Gå til innhold

Problem med Amd athlon xp2.5 og ram

Anbefalte innlegg

her om dagen ville ikke min pc funke og jeg fikk problemer flere ganger da han skulle loade windows, slik jeg skjønte feilmeldinga så måtte jeg venligst fjærne den nylige installerte programvaren også bla bla bla *dere vet*. jeg hadde jo en pc 2100 som er 200mhz og som jeg hadde overklokka til 333 for at den skulle passe med prossesorn som er en amd athlon xp2.5. etter masse rot og tull fant jeg ut at det nettop var denne pc2100 brikken som har verdt overklokket i sikkert 1 1\5år cirka hadde blitt defekt, for pcen funka fint når jeg tok den ut TRODDE JEG. menen no dukker det virkelige problemet, pcen min sier jeg har amd athlon 1.1 !. og at den nye 512 brikken min er 200hrtz altså bare 2100, det stemmer ikke for jeg har jo kjøpt en 2.5 og det var altså en amd xp 2.5 jeg kjøpte,og den hadde cirka 1833hrtz før. så no lurer jeg på hva som er feil.. je har prøvd og overklokke FOR og fixe menne ser ikke ut til og funke, menne slikt er jeg dårlig i så jeg kan seff ha gjort feil der. når jeg snakker om overklokking så understreker jeg at dette skjædde før overklokkingen og at overklokkinga ser ikke ut til og tre i kraft :blush: . forvirrende menne altså 256 pc2100 er overklokket menne funket fint til han vart defekt\ødelagt

så her sitter jeg da og skal bestille et 5900xt siden de er så billige menne får ikke prossesorn opp til maksimal ytelse oj oj morro, pluss at min 256 brikke er bort og jeg sitter igjen med 512 ram av 724 morsom ferie :thumbdown: ..

kan jo hende det bare skal til en overklokking her menne noe er feil og siden jeg ikke vet hva så vil jeg gjærne høre meg lit rundt blant de proffe her på forumet

Endret av SmileHappy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis står FSB på 100MHz.

Enten kan du stille den opp til 166 i bios, eller flytte på en jumper på hovedkortet som regulerer dette.

Angående minnet kan du prøve å bytte om rekkefølgern brikkene står i slot'ene eller blåse litt på dem og slot'ene.

Støv er ikke en bra ting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...