Gå til innhold

Flere fordeler med sx1 fremfor 6600

Anbefalte innlegg

SX1 har ikke støtte for streaming. NRK og andre selskaper vil nå tilby streaming over mobilnettet. Da kan man ikke delta i morroa hvis man har SX1  :thumbdown:

Tull - hvor har du dette fra??? Regner med at du har en bra kilde - gi oss linken!

Selvfølgelig støtter SX1 standarden som NRK kommer til å kjøre over GPRS (3GP heter den) . Det er faktisk standard-filformatet man kan konvertere andre mediafiler til med den medfølgende programvaren til SX1.

Ikke at det spiller all verdens rolle da - med dagens mobilabo-priser er det uansett lite aktuelt til vanlig - sitat fra Itavisen:

''Med en streaming bitrate på 26 kilobit i sekundet, koster det for eksempel fort 20 kr for å se ett minutt av Dagsrevyen hvis man betaler 0,10 kr per. kilobyte. ''

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo også nevne at telefonene ikke er laget for ungdommer som skal kopiere alle de piratkopierte filmene, ngagespillene, vanlige spill, programmer.

Telefonene er jo laget mer for foretningsfolket som trenger utvidet funksjonalitet og en skjerm. Og det med 1gb minnekort så tror jeg få kjøper det da prisen er skyhøy. Jeg kjøpte telefonen fordi den er god, ikke fordi jeg kan laste ned en million ting på den. Dermed holder de 32mb plutselig, og radio og slikt er ikke så viktig. (Har en mye bedre selv, og du får kjøpt dem ned til 20kr og slikt. Fikk en med en flaske sterkere saker :D )

Men det er bare teit at vi i post på post forsvarer våre mobiler. Har selv 6600 og forsvarer den, ikke fordi jeg har den men fordi jeg tok standpunktet da jeg kjøpte den og fant ut at den var mye bedre enn SX1 etter MINE behov.

Så jeg tror vi burde sette strek for alle disse postene og la folk velge mellom dem basert på sine egne behov. Er du en som kjører in en gb på telefonen og liker sx1 samt det å ha radio på mobilen så er sx1 bra. Skal du bare bruke telefonen til jobbsammenheng og ikke tulle så mye med den, men vil at den skal fungere og ta det meste vil jeg si at 6600 er best. Skal jeg ha videospiller så er en portabel dvdspiller løsningen for meg, eller en laptop med dvdspiller, og jeg har ikke noe problem med å oppgradere eksisterende utstyr for funksjonalitet, kvalitet og merker.

Lenke til kommentar
SX1 har ikke støtte for streaming. NRK og andre selskaper vil nå tilby streaming over mobilnettet. Da kan man ikke delta i morroa hvis man har SX1  :thumbdown:

Tull - hvor har du dette fra??? Regner med at du har en bra kilde - gi oss linken!

Per i dag kan følgende telefoner brukes; Nokia 6230, 6600, 7200, 7600, 7610, N-Gage QD, Sony Ericsson P800, P900, K700 og Siemens CX65.

Man kan dessverre ikke bruke Nokia 3650, 3660 og Siemens SX1. Disse telefonene mangler nemlig støtte for streaming av video.

Link:

http://www.amobil.no/art.php?artikkelid=8279&side=1

Er dette gratis for oss telenorkunder i helgene?

Lenke til kommentar
*Du kan ta ut mmc kortet uten å fjerne batteri.

*Skjermen er større (Men du kan ikke vise mer da deler er reservert for batteriindikator, 6600 sin skal også være bedre)

*Mindre telefon (Når det gjelder så store telefoner så har det ikke så mye å si, forskjellen er heller ikke så stor sx1 er mer klumpete)

*Penere telefon (Dette er individuelt)

*Stereo lyd (Joa...)

*innebygget radio (Jepp)

*medfølgende mp3 program for mp3 avspilling (Jepp men du kan få tak i ett til 6600)

*støtte for flere og større mmc kort (Har da hørt om folk med 256mb i 6600)

*medfølgende hodetelefoner (Jepp, men minnebrikke følger ikke med)

*medfølgende datakabel (Jepp, men normalt bruker man bluetooth fordi det er mye mer praktisk)

*medfølgende programvare (Følger pcsuite med 6600 men du tenker vel på spill etc)

*legre video opptak (Kan skaffes med programmer til 6600, kvaliteten er uansett elendig)

*bedre zoom på kamera (Får med photographer, zoomen er uansett en tragedie siden det ikke er optisk zoom, man kan like så godt zoome inn bildet i paint eller noe slikt)

*at man kan oppdatere firmaren selv uten å må levere inn telefonen (Jepp men nokai har ikke hatt behov for å gi ut så mange oppdateringer som siemens har pga færre bugs)

*Den er lettere (Du merker ikek forskjellen på 10 gram eller hva det er)

Flere fordeler?

Nja, er vel lurere å sammenligne med 7610 nå og snart 6600i...

Det er lite som skiller dem, spesielt med tanke på at sx1 kjører s60 grensesnitt fra nokia. 6600 har symbian versjon 7 i stedet for 6.1 er jo en ting.

Men som dere forstår er jeg for 6600, det er minimalt som skiller dem (er vel bare radio og stereo samt det at sx1 har hotswap) så det er nesten ett fett hva man velger. Nokiamobilen er nok kompitabel med flere programmer siden det er nokia...

Word!

Dessuten reagerte jeg litt på disse punktene i Wolfhero's innlegg:

"*støtte for flere og større mmc kort" (Eh, du kan jo fortsatt kun bruke mmc, og du kan ikke ha inn 20 kort i telefonen om gangen. Jeg har selv et 256 mb kort og vet ikke om noen med sx1 som har noe større enn det. Dermed faller dette argumentet vekk, itillegg til det Admin'c sier i sitt innlegg.)

Utseende og form kan alltids diskuteres, jeg fks. liker personelig mere 6600 sin runde form, men så er også smaken delt som baken... Det som er litt "morsomt" er også at sx1 ikke ser så mye mindre ut i virkeligheten, nettop pga. 6600's runde form.

Hva mener du foresten med "*medfølgende programvare"?? Du får jo med en god del programmer på 6600, noe er trial imens noe er "betalt", eller hva jeg skal si. Bla. Opera som er helt konge...

Og at "Sx1 har bedre zoom" er et helt elendig argument. Akkurat som andre mobiler på dagens marked har den kun digital zoom. Og hvis du har gjort hjemmeleksa og vet hvordan en digital zoom fungerer så burde det nok også blinke vilt med varsellamper inni hodet ;):p (Gleder meg til den phillips linsa Btw. :wee: )

-

Slik som jeg ser det er de faktiske fordelene kun disse:

-Stereo lyd.

-Radio.

-Hotswap.

-"Hjemmeoppdatering av firmware(FW)".

Men siden at jeg ikke har bruk for mp3 spiller, og ikke hører på radio, så er nok bare Hotswap og Hjemmeoppdatering av FW de eneste argumentene for et evt. valg...

Ps. Wolfhero: Husk at det nok VAR og ER en grunn til at jeg valgte 6600 foran sx1, og nei; Det er ikke pga. det står nokia på den...

Edit: Leste nå igjennom hele posten og må si at wolfhero ikke overbeviser meg på noet plan med bla. slike kommentarer:

Bbrekka er du dum? jeg har sett på nrk streaming mange ganger.
Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...