Gå til innhold

Tilbud på Lefdal!

Anbefalte innlegg

Hallo! Lurer på om dette er et bra kjøp?
Skal bruke den til "litt av hvert"

-Pacard Bell ENE1245

AMD Athlon XP-M 2400+ prosessor, 256 MB internminne og 30 GB lagringskapasitet.
Kombinert CDRW brenner og DVD spiller
32 MB S3 ProSavage8 grafikk kort (delt minne) og 15" TFTskjerm
10/100 nettverk og analogt modem
Microsoft Windows XP Home Edition, Norton Internet Security FE 2004, PowerCinema og mye annen programvare

Pris: 6995 kr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ganske grei pris til f.eks. en skole som trenger maskinene og har dårlig økonomi.

Så lenge maskinen ikke skal spilles på så er den grei til å gjøre små ting med. Surfe, chatte, musikk, se film/DVD og jobbe. Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Hallo! Lurer på om dette er et bra kjøp?

Skal bruke den til "litt av hvert"

-Pacard Bell ENE1245

AMD Athlon XP-M 2400+ prosessor, 256 MB internminne og 30 GB lagringskapasitet.

Kombinert CDRW brenner og DVD spiller

32 MB S3 ProSavage8 grafikk kort (delt minne) og 15" TFTskjerm

10/100 nettverk og analogt modem

Microsoft Windows XP Home Edition, Norton Internet Security FE 2004, PowerCinema og mye annen programvare

Pris: 6995 kr

det er ikke en spille pc!

Lenke til kommentar

Perfekt som pensjonist-PC....

Grafikk-kortet er uduglig til spill/tung grafikk.

For lite RAM til tyngre programmer

For liten harddisk for en typisk multimedia PC.

Legg på et par 1000-lapper og gå for noe bedre, hvis du trenger noe av det overnevnte... Hvis ikke, er den helt kurrant.

Lenke til kommentar

Sånn nå har jeg vært nede på Lefdal og kjøpt den + et trådløst nettverkskort og et spill!

Synes den virker konge!

Herlig følelse iallefall

Kommer ikke til å bruke den så mye til spill nei..

Skal kanskje oppgrdere til 512 en gang..

Førsteinntrykket mitt er en god pc til en fornuftig pris

:thumbup:

Lenke til kommentar

Nei... 128 eller mer er annbefalt av Windows .. 256 er derfor bra nok..

men ja.. Selvfølgelig blir det ikke akkurat dårligere med 512 MB... ;)

syns forøvrig det virket som et bra tilbud... den prosessoren yter vel som en Pentium M (Centrino) 1,4 GHz og det er jo rimelig bra...

Det er jo selvfølgelig en begrensing i grafikken, men til musikk/film-titting/Word/Internett er den sikkert glimrende... kan jo spille litt enkle spill og da..

Lenke til kommentar
er også packard bell som ikke alltid er hyggelige å ha som pc.

Pc`n ser ut som et knallgodt tilbud, også må du komme med en slik lav-nivå sleng kommentar, om det står Packard Bell eller Tundra (tex) er vel revnende likegyldig, det som er viktig at han har handlet på ei bra sjappe som han stoler på og at det er et godt kjøp.. noe dette helt klart er..

Lenke til kommentar
Åssen er støynivået og bateriet på denne bærbare?

Hvis denne maskinen er som alle andre PB-bærbare med XP-M prosessor, så er det vel ca 2 - 2,5 timers drift og ganske støysvak. Ikke så lav som de beste Centrino-baserte (men det finnes mange DÅRLIGE kjøleløsninger til Pentium-M også), men ikke langt unna. PB pleier å være flinke med XP-M maskinene sine ... og jeg regner med at denne fint blir godtatt på en lesesal eller på forelesninger.

Lenke til kommentar
Åssen er støynivået og bateriet på denne bærbare?

Hvis denne maskinen er som alle andre PB-bærbare med XP-M prosessor, så er det vel ca 2 - 2,5 timers drift og ganske støysvak. Ikke så lav som de beste Centrino-baserte (men det finnes mange DÅRLIGE kjøleløsninger til Pentium-M også), men ikke langt unna. PB pleier å være flinke med XP-M maskinene sine ... og jeg regner med at denne fint blir godtatt på en lesesal eller på forelesninger.

