Magnus_S Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg har nettop installert ei ny vifte i kabinettet mitt. Det er en 80mm vifte montert i fronten som pumper luft inn, og bak har jeg strømforsyninga som trekker ut lufta. Vil dette skape god luftgjennomstrømning? Eller burde jeg spe på med en vifte til bak? Det er sånne viftegittere bak på pcn, men der jeg kan montere en er så liten, mindre en 80mm t.o.m. Finnes det overhode noe mindre? mvh Magnus S. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 skjønte ikke helt hva du lurte på, men hvis du mener at en 80mm vifte ikke passer bak på pc'n din, så finnes det mindre, fra 20mm-70mm, Microplex har de fleste viftene. Lenke til kommentar
Magnus_S Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg har nettop installert ei ny vifte i kabinettet mitt. Det er en 80mm vifte montert i fronten som pumper luft inn, og bak har jeg strømforsyninga som trekker ut lufta. Vil dette skape god luftgjennomstrømning? Hovedsaklig det. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Tror det holder, men du kan jo se på temperaturene når kabinettdøren er åpen om de synker. Gjør de det så er det på tide med en vifte til. Husk at gitterene bremser gjenomstrømningen ganske mye så er de dekket av noe så kan du klippe dem vekk. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Du bør ha flere vifter som pumper luft ut av kabinettet enn vifter som trekker inn luft, det er bra med undertrykk i maskina. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Jeg ville heller ha overtrykk, dette grunnet at jeg ikke har trang til å trekke inn alt av støvkorn som tilfeldigvis paserer rundt skjønnheten Edit: Tastaturet lider av dysleksi =oP Endret 18. juni 2004 av am3k Lenke til kommentar
joh-so Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Best mulig effektivisert kjøling med flere inn en ut. Så lenge du pumper inn luft, så finner den alltids en vei ut. Vifter for å trekke ut, er hovedsaklig for å gi gjevnere gjennomstrømming. Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Det lureste er jo å sette en vifte som suger ut luft der luften er varm (ved siden av prossesoren) Så ikke den varme luften gjevner seg ut med den andre luften. Uansett om du har mange vifter som pumper ut luft så vil det komme ny luft inn, og omvendt. Luft trøkker seg inn/ut der det trengs Lenke til kommentar
moray Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvis du har støvfilter foran den vifta/de viftene som suger inn foran i kabinettet, er det best med overtrykk fordi støvet ikke vil suges inn i alle små sprekker. Det blåses heller ut av de små sprekkene og hullene som er overalt. Du kan da få en tilnærmet støvfri PC, noe som absolutt ikke er å forakte. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Best mulig effektivisert kjøling med flere inn en ut. Så lenge du pumper inn luft, så finner den alltids en vei ut. Dette er totalt feil. Flere her på forumet som har litt peiling har rederlig uttrykt akkurat det motsatte! For best mulig kjøling bør en ha undertrykk i kabinettet. Det fører dog til flere hybelkaniner i "skjønnheten". Er du ute etter lite støv er overtrykk å anbefale, da med dårligere kjøling. En balanse her vil nok være det aller beste Støvsuging av gulvet vil nok og være en idè, men for mange vil nok det være helt utelukket Endret 18. juni 2004 av Howard B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå