Gå til innhold

Maskinen resetter seg. Hva kan feilen være

Anbefalte innlegg

jeg har hatt en maskin jeg har bygd selv i ca 4-5mnd.. men d som plager meg er at maskinen restarter seg selv noen ganger (ikke veldig ofte, men noen ganger..)

hva kan dette være!? kan d være noe feil md maskin? :no:

##redigert emnefeltet. Se innlegg under - enden##

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, og velkommen til forumet!

Et lite tips her er å beskrive problemet ditt i emnefeltet. Hvis maskinen din resetter seg så skriv dette i emnefeltet slik at alle skjønner hva det er snakk om ;)

Så til problemet ditt:

Vanlige årsaker til dette er varme, driverfeil, dårlig kompabilitet med hardware - kort sagt det meste :/

Før det er mulig å gi deg noen skikkelige råd må vi få vite litt mer om maskinen din. Det viktigste er hardwaresammensetning, operativsystem, eventuell overklokking og varme.

PS; det lille tipset om emnefelt er smart å høre på. Etter hvert som du blir mer erfaren her (les: flere poster) kan du riskikere at feilplasserte eller tråder med dårlig emnefelt blir stengt. Dette er et stort forum som krever orden i rekkene for å være oversiktelig. Retningslinjene er forøvrig greie å lese :)

Endret av enden
Lenke til kommentar

jeg har en amd xp 2600+ , geforce4 5200, 512 ddr ram, er ikke helt sikker på hvordan msi hovedkort jeg har..., og seagate 80gb..

jeg har vel 3 8mm vifter (i tilleg til cpu vifta da :p ) så d er ikke at dn blir for varm tror jeg..

litt frustrerende da.. :hmm:

Lenke til kommentar

En i familien min hadde veldig mye problemer med akkurat det samme.

Pc`n restarte til tide og utide. Jeg sjekket om det var noe temperatur problemer osv osv, men det var det ikke. Fyren sendte den inn til elkjøp der den ble kjøpt og de så på den og de fant ut av at det var hovedkortet, det ble byttet, men når han fikk den igjen så var det samme problemet der. Etter ukesvis, ja faktisk måneder med iritasjonsmomenter med det samme problemet så fant jeg ut at det kunne være noe dårlig kontakt noen sted. Jeg sjekket alle kabler som var koblet til pc`n. Til slutt fant jeg ut at det var internettkabelen som lå i "klemme" med døren og det var søren meg der problemet lå. Fikk byttet kabelen og der var problemet løst :w00t::thumbup:

Det kan selfølgelig være massevis av feil, men det er bare til å begynne å feilsøke, så finner du nok ut av hva problemet kan være :green:

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...