OKAy :) fint å høre... lurer på om jeg skal ta en tur ned på elkjøp og skaffe meg en slik en... Spørsmålet er om jeg kommer til å spille noe i fremtiden... trur neppe det blir så mye av det!

Endret av anderse_zne
Lenke til kommentar

Ville sjekket batterilevetiden først. Offisielle 2 timer blir raskt mindre og det kan være meget plagsomt dersom du har planlagt å bruke den i forelesninger på høyskole/universitet(som regel er minst 2 timer), dvs du risikerer at du ikke klarer å fullføre notatene dine på PCen. Årsaken til at jeg sier dette er at batterier blir relativt raskt dårlige(og batteriene i billige bærbare er ofte dårlige), har selv opplevd at 4 timer er blitt til 1 time på min egen og den var ikke akkurat billig.

Dersom du ikke skal spille, men kun ta notater, surfe etc ville jeg faktisk heller vurderte å slenge i noen lapper ekstra og kjøpt en 12" iBook, koster 10500.- levert på døren fra applestore. Den har lang batterilevetid, er liten å dra på og stille nok til å sitte diskre med i forelesningssal. Dessuten er det en mer robust maskin enn de fleste billige PCer, dvs den tåler en trøkk. Mac har av en eller annen også lengre levetid enn PCer før de blir for gamle til nyeste software.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Naboen handlet en sånn for noen dager siden. Målte batteriet idag. 65 minutter med surfing, en brenning ( Cd-r musikk), kjørte msn, icq og norton hele tiden. Batteriet har vært oppladet fra bånn 7 ganger siden han fikk den.

Dette syns jeg høres merkelig ut... Kjøpte denne maskinen i går, og fikk etter første oppladning nesten tre timer ut av batteriet. Nå skal det dog sies at jeg ikke drev med spesielt strømkrevende oppgaver som cd-brenningen du nevner, men kun surfing på nett og msn/irc. Førsteinntrykket mitt etter å ha hatt denne pc'en i snart et døgn er i alle fall knakende godt, ikke minst på grunn av batteritida og fraværet av støy. Man hører så klart vifta når den setter i gang, men det er likevel ikke spesielt sjenerende.

Lenke til kommentar
Naboen handlet en sånn for noen dager siden. Målte batteriet idag. 65 minutter med surfing, en brenning ( Cd-r musikk), kjørte msn, icq og norton hele tiden. Batteriet har vært oppladet fra bånn 7 ganger siden han fikk den.

Batteriene skal da ikke lades helt ut..

Lenke til kommentar

Vil bare legge til at skjermkortet fint duger til å spille spill som Civilization, Diablo II, Warcraft III, Heroes 3, UT 2001, Freelancer osv.

Har faktisk spillt UT2004 (riktignok med lav oppløsning/detaljnivå) på et lignende kort, og det funka.

Lenke til kommentar
Vil bare legge til at skjermkortet fint duger til å spille spill som Civilization, Diablo II, Warcraft III, Heroes 3, UT 2001, Freelancer osv.

Har faktisk spillt UT2004 (riktignok med lav oppløsning/detaljnivå) på et lignende kort, og det funka.

Dette er faktisk et viktig poeng :yes:

Mange her som får det til å høres ut som om en maskin som den vi diskuterer her blir sprengt i filler bare man prøver å starte kabal :p Det går fint an å spille spill som ikke har noe krevende 3d grafikk på de. Regner med at skjermkortet i denne maskinen faktisk er bedre en Ati løsningen på min snart 4 år gamle P3 933 bærbare. Og den går det også an å spille Warcraft III på, og AutoCAD 2000 fungerer godt, og Windows Xp kjører fint på den til tross for at den "bare" har 256 MB pc100 ram.

Jeg mener at det er et godt kjøp til den prisen. :)

Endret av Eriond
Lenke til kommentar

Det faktumet at det er en XP-M prosessor trekker grundig opp da man vanligvis kun finner celeron prosessorer i lignende prisklasse. 256mb ram er litt lite, men man overlever, det er litt verre med harddisken (men det er jo tross alt en laptop...). Ser ut som en grei value laptop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...