Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en amd Athlon xp2400+ 2.0ghz. Vifte er en Thermaltake Volcano 11 kjøler opptil 3400+. Hoved kort MSI KT4av. Støtter opptil 3200+ Kan noen hjelpe meg og klokke den. HAr lest at jeg kan klokke til xp3000! men vett ikke helt hvordan jeg gjør det! :p

setter gjerne pris på en god guide eller trinn for trinn tilhvordan jeg skal klokke den .

å tilhvormye ?

hvordan blir det me varme må jeg kjøre vifta på full sped (4900rpms) 48db!!!

takker på forhond :D:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå inn i bios og still opp fsb (frontsidebus) eller multipler (trykkleif?)

Hvis fsb vanlig vis er på 133mhz, så sett den opp til 166 mhz hvis du har pc2700 (333mhz) ram brikke/brikker.. _HUSK_ å still ned multipler hvis du stiller opp fsb

hvis ikke så still multipler litt og litt opp, til den blir varm......

lykke til;)

EDIT: feil, selvfølgelig :p

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Du har VIA chipset, og får med andre ord ikke låst AGP og PCI bussen. Vær veldig forsiktig med å øke FSB med dette kortet i og med at du "overklokker" andre komponenter enn bare CPU.

Hvis ikke CPU'n din er multiplierlåst, kan du f.eks. prøve å øke den i bios.

Guidene er vel bra de?

Lenke til kommentar

jeg testet nettop å klokke litt på cpuen ..

jeg gjore følgende:

satt fsb fra 133mhz til 166 da ville ikke pcen boote

det jeg gjore da var å Clearmos (resette biosen`)

vis jeg skal klokke cpuen min til 166fbs skal jeg da klokke ram volt multiplier osv osv osv.....

kunne noen sette opp en liste over

fsb

volt

agp

ram osv sov det som følger med overklokking

tilsist va cpuen vil kjøre på ( i ghz )

fks 2.2ghz

<Hovedkortet mitt er et MSI KT4 AV-L noen som har lignende! kan noen hjelpe meg me overklokkingprossesen!

Lenke til kommentar

Min kjører på 12,5*176 = 2,2Ghz.

Luftkjølt med Volcano9. Eg har ikkje rørt noko anna enn FSB og MP

Går eg vidare trur eg ikkje minnet klarer meir (noname 2700 512).

traskas, som er brukar her på forumet, har klokka den til 2,5Ghz, vannkjølt. Han har sikkert betre minne enn meg og.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

MP kan du stille uten å bry seg om at noe annet skal gå gale. Still MP opp ett hakk om gangen helt til den ikke vil mer. ( maskinen låser seg, fryser etc) Så stiller du MP ned et hakk og alt skal gå fint.

Får å teste om maskinen din er stabil kan du kjøre Prime og Super Pi. Prime bør du kjøre over natten uten feil.

Lenke til kommentar

FrontSideBus'en er standard på 133 MHz

Multiplikatoren på denne prosessoren er 15 som standard

Dette (133 MHz * 15) gir altså 2000 MHz = 2,0 GHz..

Som noen andre sa så har du et VIA-kort som ikke gir deg muligheten til å låse AGP og PCI på en bestemt clock...

Det som vil skje er at disse også vil justeres når du klokker, så hvis du har noen PCI- eller AGP-kort så kan disse fort få seg en trøkk hvis du øker FSB altfor mye...

Med andre ord syns jeg du bør være forsiktig. Ta å øk et par MHz FSB om gangen.

Minnet ditt er også svakt

Personlig så tviler jeg på at du kan nå noe særlig mer enn en FSB på 150 MHz...

Altså "150 MHz * 15 = 2250 MHz = 2,25 GHz"...

Dette fikk jeg til på mitt MSI KM2M Combo Hovedkort med en låst XP2400+ med PC2100-minne sånn som du har...

Lenke til kommentar

vis jeg setter på di freksvensene der så booter ikke pcene å jeg på restarte cmos som vanlig nor jeg skifter på fsb...

jeg skulle fott låst opp cpuen jeg så kunne jeg klokket med multi heller. trenger ikke å ver redd for pci hdd osv.

hvordan kan jeg opne opp multi?

kan man gjøre det basert på software? eller må det gjøre fysisk på prosessoren ?

Lenke til kommentar

Som noen andre sa så har du et VIA-kort som ikke gir deg muligheten til å låse AGP og PCI på en bestemt clock...

Det som vil skje er at disse også vil justeres når du klokker, så hvis du har noen PCI- eller AGP-kort så kan disse fort få seg en trøkk hvis du øker FSB altfor mye...

Ahh.. det er derfor skjermen min blei svart da jeg satte FSBen min på 190.. Multiplieren min er på 10... altså 1.9ghz.. jeg har et via kt400 kort... It all makes sense.. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...