Gå til innhold

Flere fordeler med sx1 fremfor 6600

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"wolfero" har tydeligvis en Siemens SX1. :laugh:

Ville uansett IKKE valgt SX1 selv.

Jeg skjønner godt at det er flere titusentals menneskene som velger 6600 fremfor SX1.

6600 viser at du vil ha noe som duger, luksuriøst preg og ikke har et rotete og meningsløst tastatur, slik som SX1 har.

Ulempene med SX1 er i mine øyne:

- Mangel på minnekort i kjøps-pakken

- Minne-porten har en dårlig løsning, for har du 1GB minnekort, så driver du ikke å skifter ut minnekort hver dag, da er nokia sin løsning mye bedre.

- Skjermen på SX1 er dårlig sammenlignet med 6600 sin. Hvordan skjermen er, er i mine øyne halve telefonen.

- Til slutt men ikke minst, tastene. Hvilken id**t i siemens var det som kom på den "geniale" ideen med å legge tastene ved sidene av selve skjermen. For det første så er telefonen for en førstegangsbruker umulig å skrive sms med, og for det andre så ser telefonen helt mongo ut (smaken er som baken, men...).

Nokia 6600 - Better than Siemens SX1 :w00t::laugh:

Lenke til kommentar

Syntes tastene til SX1 er er ganske rare jeg også.. Men jeg skal ikke klage på de for jeg har selv en 3650... Men jeg må si at jeg ble inponert over hvor lett det var å gå over til et annet taste-oppsett... Kunne godt fått en SX1 jeg!

Lenke til kommentar
- Minne-porten har en dårlig løsning, for har du 1GB minnekort, så driver du ikke å skifter ut minnekort hver dag, da er nokia sin løsning mye bedre.

Jeg har riktignok bare 128MB-kort i min SX1 og bytter derfor ut innholdet daglig.

Ulempen med de fleste telefoner med minnekort er at det går vanvittig tregt å overføre filer til minnekortet - enten man bruker Bluetooth eller USB-kabel. Å synce kontaktlista di eller å overføre noen få bilder på 30-40K er noe ganske annet enn å overføre MP3-filer eller videofiler på 70-80MB...

DERFOR er det en enorm fordel å ha hotswap-mulighet uten å måtte fikle med batteri og tull - ut med kortet, inn i en kortleser til 150,- som er tilkoblet PC'en og du fyller opp kortet på et par minutter istedet for å bruke en time eller to via Bluetooth eller telefonens kabel. Jeg tør ikke engang tenke på hvor lang tid det ville tatt å overføre 1GB via Bluetooth - sikkert 10-12 timer eller mer.

Dumt å kunne ta ut minnekortet på et par sekunder? I don't think so...

Apropos tastene så er det en vanesak - skriver minst like fort på de nå som jeg gjorde tidligere med 'tradisjonelt' mobiltastatur. Og cluet er at de ikke skal trykkes rett ned slik mange tror når de prøver telefonen første gang, men trykkes 'på skrå' innover - en naturlig vinkel hvis du skriver med begge tomlene f.eks.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Har eid både 6600 og Sx1, og jeg må henge meg på Siemens gjengen her ja. For meg er Sx1 et klart bedre valg på nesten alle punkter utenom skjermen. 6600 var jo som sirup, kunne jo ta meg en røyk hver gang jeg skulle "zappe" i menyene.

Og etter de dårlige tilbakemeldingene på megapixel kameraet til 7610, skjønner jeg ikke folk bruker opptil 2000 mer på 7610 enn Sx1.

Uavhengig om man har bruk for radio eller Mp3, så er jo det liten tvil om at det likevell er ett stort pluss.

Litt kjipt at 6600 knuser Sx1 på Amobil, da jeg mener at Siemens blir satt langt tilbake på det norske markedet grunnet Amobils test. Tror folk flest som kjøper mobiler i denne prisklassen er innom Amobil og sjekker.

Glemte visst bildekvalitet på kameraet, der 6600 er klart bedre.

Endret av rikkmund
Lenke til kommentar

Kan vel være flere grunner til at folk velger 7610 framfor SX1. Kanskje folket liker designen til 7610 bedre? Kanskje de vil ha en mobil som tar bedre bilder enn de andre mobilkameraene som finnes på det norske markedet, ja bedre enn SX1? Kan være mange grunner. Og hva med tasteoppsettet? 7610 har riktignok nytt tasteoppsettet, men tar ikke lange tiden å bli vandt til det.

Lenke til kommentar
hva er vitsen med mp3 uten stereo (som 6600/7610)?

hva er vitsen med mp3 uten minne (som latterlige 42mB - K700)?

Har bestilt SX1 selv jeg...

Hva er vitsen med mobilkamera når man har digitalkamera? Hva er vitsen med mp3 på mobil når du har mindisc/mp3 spillere? Osv osv... Jeg bare fortsatte i den banen du var i :roll:

Lenke til kommentar

Siden vi nevner fordeler med sx1: Oppdateringer av FW er et SVÆRT viktig punkt som alle trenger... På SX1 kan vi gjøre det selv, mens på 6600 kan vi det ikke... Til orientering har også 6600 mange oppdateringer (4.09,1)...

Til og med de fleste rene mp3-spillere kan oppdateres selv...

OG selvfølgelig: 7610 har et noe bedre kamera, men ikke i nærheten like godt som et "ekte" digitalkamera til f.eks. 2000,- som 7610 koster mer... Prisen spiller her en viktig rolle...

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med mobilkamera når man har digitalkamera? Hva er vitsen med mp3 på mobil når du har mindisc/mp3 spillere? Osv osv... Jeg bare fortsatte i den banen du var i :roll:

ipod er bedre enn sx1, canon ixus er også bedre enn sx1, men poenget her er vel at man er ute etter "alt i en-pakke" til 3000,- (+ minnekort) som er liten nok til at men "alltid" bringer det med seg.

Mitt poeng tidligere var at 42mb kan ikke lagre mer enn noen få sanger og er e derfor "ubrukelig" og likedan er lydkvaliteten på mono-avspilling (i hodetelefon) så elendig at for de alle fleste er denne ubrukelig.

Derfor vil jeg påstå at mp3-avspilling i praksis på 6600/7610/k700 kun er brukenes til ringelyder i mp3...

SX1 (og 6230) kan derimot brukes til musikk i hodetelefonene...

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med mp3 på mobil når du har mindisc/mp3 spillere?

Før SX1 hadde jeg 'alltid' med (ihvertfall 4 av 5 ganger når jeg gikk ut døra) mobiltelefon og MP3-spiller.

Etter jeg kjøpte SX1 har jeg dermed en dings mindre å dra på men akkurat samme (eller faktisk mer hvis vi tar med ymse Symbian-funksjonalitet) muligheter som før :)

Kamerafunksjonaliteten bryr jeg meg lite om, men den er sikkert kjekk for noen selv om den selvfølgelig ikke er noen erstatning for et digitalkamera. MP3-funksjonaliteten derimot ER en ren erstatning for en MP3-spiller og dermed et vesentlig argument.

Det avgjørende for meg var nettopp MP3-muligheter og radio - begge i stereo. Hvis jeg ikke SX1 hadde hatt disse mulighetene hadde jeg heller kjøpt en helt standard, kjedelig telefon uten Symbian.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

problemer med sx 1

treg meny ( iriterende)

batteriliv

elendig taste oppsett

er enig at stereo med radio og mp3 men den spiser mye av batterien.

høytaleren til nokia 6600 suger fryktelig sx1 er ikke særlig bedre

men det jeg ser mest i mobil er skjermen da banker 6600 sx1 den dobbelte

skjermen rett og slett jævlig bra i n6600 det var en hovedgrunnene til at jeg kjøpte n6600

hadde lånt sx1 3-4 dager fra en venn syns den er også en fin tlf , men for meg er n6600 bedre løsning

Lenke til kommentar
Siden vi nevner fordeler med sx1: Oppdateringer av FW er et SVÆRT viktig punkt som alle trenger... På SX1 kan vi gjøre det selv, mens på 6600 kan vi det ikke... Til orientering har også 6600 mange oppdateringer (4.09,1)...

Til og med de fleste rene mp3-spillere kan oppdateres selv...

OG selvfølgelig: 7610 har et noe bedre kamera, men ikke i nærheten like godt som et "ekte" digitalkamera til f.eks. 2000,- som 7610 koster mer... Prisen spiller her en viktig rolle...

For deg så har prisen kanskje veldig mye å si. Men for flere så er det sånn at hvis man har lyst på noe så kjøper man det uansett hvor høy prisen er. Og jeg prøvde ikke å sammenligne 7610 med en digitalkamera. Jeg snakket om folk som vil ha det beste MOBILkamera på markedet. Så klart er en digitalkamera til 2000,- bedre. Har ikke nektet for det. Jeg sa bare at siden 7610 har best kamera av de mobilene som er tilgjengelig her så kan det være grunn nok for mange å velge den istedenfor SX1.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe spesielt fan av noe merke, men jeg kjøpte meg en SX1. Grunnen til dette var den gode prisen. Har ikke prøvd 6600, så jeg kan ikke si noe om den. Jeg har ikke merket noe til tregheten i menyene som alle snakker om. Tastene liker jeg ikke, men har ikke hatt telefonen i mer enn 2-3 dager så det kan hende det blir bedre når jeg får brukt dem litt.

Har ikke kjøpt minnekort enda (skal nå), så jeg har ikke prøvd så mye mp3-spilleren. Det lille jeg har hørt har vært bra. Det er ikke negativt, etter min mening, at den ikke har med ekstra minnekort, da de fleste kjøper et større i tilegg uansett. Det er bedre at prisen på mobilen holdes nede.

*medfølgende datakabel (Jepp, men normalt bruker man bluetooth fordi det er mye mer praktisk)

For meg som ikke har BT på pcen så er det veldig positivt at det følger med kabel.

Hadde SX1 og 6600 kostet det samme, så hadde jeg nok lurt litt mer på hva jeg skulle velge. Etter mitt syn så er det eneste negative med SX1 tasteoppsettet, man lærer jo seg å bruke det etterhvert, men jeg foretrekker likevel normalt tasteoppsett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...