Gå til innhold

Hvordan formaterer jeg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du installert windows??

Hvis du ikke har installert windows:

-Koble disken til

-Starte opp PC'en med Windows-installasjons-CD'en i (install starter automatisk)

-Under installeringen trykker du en eller annen tast slik at du kommer inn i menyen for S-ATA/SCSI-disker, så setter du i disketten med driverene og fortsetter.

-Når du har kommer videre i installasjonen må du formatere disken for å installere windows, så programmet bare setter i gang og formaterer og vips, så er den formatert.

(Egentlig ganske teit innlegg.. ;) )

Lenke til kommentar
Har innstallert Windows ja

Og du skal rense harddisken for så å legge inn windows på nytt??

Hvis dette er tilfellet er det vel egentlig bare til å sette inn Windows-CD'en og fyre opp maskinen slik at installasjonen starter og deretter følge instruksene...

Lenke til kommentar

Har prøvd men når jeg starter med win cden i starter maskinen bare helt vanlig og det kommer ikke noe opp. Når jeg setter i cd når maskinen er på kommer det opp noen alternativer: bl.a Installere XP på nytt. Når jeg har trykt der kommer det opp en blå skjerm å det står kopierer filer eller noe sånt. Første gang jeg installerte Windows formaterte den før det kom opp at den kopierer filer. Så den formaterer ikke når jeg installerer XP på nytt.

Lenke til kommentar
Har prøvd men når jeg starter med win cden i starter maskinen bare helt vanlig og det kommer ikke noe opp. Når jeg setter i cd når maskinen er på kommer det opp noen alternativer: bl.a Installere XP på nytt. Når jeg har trykt der kommer det opp en blå skjerm å det står kopierer filer eller noe sånt. Første gang jeg installerte Windows formaterte den før det kom opp at den kopierer filer. Så den formaterer ikke når jeg installerer XP på nytt.

Står CD-ROM'en som Primary Boot Disc (eller noe sånt), eller søker maskinen ette OS på HD'en først??

Lenke til kommentar

Skal du installerer windows på nytt, må cdromen stå som first boot device (primary), så følger du bare det som kommer opp på skjermen videre, du får ett spørsmål der det står viss du vil installere windows trykk en tast osv... da trykker du en tast :D

btw google er en fin bil

Lenke til kommentar

skal du formatere en partisjon med windows så laster du ned fdisk her

www.bootdisk.com

sletter c partisjonen eller hva du skal slettes. Sletter du den med win så stapper du inn win cdn og starter opp, sletter du en annen og har xp pro kan du oprette partisjonen i diskbehandling i kontrollpanel. Det går også ann å oprette den i fdisk og så formatere den i windows

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...