 The 1Ghz rule is not accurate at all... I don't know how that ever got spread You have to multiply with 1.5... so, on average, your cpu will perform like a 2.55 GHz P4. So in some applications, it will perform like a 3GHz P4, while in other applications, it might not even be better than a 1.8 GHz P4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå